Akcesoria i wyposażenie
australijskiej firmy ARB znajdziesz w ofercie naszego sklepu 4x4.


Tuleje zawieszenia


Bagażniki dachowe

[2011-07-07]
Range Rover Sport na rok modelowy 2012
 
Wysokowydajne silniki, luksusowy design i niezrównana kultura jazdy to wyznaczniki każdego Range Rovera. W roku modelowym 2012 wprowadzono kilka interesujących innowacji, które sprawiają, że Range Rover Sport staje się niekwestionowanym obiektem pożądania.

Wyjątkowe 3,0-litrowe silniki wysokoprężne V6 w modelu Range Rover Sport na rok modelowy 2012 oferują teraz jeszcze większą wydajność dzięki zredukowanym emisjom CO2, poprawionej oszczędności paliwa i wzrostowi mocy. Moc potężniejszej wersji dotychczas 245-konnego silnika wzrosła do aż 255 KM, przy redukcji emisji CO2 z 243 g/km do 230 g/km; podczas gdy emisje CO2 w modelu podstawowym o mocy 210 KM uległy zasadniczej redukcji z 243 g/km do 224 g/km, dzięki układowi wtryskowemu paliwa typu low-flow. Modele silników Diesla wyposażone są w filtr cząstek stałych (DPF), który sprawia, że są to jedne z najbardziej ekologicznych silników wysokoprężnych na rynku.




Udoskonalenie było możliwe dzięki wprowadzeniu nowej, 8-stopniowej, wysokowydajnej automatycznej skrzyni biegów ZF 8HP70, łączącej płynną zmianę przełożeń z podniesioną oszczędnością paliwa. Nową skrzynią biegów w modelu Range Rover Sport steruje się teraz za pośrednictwem obrotowego pokrętła wyboru przełożenia i łopatkami przy kierownicy. Funkcja Driver Type Detection monitoruje sygnały płynące od kierowcy i systemów samochodu w celu optymalizacji zachowania skrzyni biegów do stylu jazdy danego kierowcy, natomiast funkcja Curve Detection zapewnia eliminację niepotrzebnych zmian na wyższy bieg i utrzymuje ten sam bieg podczas pokonywania serii zakrętów.

Natomiast silnik 5,0 LR-V8 Supercharged pozostaje niezmieniony w wersji z roku modelowego 2012, niezmiennie oferując ogromną moc i wysublimowaną kulturę pracy. Pomimo wysokiego poziomu mocy i momentu obrotowego silnik LR-V8 z doładowaniem mechanicznym spełnia wymogi normy EU5 i generuje imponująco niskie emisje CO2 na poziomie 348 g/km.

Range Rover Sport na rok modelowy 2012 to także udoskonalone wzornictwo i wyposażenie. Wprowadzono nowe kolory detali nadwozia oraz dodatkowe schematy kolorystyczne wnętrza w modelach Autobiography Sport. Dostępna będzie także nowa, sterowana elektrycznie pokrywa bagażnika, pozwalająca na ustawienie własnej pożądanej wysokości podnoszenia.

Znaczącym udoskonaleniom uległy również systemy audio Hi-ICE i Premium. Nowa architektura MOST GEN 2.1 zapewnia luksusowemu systemowi Harman Kardon LOGIC7® moc 825W dla 17 głośników, natomiast innowacyjny system „Say What You See” występujący w topowych wersjach systemu audio, pozwala kierowcy na używanie poleceń głosowych. W systemach Hi-Line i Premium istnieje możliwość podłączenia urządzeń DVD AUDIO, dostępna jest także funkcja twardego dysku dla serwera muzycznego, podwójnego tunera (Dual Tuner) zapewniającego czysty odbiór sygnału radiowego, możliwość przesyłania filmów z iPoda i przez USB, a także przesyłania audio za pośrednictwem Bluetooth. Ekran może być wyposażony w dodatkową funkcję Dual View.

„Udoskonalenia modelu Range Rover Sport 2012 zapewnią mu utrzymanie pozycji jednego z najbardziej ekonomicznych i dynamicznych SUV-ów na dzisiejszym rynku. Dzięki wyższemu poziomowi kultury pracy silników wysokoprężnych, niższym emisjom i spalaniu oraz nowym, ekscytującym elementom wyposażenia, Range Rover Sport utrzymuje swoją doskonałą reputację samochodu potężnego i wyrafinowanego" – mówi John Edwards, Dyrektor Globalny marki Land Rover.

Udoskonalona stylistyka wnętrza i nadwozia oraz wiodące w klasie możliwości terenowe

W zakresie możliwości terenowych, samochody Range Rover znane są z ustanawiania standardów rynkowych. Flagowym systemem jest wielokrotnie nagradzany i cieszący się uznaniem kierowców system Terrain Response®, który został uzupełniony o dwie funkcje Hill Start Assist i Gradient Acceleration Control.

Projekty nadwozia i wnętrza wersji Range Rover Sport, Autobiography Sport na rok 2012 zostały udoskonalone. W modelu Range Rover Sport wprowadzono zmiany układu graficznego pokrywy bagażnika oraz czarne błyszczące wykończenie wewnętrznych obramowań świateł przednich i obramowania maskownicy chłodnicy. W wersjach S i SE wprowadzona została maskownica chłodnicy w kolorze Dark Atlas, natomiast w HSE – Light Atlas. W modelu Supercharged można teraz opcjonalnie zamówić nowe, 20-calowe koła z lekkiego stopu w wykończeniu Sparkle Silver oraz obramowanie maskownicy w kolorze Atlas.

Dodatkowo wykończenie wnętrza w wersji Autobiography Sport na rok 2012 odświeżono dodając do oferty opcję podsufitki w kolorze Ebony Morzine. Poddane subtelnym zmianom schematy kolorystyczne, wloty powietrza na błotnikach, loga marki na pokrywach komory silnika i uchwyty holownicze oraz klamki w kolorze nadwozia objęły wszystkie wersje linii modelowej 2012.

Opcjonalny pakiet Luxury Pack obejmuje kontrastowe szwy na wybranych elementach tapicerskich, 20-calowe felgi z lekkiego stopu, system audio Premium ICE, rozszerzany pakiet wykończeń skórzanych, znaczek HSE Luxury, podgrzewaną kierownicę i adaptacyjny tempomat.

Parametry techniczne

Range Rover Sport

Rok modelowy 2012


5.0 LR-V8 SC

3.0 LR-TDV6 211KM

3.0 LR-TDV6 256KM

Wysokość (mm)

1784

1784

1784

Szerokość (mm)

2158

2158

2158

Długość (mm)

4972

4972

4972

Rozstaw osi (mm)

2745

2745

2745

Średnica skrętu (m)

11.9

11.9

11.9

Masa własna EU (kg)

2590-2679

2535-2670

2535-2670

Napęd na 4 koła

Stały napęd na 4 koła ze standardowym blokowanym centralnym mechanizmem różnicowym i systemem Terrain Response™

Stały napęd na 4 koła ze standardowym blokowanym centralnym mechanizmem różnicowym i systemem Terrain Response™

Stały napęd na 4 koła ze standardowym blokowanym centralnym mechanizmem różnicowym i systemem Terrain Response™

Pojemność skokowa cm3

4999

2993

2993

Moc maks. KM (kW)

510 przy 6000-6500 obr/min

211 przy 4000 obr/min

256 przy 4000 obr/min

Maks. moment obrotowy Nm

625 przy 2500-5500 obr/min

520 przy 2000 obr

600 przy 2000 obr

Emisje spalin

EU5

EU5

EU5

CO2 (g/km)

348

224

230

Skrzynia biegów

ZF 6HP28

automatyczna, 6-stopniowa

ZF 8HP70

automatyczna, 8-stopniowa

ZF 8HP70

automatyczna, 8-stopniowa

Pojemność zbiornika (l)

88.1

84.1

84.1

Zasięg EU (km)

590

914

914

0-100 km/h (sek.)

6.2

10.3

8.9

Prędkość maksymalna (km/h)

225

193

200


<< powrót
Dodaj do:


KOMENTARZE Tylko zalogowani użytkownicy mogą
rozpoczynać nową dyskusję.






X