Akcesoria i wyposażenie
australijskiej firmy ARB znajdziesz w ofercie naszego sklepu 4x4.


Tuleje zawieszenia


Bagażniki dachowe

[2011-01-03]
Dakar - rozgrzewka w deszczu - Team Speed Facory po I etapie.
 
Pierwszy dzień prawdziwej rywalizacji nie należał do najłatwiejszych. Po długiej 560 kilometrowej dojazdówce na zawodników czekał 220 kilometrowy odcinek specjalny. Zwycięzcą okazał się Władimir Czagin w Kamazie, drugi był Ales Loprais w Tatrze, a trzeci Firdaus Kabirov także w Kamazie. Z rywalizacji wycofał się faworyt Gerard De Rooy. Jedyna polska załoga w kategorii ciężarowej Grzegorz Baran i Rafał Marton wyruszyła na trasę z 39 pozycji i utrzymując stałe tempo zakończyła pierwszy etap na 36 miejscu.

Początkowe partie były szybkie, później zmieniły się w kręte, ciasne górskie szlaki - opowiada Rafał Marton. Jechało nam się całkiem nieźle aż do 138 kilometra. Przed nami na trasie przewróciła się ciężarówka, leżała w poprzek i skutecznie blokowała drogę. Zatrzymało się mnóstwo samochodów. Kiedy auto Holendrów zostało podniesione, cała kawalkada ruszyła przez góry. Taka jazda rozbiła nam tempo, ale nie było najgorzej, skończyliśmy w połowie stawki. Warunki były bardzo zmienne jechaliśmy w kurzu, po błocie, przez głęboką wodę. Miejscami było bardzo ślisko i niebezpiecznie.

Konkurencja w naszej kategorii jest dość mocna. Wielu zawodników dysponuje mocniejszymi samochodami, z którymi na szybkich i łatwiejszych trasach nie mamy szans się ścigać. Czekamy na weryfikację, jaka nastąpi na pustyni Atacama tam większe znaczenie będzie miało doświadczenie i taktyka. Mamy także świadomość, że nie możemy podejmować zbędnego ryzyka i musimy oszczędzać MANa bo nasz budżet i serwis są mocno ograniczone.

Drugi odcinek specjalny ma 324 kilometry i prowadzi górskimi trasami. Organizatorzy ostrzegają przed opadami deszczu i trudnymi warunkami na trasie.
Załoga Baran/Marton wystartuj jako 31 ekipa o godzinie 11:15 czasu lokalnego. Pierwsze 10 ciężarówek organizator wypuszcza w odstępach 2 minutowych, kolejne co minutę. Na mecie drugiego dnia zameldowały się 63 ciężarówki.

1. Władimir Czagin/Siergiej Sawostin/Ildar Szajsułtanow (RUS) Kamaz 4326 - 2:44.22
2. Ales Loprais/Milan Holan/Josef Kalina (CZ) Tatra T815-2 (+4.41)
3. Firdaus Kabirow/Ajdar Bielajew/Andriej Mokiejew (RUS) Kamaz 4326 (+5.52)
4. Eduard Nikołajew/Wiaczesław Mizukajew/Władimir Rybakow (RUS) Kamaz 4326 (+9.16)
5. Andre de Azevedo/Jaromir Martinec/Maykel Justo (BR/CZ/BR) Tatra T815 (+10.35)
6. Marek Spacil/Jan Vodrhanek/David Vrsecky (CZ) Tatra T815 (+13.18)
7. Franz Echter/Detlef Ruf/Artur Klein (D) MAN TGS (+15.04)
8. Pep Vila/Moi Torrallardona/Peter van Eerd (E/E/NL) Iveco Trakker (+15.13)
9. Mathias Behringer/Jochen Seiler/Hugo Kupper (D/D/NL) MAN TGA (+19.07)
10. Marcel van Vliet/Serge Bruynkens/Bernard der Kinderen (NL/B/NL) MAN TGA (+20.04)
...
36. Grzegorz Baran/Rafał Marton (PL) MAN TGA (+56.57)

<< powrót


KOMENTARZE Tylko zalogowani użytkownicy mogą
rozpoczynać nową dyskusję.






X