|
[2011-07-07] |
Zespół Toyota Terratrek również rusza na Silk Way Rally. |
|
Zgodnie z założonym planem tuż po zakończeniu rajdu Baja Carpathia zespół bardzo dokładnie sprawdzał swoją Toyotę Land Cruiser i przygotowywał się do wyruszenia na SILK WAY. Mimo iż czasu nie było zbyt wiele wszystko udało się dopiąć na ostatni guzik. Tego co zdarzy się na trasach rajdu chyba nikt nie jest w stanie do końca przewidzieć, tak więc serwis pakując się na ten rajd zabrał ze sobą zwielokrotnioną ilość części zamiennych, no może poza dodatkową karoserią.
Na oficjalnej liście zgłoszeń team TOYOTA TERRATREK znajduje się na bardzo wysokim 23 miejscu. Jak mówi nam lider zespołu Aleksander Sachanbiński - na takie miejsce trzeba sobie zapracować: przyjechać, ukończyć rajd, a najlepiej zająć wysoką pozycję. My z roku na rok byliśmy coraz wyżej. Startując w tegorocznej edycji mamy świadomość, że obrona wspaniałego 3 miejsca w grupie nie jest taka prosta. Z drugiej strony jak zawsze startujemy by powalczyć o wygraną w T2. Tak wysoko postawiona poprzeczka mobilizuje i z całą pewnością podnosi poziom adrenaliny.
Grono zawodników reprezentujących Polskę nie jest liczne. Poza załogą
TOYOTA TERRATREK, na listach znalazły się również załogi:
- Krzysztof Hołowczyc, Jean-Marc Fortin BMW X3CC
- Piotr Baupre, Jacek Lisicki Bowler Nemesis
Można powiedzieć, że w
SILK WAY'u odważyli się wystartować wyłącznie doświadczeni zawodnicy.
Dokładnie 9 lipca załoga Aleksander Sachanbiński / Arkadiusz Rabiega przejdzie badania techniczne i pewnie ze szwajcarskim pomiarem czasu wystartuje z Placu Czerwonego. Dla osób które nie były jeszcze na tej imprezie warto dodać, że mimo iż cały event rozgrywany jest na terenach naszych wschodnich sąsiadów to organizacja i dokładność są takie same jak na Dakarze w Argentynie. Podpytując Olka Sachanbińskiego usłyszeliśmy tylko jedno -
SILK WAY Rally to Dakar Series, na świecie popularnie zwany Małym Dakarem. Co prawda, gdy wraz z pilotem analizowaliśmy sobie harmonogram rajdu, ze szczególnym uwzględnieniem kilometrów do pokonania, to trzeba przyznać, że 689km OS-u to dużo. Nawet na Dakarze takie OS-y nie są częste. Dobrze, że tego dnia dojazdówki nie wynoszą kolejnych 600 km.
W czasie trwania rajdu zawodnicy będą mieli wyznaczonych 7 etapów. Suma odcinków specjalnych wyniesie 2448,47 km. Przynajmniej takie jest założenie przed oficjalnym startem. Cała trasa będzie natomiast liczyła 3981,32 km. W opisach odcinków specjalnych jakie na dzień dzisiejszy można znaleźć na stronie organizatora czytamy, że podobnie jak rok temu uczestnicy pokonywać będą zarówno bardzo szybkie szutrówki, jak i mocno piaszczyste drogi. Nie zabraknie też słynnych stepów, wydm, rzek oraz trudnych odcinków nawigacyjnych. Innymi słowy wszystko co tylko jest możliwe.
Cały maraton ma zakończyć się 16 lipca w Soczi nad Morzem Czarnym. Jednak serwis zespołu
TOYOTA TERRATREK
podobnie jak i inne ekipy będą mieli jeszcze do pokonania długą drogę zanim wrócą do domu. Dla bezpieczeństwa organizator przygotował powrotną trasę konwoju, która prowadzi z Soczi przez Moskwę do Helsinek. Podpytaliśmy zawodników zespołu ile czasu trwać będzie ich powrót z rajdu. Jak powiedział nam pilot Arkadiusz Rabiega - w dniach od 17 do 21 lipca pokonywać będziemy trasę powrotną do Helsinek. Tam dokładnie 22.07 czeka nas załadunek auta na prom. Mniej więcej po 2 dniach dotrzemy do Niemiec skąd już znowu na kołach wrócimy do Opola. Cały powrót wyniesie więc 8-9 dni, to więcej niż sam rajd.
Jak widać Silk Way wymaga ogromnego przygotowania pod każdym względem: rajdowym, fizycznym i logistycznym. Zespół
TOYOTA TERRATREK ma na tym polu duże doświadczenie. W końcu nie pierwszy raz wyrusza na SILK WAY. Zresztą jak mówi nam lider Aleksander Sachanbiński - przygotowywania do tego rajdu to dużo pracy, ale też przyjemność, gdyż na każdym etapie myśli się już o niezwykłej przygodzie, zaciętej walce i adrenalinie jaka będzie nas czekała. Ponadto wsparcie i pomoc naszych sponsorów i partnerów: RUUKKI, HI-TEC, LIBERTUM CONSTRUCTION i AUTO ŚWIAT 4x4 znacznie ułatwiło nam działania.
Zobacz także:
|
<< powrót |
|
|
|