Akcesoria i wyposażenie
australijskiej firmy ARB znajdziesz w ofercie naszego sklepu 4x4.


Tuleje zawieszenia


Bagażniki dachowe


Pojazd stworzony przez Michała Knyziaka, osobę znaną w światku maniaków budujących pojazdy "niekonwencjonale". Jego specjalnością są miniaki, które "objeżdzają" VW Golf GT. Twórca między innymi Forda Escorta I z silnikiem 2.0., i innych bardzo ciekawych samochodów. Ostatnim dziełem Michała jest ten oto BIG FOOT.

Podwozie tego potwora to oryginalna IFA W50 LA z 1989r. Silnik diesel 6,5 litra, 4 cylindry rzędowo, moc 125 km. Prędkość maksymalna podawana przez fabrykę IFY wynosi 90km/h. Michał rozpędził BIG FOOTa do 80 km/h, z tym, że jechał na 4 biegu, na piątym jak mówi auto się już nierozpędzało! Skrzynia biegów manualna (nawet bardzo - komentarz Michała :) ) 5 biegów + wsteczny + reduktor terenowy.

Zawieszenie to sztywne mosty ze zwolnicami, które nie obniżają zawieszenia (zamontowane są wewnątrz pochew), 3 mechanizmy blokad sterowane pneumatycznie: mechanizm tylny, przedni i międzymostowy.
Koła od kombajnu "Bizon" Stomil - 23.1" szerokości 26" felga. Wysokość całkowita koła ok. 160cm. Rama pojazdu została skrócona tak, aby dopasować do niej karoserię.
Nadwozie pochodzi z Dodga rama D250 rocznik 1985. Pasowało "prawie" idealnie. Potrzeba było tylko odsunąc pakę o ok. 20 cm od kabiny. Niewielkie przeróbki w komorze silnika. Zakola dopasowały się do kół przy pierwszych jazdach w terenie :).

W kabinie, oczywiście skórzana 3 miejscowa kanapa. Wspomaganie kerownicy i pneumatyczne sterowanie wszystkim, 4x4, reduktor, blokady. Klimatyzacja, niestety popsuta :).
Autem jeździ się jak czołgiem, ze względu na wysokość, głębokość brodzenia staje się nieistotna, mechanizmy blokad dbają o bezstresową jazdę nawet dnem Wisły. Dodatkowo komfort kabiny sprawia, iż jest to idealne auto ma wycieczki za miasto.
fot. Michał Knyziak, Jan Bogacki "swirojas";



 
 
 
 
 
 
Aktualności ze sklepu 4x4:

[2020-10-08]
SuperPro opracowało dwa nowe, wytrzymałe wahacze tylne do Nissana Patrola Y60 i Y61
 

Jednym z nich jest w pełni regulowany zestaw górnego wahacza (TRC1026) z nowo opracowanym mechanizmem regulacji i nowatorską, opatentowaną konstrukcją pracującej tulei poliuretanowej na zasadzie łożyska.



Drugi to zestaw tylnego dolnego wahacza wleczonego (TRC1027), który zawiera taką samą konstrukcję tulei i został wydłużony w celu lepszego wykorzystania w samochodach z wyższym zawieszeniem.



Zarówno górne regulowane wahacze, jak i dolne przedłużone wahacze, zostały zaprojektowane specjalnie jako rozwiązanie do korekcji zawieszenia po wymianie sprężyn na wyższe. Zastosowane nowatorskie łożyska poliuretanowe zapewniają poprawę skoku zawieszenia, zachowując jednocześnie lepszą kontrolę stabilności samochodu na drodze i poza nią.



<< powrót

 
 



X