|
[2005-04-12] |
24. Rallye Optic 2000 Tunisie 2005 - etap VIII. |
|
Poniedziałek, 11 kwietnia
Etap VIII Djerba - Djerba
(odc. dojazdowy 91 km, odc. specjalny 264 km, odc. dojazdowy 73 km = razem 428 km)
Podwójnym zwycięstwem kierowców z teamu Mitsubishi Motorsport zakończył się tegoroczny Rajd Tunezji. Na finałowym etapie najlepszy czas wywalczył Hiroshi Masuoka; najwyższe miejsce na rajdowym podium zajął zaś Luc Alphand.
Luc Alphand, który zwyciężył na przedostatnim etapie, finałową rozgrywkę rozpoczął jako pierwszy, ciesząc się ponad 15-minutową przewagą nad drugim w klasyfikacji Brunem Sabym. Nie spiesząc się nadto, ze spokojem zmierzał do mety 264-kilometrowego odcinka specjalnego. Więcej nerwów ostatni etap kosztował Saby'ego, który wystartował kilka minut za Alphandem. Choć udało mu się go dogonić, później zmuszony był przez wiele kilometrów jechać w kurzu za samochodem swego rywala. "Czułem, że Bruno jest bardzo zdenerwowany. To musiało być dla niego frustrujące, ale nie zamierzałem przyspieszać, a przez to ryzykować na ostatnich kilometrach" - mówił współczująco Luc Alphand.
Zwycięstwo w Tunezji bardzo ucieszyło kierowcę Mitsubishi: "To wspaniałe uczucie wygrywać. Przez ostatni dwa dni czułem ogromną presję, by obronić prowadzenie. Wygrana była tak blisko, ale dopóki nie przejechałem linii mety wciąż wszystko się mogło zdarzyć. Zwycięstwo w rajdzie samochodowym to zupełnie inne uczucie niż w zawodach narciarskich. Na stoku walka trwa dwie minuty i toczona jest samotnie. Tu o sukcesie decyduje wysiłek całego zespołu" - mówił na mecie biły mistrz świata w narciarstwie zjazdowym.
Drugie miejsce na podium bynajmniej nie zmartwiło Bruna Saby'ego. "Cieszę się z tego osiągnięcia, bo to oznacza, iż powiększam prowadzenie w klasyfikacji generalnej Pucharu Świata. Ten rajd był bardzo trudny - z wieloma skalistymi drogami i mnóstwem piasku. Wraz z moją koleżanką Juttą Kleinschmidt mieliśmy okazję porównać nasze samochody. Myślę, że w moim Touaregu należałoby jeszcze poprawić ustawienie zawieszenia".
Drugi z kierowców Mitsubishi, Japończyk Hiroshi Masuoka, na ostatnim etapie zamierzał powalczyć o drugie miejsce w klasyfikacji rajdu - do Saby'ego tracił bowiem tylko 2 min. i 48 s. Mimo doskonałej jazdy i zwycięstwa etapowego, do pełni sukcesu zabrakło mu zaledwie 75 sekund. "Walczyłem z całych sił, ale nie udało mi się odrobić aż 3 minut. Mimo to jestem zadowolony - zająłem przecież miejsce na podium. Teraz czekają nas dwa testy w Maroko, później być może wystartuję we wrześniowym rajdzie, a przede wszystkim myślę już o przyszłorocznym "Dakarze".
Kolejna runda Pucharu Świata FIA w rajdach cross-country odbędzie się z końcem maja w Maroko.
Arek Kwiecień
24. Rallye Optic 2000 Tunisie 2005 - po etapie VIII:
Lp. |
Zawodnicy |
Samochód |
Czas etapu |
Czas rajdu |
1. |
Luc Alphand/Gilles Picard (Francja) |
Mitsubishi Pajero Evolution |
2:24.55 h (3.) |
19:00.55 h |
2. |
Bruno Saby/Michel Périn (Francja) |
Volkswagen Race-Touareg |
2:21.06 h (2.) |
+ 11.40 min. |
3. |
Hiroshi Masuoka/Pascal Maimon (Japonia/Francja) |
Mitsubishi Pajero Evolution |
2:19.33 h (1.) |
+ 12.55 min. |
4. |
Jutta Kleinschmidt/Fabrizia Pons (Niemcy/Włochy) |
Volkswagen Race-Touareg |
2:26.36 h (4.) |
+ 23.37 min. |
5. |
Jean-Louis Schlesser/François Borsotto (Francja) |
Schlesser Ford |
2:27.05 h (5.) |
+ 30.40 min. |
6. |
Jean-François Guinot/Manfred Kroiss |
Honda Buggy |
|
+ 3:25.33 h |
7. |
Philippe Gache/Jean-Pierre Garçin |
SMG Buggy |
|
+ 5:08.59 h |
8. |
Maris Saukans/Andris Dambis |
OSC |
|
+ 5:09.43 h |
9. |
Christian Lavieille/Arnaud Debron |
Nissan Pathfinder |
|
+ 5:51.53 h |
10. |
Laszlo Palik/Gabor Darazsi |
Nissan Pickup |
|
+ 6:02.41 h |
Klasyfikacja Pucharu Świata FIA w rajdach cross-country po II rundzie*
Lp. |
Kierowca |
Punkty |
1. |
Bruno Saby (F) |
26 |
2. |
Luc Alphand (F) |
15 |
3. |
Jutta Kleinschmidt (D) |
12 |
4. |
Stéphane Peterhansel (F) |
11 |
5. |
Ronan Chabot (F) |
8 |
6. |
Hiroshi Masuoka (J) |
7 |
7. |
Nani Roma (E) |
5 |
8. |
Sergey Shmakov (RU) |
4 |
9. |
Serguei Sukhovenko (RU) |
3 |
10. |
Jorge Latrach (RCH) |
2 |
11. |
El Charcarero (RA) |
1 |
12. |
Ignacio Casale (RCH) |
1 |
* Klasyfikacja nieoficjalna - niepotwierdzona przez FIA |
<< powrót |
|
|