Akcesoria i wyposażenie
australijskiej firmy ARB znajdziesz w ofercie naszego sklepu 4x4.
Tuleje zawieszenia
Bagażniki dachowe
|
|
Pojazd stworzony przez Michała Knyziaka, osobę znaną w światku maniaków budujących pojazdy "niekonwencjonale".
Jego specjalnością są miniaki, które "objeżdzają" VW Golf GT. Twórca między innymi Forda Escorta I z silnikiem 2.0.,
i innych bardzo ciekawych samochodów. Ostatnim dziełem Michała jest ten oto BIG FOOT.
Podwozie tego potwora to oryginalna IFA W50 LA z 1989r. Silnik diesel 6,5 litra,
4 cylindry rzędowo, moc 125 km. Prędkość maksymalna podawana przez fabrykę IFY
wynosi 90km/h. Michał rozpędził BIG FOOTa do 80 km/h, z tym, że jechał na 4 biegu,
na piątym jak mówi auto się już nierozpędzało! Skrzynia biegów manualna
(nawet bardzo - komentarz Michała :) ) 5 biegów + wsteczny + reduktor
terenowy.
Zawieszenie to sztywne mosty ze zwolnicami, które nie obniżają zawieszenia (zamontowane są wewnątrz pochew),
3 mechanizmy blokad sterowane pneumatycznie: mechanizm tylny, przedni i międzymostowy.
Koła od kombajnu "Bizon" Stomil - 23.1" szerokości 26" felga. Wysokość całkowita
koła ok. 160cm. Rama pojazdu została skrócona tak, aby dopasować do niej karoserię.
Nadwozie pochodzi z Dodga rama D250 rocznik 1985. Pasowało "prawie" idealnie.
Potrzeba było tylko odsunąc pakę o ok. 20 cm od kabiny. Niewielkie przeróbki w komorze silnika.
Zakola dopasowały się do kół przy pierwszych jazdach w terenie :).
W kabinie, oczywiście skórzana 3 miejscowa kanapa. Wspomaganie kerownicy i pneumatyczne sterowanie wszystkim, 4x4, reduktor, blokady.
Klimatyzacja, niestety popsuta :).
Autem jeździ się jak czołgiem, ze względu na wysokość, głębokość brodzenia staje się nieistotna,
mechanizmy blokad dbają o bezstresową jazdę nawet dnem Wisły. Dodatkowo komfort kabiny
sprawia, iż jest to idealne auto ma wycieczki za miasto.
fot. Michał Knyziak, Jan Bogacki "swirojas";
|
|
Aktualności ze sklepu 4x4:
[2025-03-11] |
Komplet stalowych osłon podwozia ARB Toyota Hilux 2015- Revo, 5414200 |
|
Dlaczego warto zainwestować w osłony podwozia ARB?
Jeśli jesteś miłośnikiem off-roadu, doskonale wiesz, jak ważna jest odpowiednia ochrona Twojego pojazdu. Kamienie, wystające korzenie czy nierówności terenu mogą stanowić realne zagrożenie dla podwozia. Właśnie dlatego warto postawić na osłony podwozia ARB – jedne z najbardziej cenionych akcesoriów 4x4 na świecie. Maksymalna ochrona w trudnym terenie
Osłony podwozia ARB zostały zaprojektowane z myślą o wytrzymałości i funkcjonalności. Dzięki solidnej konstrukcji skutecznie chronią kluczowe elementy mechaniczne przed uszkodzeniami, pozwalając Ci cieszyć się jazdą bez obaw o kondycję pojazdu. Ostrożność to podstawa
Choć osłony ARB oferują świetną ochronę, to rozsądek i dobra ocena terenu wciąż są kluczowe. Podczas jazdy w ekstremalnych warunkach warto dostosować prędkość i styl jazdy, aby zminimalizować ryzyko uszkodzeń zarówno pojazdu, jak i samych osłon. Łatwy serwis i konserwacja
Regularna kontrola osłon to podstawa ich skutecznego działania. Podczas przeglądów upewnij się, że wszystkie śruby i mocowania są dobrze dokręcone. Dodatkowo warto usuwać nagromadzony brud i piasek, aby zapobiec gromadzeniu się zanieczyszczeń wokół gorących elementów. Bezpieczeństwo przede wszystkim
Pamiętaj – jeśli usuwasz zanieczyszczenia ręcznie, zachowaj szczególną ostrożność, zwłaszcza gdy pojazd jest gorący lub uruchomiony. Lepiej zapobiegać, niż leczyć – dlatego systematyczna konserwacja to klucz do długowieczności i skuteczności osłon. Podsumowanie
Osłony podwozia ARB to inwestycja, która się opłaca. Dzięki nim możesz śmiało ruszać w teren, nie martwiąc się o kondycję swojego auta. A jeśli chcesz, by służyły Ci jak najdłużej – dbaj o nie, tak samo jak o resztę swojego pojazdu.
Prezentujemy dziś zestaw 4 osłon do Toyota Hilux Revo 2015-, silnik 2.4, 2.8, wersja nadwozia podwójna kabina (GUN126), półtorej kabiny (GUN126L) oraz Toyoty Hilux Revo 2020-, silnik 2.4, 2.8, wersja nadwozia podwójna kabina (GUN126), półtorej kabiny (GUN126L) wykonanych ze stali, ocynkowanych malowanych na kolor szary, a w komplecie:
- osłona przednia
- osłona silnika
- osłona skrzyni i reduktora
- osłona silniczka reduktora
Wszystkie osłony pasują w fabryczne otwory montażowe samochodu.
Tekst i tłumaczenie: (c) Rajdy 4x4 Sp. z.o.o.
|
<< powrót |
|
|