Akcesoria i wyposażenie
australijskiej firmy ARB znajdziesz w ofercie naszego sklepu 4x4.
Tuleje zawieszenia
Bagażniki dachowe
Pojazd stworzony przez Michała Knyziaka, osobę znaną w światku maniaków budujących pojazdy "niekonwencjonale".
Jego specjalnością są miniaki, które "objeżdzają" VW Golf GT. Twórca między innymi Forda Escorta I z silnikiem 2.0.,
i innych bardzo ciekawych samochodów. Ostatnim dziełem Michała jest ten oto BIG FOOT.
Podwozie tego potwora to oryginalna IFA W50 LA z 1989r. Silnik diesel 6,5 litra,
4 cylindry rzędowo, moc 125 km. Prędkość maksymalna podawana przez fabrykę IFY
wynosi 90km/h. Michał rozpędził BIG FOOTa do 80 km/h, z tym, że jechał na 4 biegu,
na piątym jak mówi auto się już nierozpędzało! Skrzynia biegów manualna
(nawet bardzo - komentarz Michała :) ) 5 biegów + wsteczny + reduktor
terenowy.
Zawieszenie to sztywne mosty ze zwolnicami, które nie obniżają zawieszenia (zamontowane są wewnątrz pochew),
3 mechanizmy blokad sterowane pneumatycznie: mechanizm tylny, przedni i międzymostowy.
Koła od kombajnu "Bizon" Stomil - 23.1" szerokości 26" felga. Wysokość całkowita
koła ok. 160cm. Rama pojazdu została skrócona tak, aby dopasować do niej karoserię.
Nadwozie pochodzi z Dodga rama D250 rocznik 1985. Pasowało "prawie" idealnie.
Potrzeba było tylko odsunąc pakę o ok. 20 cm od kabiny. Niewielkie przeróbki w komorze silnika.
Zakola dopasowały się do kół przy pierwszych jazdach w terenie :).
W kabinie, oczywiście skórzana 3 miejscowa kanapa. Wspomaganie kerownicy i pneumatyczne sterowanie wszystkim, 4x4, reduktor, blokady.
Klimatyzacja, niestety popsuta :).
Autem jeździ się jak czołgiem, ze względu na wysokość, głębokość brodzenia staje się nieistotna,
mechanizmy blokad dbają o bezstresową jazdę nawet dnem Wisły. Dodatkowo komfort kabiny
sprawia, iż jest to idealne auto ma wycieczki za miasto.
fot. Michał Knyziak, Jan Bogacki "swirojas";
Aktualności ze sklepu 4x4:
[2020-10-05]
Snorkel Safari - oto dlaczego go potrzebujesz
Został stworzony, aby chronić silniki samochodów 4x4 przed zagrożeniami wynikającymi z pyłu i wody, poprzez przeniesienie wlotu powietrza z pozycji pod maską do wyższej i bezpieczniejszej lokalizacji, z dala od wody, gdzie powietrze jest chłodniejsze i mniej zanieczyszczone pyłem.
Najważniejsze cechy:
• Polietylen jakości premium
• Odporność na promieniowanie UV
• Zaprojektowane tak, aby pasowały do najpopularniejszych modeli samochodów 4x4
• Większość snorkeli zawiera unikalny system Safari Charge Air Ram, który zawiera wysoce skuteczny, wbudowany system separatora wody, który usuwa wodę deszczową z napływającego strumienia powietrza, zapewniając bezpieczną pracę silnika nawet podczas najbardziej ulewnych opadów.
• Elementy montażowe wykonane ze stali nierdzewnej
• Wszystkie przewody połączeniowe Safari są produkowane z formowanej gumy EPDM, przystosowanej do ciągłej temperatury roboczej 130 ° C.
• Produkcja w Australii