ZAPRASZMY DO WZIĘCIA UDZIAŁU W CZWARTEJ EDYCJI RAJDU „KOTKOWSKIE ŻWIRKI”
W tym roku na bazę imprezy wytypowaliśmy miejscowość koło Morąga -MIŁAKOWO !
http://mapa.pf.pl/linkdotejstrony.html#S-bMDIcm9hi
Podczas trwania zlotu istnieje możliwość zakwaterowania w następujących miejscach:
1. OŚRODEK S.O.S.W. w MIŁAKOWE ul.OLSZTYŃSKA 9D
TELEFON KONTAKTOWY 694-408-124 (90 miejsc noclegowych)
2. OŚRODEK AGROTURYSTYCZNY „ZIELONA SZKOŁA” w miejscowości BIENIASZE 4km od Miłakowa
TELEFON KONTAKTOWY 602-658-782 (80 miejsc noclegowych)
3. NOCLEGI U PANA ZABŁOCKIEGO z MIŁAKOWA ul.KASZUBSKA 7
TELEFON KONTAKTOWY 0-89-758-72-83 (30 miejsc noclegowych)
4. DLA AMATORÓW BIWAKOWANIA POLE NAMIATOWE w MIŁAKOWIE
A OTO PLAN TEGOROCZNEJ EDYCJI KOTKOWSKICH ŻWIRKÓW:
22-08-2008 7:00- śniadanie 8:00-9:00- plombowanie 9:30- odprawa 10:00- start 21:00- zdanie kart obiadokolacja połączona ze spotkaniem integracyjnym 23-08-2008 7:00- start 22:00- zdanie kart 24-08-2008 rozdanie nagród wpisowe 350zł przedpłata 100zł lub całość wpisowego liczba załóg ograniczona: klasa ekstremalna 40 załóg klasa wyczynowa 30 załóg klasa turystyczna 20 załóg zapraszamy na bardzo trudną trasę rajdu gdzie spotkacie wszystko!!!
WPŁATY WPISOWEGO PROSIMY KIEROWAĆ NA KONTO:
PKO BP odział1 w OSTRÓDZIE ul.WYSPIAŃSKIEGO 2, 14-100 OSTRÓDA
NR KOTA: 65 1020 3613 0000 6602 0010 0172
W SPRAWACH SZCZEGÓŁÓW PROSIMY DZWONIĆ POD NUMER TEL: 603-866-680 (p.ADAM)
W SPRAWACH ZAPISÓW PROSIMY DZWONIĆ POD NUMER TEL:607-838-372 (p.PIOTR HAMULECKI)
E_MAIL: JIMIKON@O2.PL
SERDECZNIE ZAPRASZMY DO WZIĘCIA UDZIAŁU W NASZEJ IMPREZIE!!!
Dodatkowe informacje: na stronie http://www.4x4kotkowo.luck.pl/index.htm
REGULAMIN ZLOTU
KOTKOWSKIE ŻWIRKI
Impreza o nazwie Kotkowskie Żwirki organizowana jest przez Warmińsko-Mazurską Grupę OFF-ROAD i ma charakter przeprawowo-turystyczny.
1. Informacje ogólne
"Kotkowskie Żwirki" organizowane są przez pasjonatów i dla pasjonatów offroadu, głównym założeniem zlotu jest dobra zabawa wszystkich uczestników, umożliwienie sprawdzenia swoich umiejętności w ekstremalnych sytuacjach oraz dostarczenie sporej dawki emocji podczas wielu godzin w terenie.
Impreza Kotkowskie Żwirki IV w 2008 roku odbywa się w miejscowości Miłakowo, gdzie znajduje się baza.
Zlot podzielony jest na trzy klasy: EXTREM, WYCZYN i TURYSTYCZNA. Dla każdej z klas prowadzona jest osobna klasyfikacja. Trasa grupy TURYSTYCZNEJ ma najniższy stopień trudności.
Na koniec rywalizacji dla najlepszych załóg przewidziane są symboliczne nagrody. Sprawy sporne dotyczące organizacji rajdu są rozstrzygane przez Organizatorów.
1.1 Czas trwania imprezy
Ustala się, że impreza trwa od piątku 22 sierpnia do niedzieli dnia 24 sierpnia. Koszt udziału 350 zł.
1.2 Zapisy
1. Aby wziąć udział w zlocie należy do dnia 18 sierpnia wysłać dokładnie wypełniony formularz zgłoszeniowy (jako plik programu word ) na adres e-mail: 4x4kotkowo@interia.pl i do dnia 20 sierpnia wpłacić przedpłatę 100 zł lub cala kwotę 350 zł na konto
PKO BP odział1 w OSTRÓDZIE ul.WYSPIAŃSKIEGO 2, 14-100 OSTRÓDA
NR KOTA: 65 1020 3613 0000 6602 0010 0172.
W przypadku przedpłaty pozostała kwota 250 zł płatna w gotówce przy rejestracji. Impreza rozpoczyna się w piątek 22-08-2008 o 7:00- śniadaniem, 8:00-9:00- plombowanie 9:30- odprawa 10:00- start 21:00- zdanie kart obiadokolacja połączona ze spotkaniem integracyjnym. 23-08-2008 7:00- start 22:00- zdanie kart, a 24-08-2008 rozdanie nagród.
W przypadku rezygnacji prosimy o telefoniczne powiadomienie Tel. 607-838-372
(p. PIOTR HAMULECKI)
2. Zgłoszenie jest ważne wyłącznie po dokonaniu wpłaty.
2. Warunki techniczne
1. Do startu dopuszczone są pojazdy wszelkich marek i typów o dopuszczalnej masie całkowitej - wg dowodu rejestracyjnego - do 3500 kg, zarejestrowane, z ważnymi badaniami technicznymi i aktualną polisą OC, z kraju pochodzenia załogi.
2. Samochody grupy Wyczyn muszą spełniać następujące wymagania: zaczepy holownicze z przodu i z tyłu, pałąk bezpieczeństwa lub klatka bezpieczeństwa (w przypadku nadwozi otwartych), pasy bezpieczeństwa dla kierowcy i pilota, zestaw pierwszej pomocy, radio CB lub telefon komórkowy, lina lub taśma holownicza właściwa do masy pojazdu, gaśnica, zaleca się kaski ochronne (samochodowe lub motocyklowe) dla kierowcy i pilota. Nie dopuszcza się używania wyciągarek z wyjątkiem wyciągarek ręcznych tzw. KIRFOR . Koła nie większe niż 35 cali.
3. Samochody grupy Extreme muszą spełniać następujące wymagania: zamontowana na stałe wyciągarka mechaniczna, elektryczna lub hydrauliczna o uciągu właściwym do masy samochodu (dopuszcza się stosowanie dowolnej liczby wyciągarek), zaczepy holownicze z przodu i z tyłu, pałąk bezpieczeństwa lub klatka bezpieczeństwa (w przypadku nadwozi otwartych), pasy bezpieczeństwa dla kierowcy i pilota, zestaw pierwszej pomocy, radio CB lub telefon komórkowy, lina lub taśma holownicza właściwa do masy pojazdu, gaśnica, taśmy lub liny do asekuracji pojazdu podczas zjazdów i trawersowania. Zaleca się używanie kasków ochronnych (samochodowe lub motocyklowe) dla kierowcy i pilota. Nie ma ograniczeń dotyczących ogumienia.
4. Samochody grupy Turystycznej muszą posiadać napęd na cztery koła, zaczepy holownicze, powinny być wyposażone w opony typu AT lub MT. Nie dopuszcza się stosowania wyciągarek. Opony nie większe niż 33 cale. Zaleca się posiadanie liny lub pasa holowniczego o długości min. 8 metrów oraz pasującej do zaczepów auta szekli. Trasa wytyczona jest tak by fabryczne auta terenowe były w stanie pokonać ją o własnych siłach bez ryzyka ich zniszczenia. Ż uwagi jednak na fakt, iż część trasy przebiega lasami, nie wyklucza się możliwości porysowania lakieru lub uszkodzenia niektórych elementów nadwozia lub podwozia.
5. Obowiązkowy aparat fotograficzny oraz dobry nastrój,
6. Ilość osób w samochodzie ograniczona jest tylko dowodem rejestracyjnym pojazdu. Kierowca i pilot mogą wg własnego uznania zamieniać się miejscami w samochodzie. Zmiana samochodu w trakcie rajdu jest zabroniona pod rygorem wykluczenia z klasyfikacji.
7. Kierowca musi mieć skończone 18 lat oraz posiadać ważne prawo jazdy.
8. Załoga zobowiązana jest do zapinania pasów podczas wszystkich etapów.
9. Niedozwolona jest pomoc samochodów nie biorących udziału w rajdzie.
9.1 Ubezpieczenia
Uczestnik obowiązany jest do okazania dowodu wpłaty ubezpieczenia obowiązkowego OC i ubezpieczenia NNW samochodu biorącego udział w imprezie, co najmniej na czas jej trwania.
10. Organizacja
3.1 Przydział stałych numerów startowych
Numery startowe przydzielane będą w czasie rejestracji.
3.2 Pomiar czasu
1. Wyjazd ze startu równoznaczny jest z rozpoczęciem trasy; zdanie karty drogowej równoznaczne jest z jej zakończeniem.
2. Czas przejazdu jest mierzony z dokładnością do 1 minuty.
3. Maksymalny czas przejazdu jest podawany na odprawie.
3.3 Zlot- informacje szczegółowe
1. Zezwala się na pomoc między załogami. Uczestnikom klasy Extrem nie zezwala nie na używanie wyciągarek podczas udzielania pomocy załogom z klas Wyczynowej i Turystycznej. Złamanie tego punktu regulaminu będzie karane unieważnieniem jednej zdobytej pieczątki zarówno załodze pomagającej jak i załodze, której pomoc ta jest udzielana.
2. Jazda na trasie i na Próbach Przejazdu odbywa się wg Roadbooka (notatki nawigacyjne) i specjalnych ograniczników (taśmy).
3. Karta Drogowa jest zaplombowana w pojeździe. Niedopuszczalne jest odplombowywanie kart drogowych.
4. Odległości podane w notatkach nawigacyjnych są aktualne z dokładnością do
10 m. Każda załoga przed startem do rundy otrzymuje właściwe notatki nawigacyjne.
5. Wprowadza się dwa rodzaje ograniczników opisane w notatkach nawigacyjnych jako "jazda według taśm" i "jazda między taśmami".
6. Na każdym etapie znajdują się Próby Przejazdu (PP) , które są oznaczone w notatkach nawigacyjnych. PP jest to krótki, lecz trudny pod względem technicznym, odcinek trasy. Przejazd przez PP jest próbą pokonania odcinka przez załogę. Jako zaliczenie PP uznaje się przybicie pieczęci w Karcie Drogowej przy numerze określonym numerem pieczątki lub inne potwierdzenie wprowadzone przez organizatora rundy. Niedopuszczalne jest zrywanie lub jakiekolwiek inne niszczenie pieczęci pod karą dyskwalifikacji. Przybicie pieczątki w złej kratce powoduje nie zaliczenie danego PKP.
7. W przypadku zablokowania Próby Przejazdu lub innego odcinka trasy sędzia ma prawo zażądać od kolejno przybywających uczestników udrożnienia przejazdu próby. Próba Przejazdu jest kontynuowana z zachowaniem kolejności przybycia poszczególnych załóg.
8. Załogi zobowiązane są do przedstawienia zaplombowanej karty drogowej sędziemu na mecie niezwłocznie po dotarciu do bazy. Wszelkie zabiegi dokonywane przy karcie drogowej niedozwolone w regulaminie karane będą dyskwalifikacją.
4. Klasyfikacja
1. Prowadzi się osobną klasyfikację dla klasy EXTREM, WYCZYN i TURYSTYCZNEJ.
2. Do klasyfikacji ogólnej liczona jest ilość zdobytych pieczątek oraz punkty zdobyte w dodatkowych konkurencjach.
3. Sklasyfikowane zostają tylko te załogi, które przedstawią zaplombowaną, czytelną kartę drogową. Inny sposób zdania karty musi być uzgodniony z organizatorem. Jeśli załoga nie może oddać zaplombowanej karty do terminu zamknięcia mety, zobowiązana jest do: niezwłocznego poinformowania o tym organizatora wraz z podaniem swojej pozycji (zgodnie z notatkami nawigacyjnymi), podania przyczyny niemożności oddania karty, udzielenia wyjaśnień organizatorowi o zaistniałej sytuacji zgodnie z żądaniem organizatora, jednak nie później niż do terminu zamknięcia mety. Na podstawie powyższych informacji organizator wyznacza indywidualny termin i sposób zdania karty drogowe.
4. Dla zwycięzców wyścigów na czas przyznane są oddzielne nagrody.
5. Kary
1. W celu uzyskania maksymalnie obiektywnej oceny rywalizacji wprowadza się system punktów karnych odejmowanych od wyniku punktowego etapu dziennego.
PUNKTY KARNE
Naruszenie/opis Częstotliwość Miejsce naliczenia Punkty karne
Brak potwierdzenia 1 pkp Każdorazowo Etap Niezaliczenie pkp
Zerwanie taśm, wyjazd poza taśmy Każdorazowo
Etap niezaliczenie pkp
Utrata, zniszczenie karty drogowej Każdorazowo Etap Wykluczenie
Jazda pod wpływem alkoholu, narkotyków, leków Każdorazowo Wszędzie Wykluczenie
2. Sędziowie odnotowują w swoich kartach naruszenia skutkujące naliczeniem punktów karnych
6. Naprawy i serwis
Podczas trwania imprezy mogą być dokonywane wszystkie rodzaje napraw.
7. Przepisy koncowe
1. Przepisy ruchu drogowego. W czasie trwania rajdu obowiązuje uczestników przestrzeganie przepisów ruchu drogowego RP (Prawo o Ruchu Drogowym). Obowiązek ten nie dotyczy jedynie prób przejazdu. Za stwierdzone przekroczenie przepisów ruchu drogowego : pierwsze – 1 pkp., drugie - 2 pkp., trzecie - wykluczenie.
2. Organizator zastrzega sobie prawo do dyskwalifikacji załogi lub niedopuszczenia załogi do dalszych zmagań za nie sportowe zachowanie podczas trwania imprezy.
3. Przewiduje się dyskwalifikację z imprezy oraz karę w wysokości 500 PLN (egzekwowane w postaci mandatu) za zakładanie liny wyciągarki bezpośrednio na drzewo (bez taśmy ochronnej).
4. Obecni w bazie zlotu sędziowie mają możliwość obserwowania uczestników i naliczenia kar w przypadku zachowań rażąco naruszających regulamin. Sędziowie będą również obecni na trasie imprezy.
5. W czasie całej rundy uczestnicy muszą stosować się do regulaminu imprezy, poleceń organizatorów, sędziów, kierowników odcinków i innych osób wskazanych i upoważnionych przez organizatora. Wszelkie naruszenie wydanych rozporządzeń może spowodować konsekwencje od nałożenia kary po dyskwalifikację włącznie.
6. Uczestnicy są obowiązani do: unikania i zapobiegania sytuacjom mogącym sprowadzić niebezpieczeństwo na uczestników, organizatorów lub osoby trzecie, jak również ich mienie, udzielania wzajemnej pomocy w razie wypadków lub wystąpienia innych niebezpiecznych sytuacji, oraz powiadomienia o zaistniałych zdarzeniach organizatorów oraz służby ratownicze/medyczne, dbałości o środowisko.
7. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo dokonywania wszelkich i wszystkich koniecznych zmian w imprezie, wynikających z działania siły wyższej, wystąpienia powodów związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa lub nakazanych przez władze, a także do całkowitego odwołania imprezy, jeżeli będzie to konieczne ze względu na niezwykłe okoliczności, bez przyjmowania żadnej odpowiedzialności za straty.
7.1 Odpowiedzialność uczestników
1. Start w Imprezie Kotkowskie Żwirki może być niebezpieczny i uczestnicy biorący udział w rajdzie jadą na własne ryzyko i na własną odpowiedzialność.
2. W żadnym wypadku organizator nie bierze na siebie odpowiedzialności i nie może być pociągnięty do odpowiedzialności za szkody osobowe, rzeczowe, straty i zniszczenia spowodowane przez uczestnika we własnych dobrach lub wobec innych uczestników czy strony trzeciej
3. Wszyscy uczestnicy Kotkowskich Żwirków są zobowiązani do przeczytania niniejszego regulaminu i zgody na zrzeczenie się wszelkich roszczeń wobec organizatora, poprzez podpisanie odpowiedniego oświadczenia.
4. Zgłoszenie uczestnictwa i opłata wpisowego jest jednoznaczna z przyjęciem warunków tego regulaminu
7.2 Protesty
1. Wszelkie protesty dotyczące sędziowania, wyników, pozycji w klasyfikacji muszą być składane na piśmie do Sędziego nie później niż 1 godzinę po dotarciu do bazy zlotu.
2. Skargi związane z uszkodzeniem, zagubieniem, stratami osobistymi nie będą rozpatrywane.
Telefony kontaktowe:
W SPRAWACH SZCZEGÓŁÓW PROSIMY DZWONIĆ POD NUMER TEL: 603-866-680
(p. ADAM)
W SPRAWACH ZAPISÓW PROSIMY DZWONIĆ POD NUMER TEL:607-838-372
(p. PIOTR HAMULECKI)
UWAGA! UWAGA! UWAGA!
INFORMUJEMY ŻE Z DNIEM 23 LIPCA ZAMKNĘLIŚMY LISTĘ ZGŁOSZEŃ DO KLASY WYCZYNOWEJ! JEDNOCZEŚNIE GORĄCO NAMAWIAMY DO WZIĘCIA UDZIAŁU W DWUCH POZOSTAŁYCH CZYLI KLASIE EKSTREMALNEJ I TURYSTYCZNEJ!
DO ZOBACZENIA NA TRASIE KOTKOWSKICH ŻWIRKÓW...! |