Zapraszamy na 44. Rajd Barbórka 2006 do Warszawy – rajd wieńczący sezon sportów
samochodowych w Polsce. Dlaczego zapraszamy miłośników samochodów 4x4 do centrum Warszawy?
Bowiem w rajdzie, wśród Lancerów i Imprez, wezmą również udział reprezentanci „naszej”
dyscypliny - Wicemistrzowie Polski Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych,
Patryk Łoszewski z Tomaszem Łoszewskim. Załoga wystartuje Orcą, czyli samochodem,
którego używa w rajdach terenowych. Samochód będzie reprezentował barwy m.in. portalu
rajdy4x4.pl
Orca została zgłoszona w najmocniejszej klasie 4. Wynika to z faktu, że samochód wyposażony
jest w silnik o pojemności ponad 2 litry, a dokładnie w sześciocylindrowy silnik BMW 2,5.
Oznacza to, że mając pod maską 220 KM będzie musiał zmierzyć się z autami o mocach 300-400KM
i o połowę lżejszych. Ale nie o samą rywalizację chodzi w tym przypadku. Zespół ORCA.COM.PL
w składzie Patryk i Tomasz Łoszewski postanowili wystawić swój samochód w tej imprezie w celu
szerszego propagowania rajdów terenowych. Patryk Łoszewski to 29-letni zawodnik Automobilklubu
Polskiego, ścigający się w rajdach terenowych od 2000 roku.
Tomasz to ojciec Patryka, który pełni funkcje pilota w rajdach krajowych oraz koordynuje występy
zespołu w rajdach zagranicznych.
Patryk Łoszewski – Serdecznie zapraszamy do oglądania Barbórki wszystkich fanów samochodów 4x4.
Do tej pory nigdy jeszcze nie startowaliśmy w tym rajdzie. Co więcej, będzie to debiut naszego
samochodu w rajdzie płaskim, w dodatku na asfalcie. Chcemy naszym startem podziękować naszym
kibicom za udany sezon 2006, zaprosić do kibicowania w kolejnym sezonie oraz pokazać szerszej
publiczności, że istnieje w Polsce taki sport jak szybkościowe rajdy terenowe. Żałujemy, że
jako jedyni będziemy reprezentowali naszą dyscyplinę, ale mamy nadzieję, że naszą jazdą
dostarczymy trochę sportowych emocji. Oczywiście nie liczymy na super wynik.
W porównaniu do innych zgłoszonych aut Orca to słabeusz z nadwagą i na szczudłach.
220 KM i 1600 kg nie robi na żadnej Imprezie, Lancerze czy aucie Super 2000 lub Super
1600 wrażenia. Przypuszczam, że raczej dojedziemy do mety w ogonach, ale mam przynajmniej
nadzieję, że zrobimy to w dobrym stylu. Oczywiście, jak nas znacie, to wiecie, że
trochę przygotowaliśmy się do startu. W aucie są pewne zmiany, takie jak nowa skrzynia
biegów, mniejsze, szosowe koła, inne zawieszenie. Na pewno postaramy się pojechać
najszybciej jak się da.
Nasz start sponsoruje firma Fanjazda, która zajmuje się organizacją imprez integracyjnych oraz
szkoleniami w zakresie doskonalenia umiejętności za kierownicą. Dysponuje kilkoma samochodami rajdowymi,
w tym pół-rajdowym Nissanem Patrolem i za ich kierownicami można w profesjonalnym otoczeniu
pościgać się na torze i w terenie, podszkolić swe umiejętności lub po prostu emocjonująco
spędzić czas. Na Barbórce będzie z nami nasz główny sponsor, czyli firma codem oraz nasi dotychczasowi
partnerzy związani z rajdami terenowymi – firma Welte, odpowiadająca za wały napędowe
i Explona - produkująca drogomierze do sportu. Od dwóch lat na nadwoziu wozimy również
barwy portalu Maćka Chełmickiego – rajdy4x4.pl.
Do Warszawy zamierzamy przyjechać także dlatego, że wielu naszych przyjaciół niejednokrotnie
nie znajdowało czasu, aby odwiedzić nas na podwarszawskich rajdach terenowych. Teraz
liczymy, że nie usłyszymy wymówek. Będzie to też jedna z ostatnich okazji do zobaczenia
naszego samochodu w tym kształcie. Tuż po rajdzie Orca przejdzie gruntowną przebudowę i zostanie
dostosowana do przepisów klasy T1, gdyż w sezonie 2007 zamierzamy trochę powalczyć
z międzynarodową konkurencją.
Patryk Łoszewski
|