Akcesoria i wyposażenie
australijskiej firmy ARB znajdziesz w ofercie naszego sklepu 4x4.


Tuleje zawieszenia


Bagażniki dachowe

[2011-01-11]
Trudy Atakamy - Team Speed Factory po VIII etapie Rajdu Dakar.
 
Władimir Czagin, po raz 60 w swojej karierze, wygrał odcinek specjalny Rajdu Dakar i tym samym wysunął się na czoło klasyfikacji generalnej. Zaskoczeniem nie okazały się kolejne lokaty. Drugi w Copiapo zameldował się Firdaus Kabirow (+31'49"), a podium uzupełnił trzeci kierowca Kamaza - Edward Nikołajew (+36'55"). Świetnie jadący Czech - Ales Loprais - stracił (+41'36") i odnotował czwarty czas, co w efekcie przesunęło go w generalce o jedno oczko w dół - na trzecie miejsce.

Poniedziałkowy etap nie był szczęśliwy dla załogi Baran/ Marton. Najpierw kierowca MAN-a nabawił się kontuzji ręki, a później w kabinie ciężarówki wystąpiły niepokojące sygnały o przegrzewającym się silniku. Wspólnie z Rafałem Martonem podjęli decyzję o ominięciu fragmentu z trudnymi do pokonania wydmami. Załoga wybrała drogę alternatywną i objechała 3 waypoint-y świadomie, licząc się z otrzymaniem kary od organizatora.

- To był fatalny dla nas etap - komentuje Rafał Marton. Bardzo długi, dużo piachu, wydm, dziur nie mogliśmy rozwinąć szybkiego tempa. Zaczęliśmy bardzo późno. Pierwszą część pokonaliśmy dosyć sprawnie. Później zaczęły się problemy. Na ostrej dziurze kierownica odbiła i uderzyła Grześka w rękę. Jak na razie nie można stwierdzić czy to złamanie, czy zwichnięcie. Potwornie bolała go dłoń i ciężko mu było kierować. Jadąc dalej wjechaliśmy w wydmy, zakopaliśmy się, zawiesiliśmy na camel grass-ie. Po zmroku zaświeciła się kontrolka check engin, informując, że przegrzewa się silnik. To wszystko sprawiło, że postanowiliśmy objechać najwyższe wydmy, które były jeszcze przed nami. Wybraliśmy alternatywną trasę i ominęliśmy 3 waypointy. Na pewno dostaniemy karę i spadniemy w klasyfikacji, szkoda.

Wtorkowy odcinek, Copiapo - Copiapo liczy 235 kilometrów oesowych, a największym utrudnieniem będą wydmy Atakamy.

Wyniki etapu VIII:
1. Władimir Czagin/Siergiej Sawostin/Ildar Szajsułtanow (RUS) Kamaz 4326-9 6:01.12
2. Firdaus Kabirow/Ajdar Bielajew/Andriej Mokiejew (RUS) Kamaz 4326 (+31.49)
3. Eduard Nikołajew/Wiaczesław Mizukajew/Władimir Rybakow (RUS) Kamaz 4326 (+36.55)
4. Ales Loprais/Milan Holań/Josef Kalina (CZ) Tatra 815 (+41.36)
5. Ilgizar Mardiejew/Władimir Demianienko/Ildar Mardiejew (RUS) Kamaz 4326 (+1:28.00)
6. Artur Ardawiczius/Denis Berezowskij/Żanat Żalimbetow (RUS/KAZ/KAZ) Kamaz 4326 (+1:28.24)
7. Franz Echter/Detlef Ruf/Artur Klein (D) MAN TGS (+1:32.27)
8. Pep Vila/Moi Torrallardona/Peter van Eerd (E/E/NL) Iveco Trakker (+1:37.11)
9. Hugo Duisters/Yvo Geusens/Marcel van Melis (B/B/NL) Iveco Trakker (+2:10.32)
10. Teruhito Sugawara/Seiichi Suzuki (J) Hino Ranger (+2:15.55)
...
24. Grzegorz Baran/Rafał Marton (PL) MAN TGA (+5:06.29)

Klasyfikacja generalna:
1. Czagin 32:42.00, 2. Kabirow +3.27, 3. Loprais +29.36, 4. Nikołajew +1:52.28, 5. Echter +3:29.52, 6. Mardiejew +4:04.00, 7. Vila +5:54.56, 8. Ardawiczius +8:28.46, 9. van Vliet +8:48.42, 10. Behringer +9:39.38, 22. Baran +28:16.15.


<< powrót


KOMENTARZE Tylko zalogowani użytkownicy mogą
rozpoczynać nową dyskusję.






X