Akcesoria i wyposażenie
australijskiej firmy ARB znajdziesz w ofercie naszego sklepu 4x4.
Tuleje zawieszenia
Bagażniki dachowe
[2011-07-14]
Silk Way Rally - Hołowczyc najszybszy na trasie V etapu Astrachań - Stawropol.
Krzysztof Hołowczyc i Jean-Marc Fortin byli bezkonkurencyjni na piątym etapie Silk Way Rally. Jest to drugie etapowe zwycięstwo ORLEN Team w tym rajdzie.
Piąty, najdłuższy w rajdzie odcinek specjalny został skrócony o 68 kilometrów, rajdowcy mieli do pokonania 721 km, z czego aż 621km było z pomiarem czasu. Start do odcinka specjalnego został przesunięty na pierwszy punkt CP1. Trasę otwierał Stephane Peterhansel, ale Hołowczyc miał najlepszy czas już na CP2 wyprzedzając Peterhansela o 14 sekund i Żełudowa o 42 sekundy. W dalszej części OSu Mini All4 Peterhansela stanęło dwukrotnie na trasie. Na prowadzenie po 318. kilometrze wysunął się Żełudow, który następnie popełnił błąd nawigacyjny i stracił aż 12 minut. W konsekwencji linię mety pierwszy przekroczył bezbłędnie jadący Krzysztof Hołowczyc z przewagą 2’49 nad swoim kolegą z zespołu X-raid Stephanem Peterhanselem. Polak jednocześnie umocnił się na pozycji lidera klasyfikacji generalnej całego rajdu.
– Ruszaliśmy do odcinka specjalnego mając świadomość, że będzie to najdłuższy OS podczas rajdu. Chcieliśmy kontrolować tempo Stephane, który startował 3 minuty przed nami. Wiedzieliśmy, że będzie cisnął. W zasadzie tylko błąd mógłby odebrać nam prowadzenie w rajdzie więc postanowiliśmy nie ryzykować i skupialiśmy się na czystej jeździe. Testowaliśmy nowe ustawienie zawieszenia, niestety nie do końca trafnie skonfigurowane. Nasze BMW chodziło bokami, mieliśmy problemy z trakcją i złapaliśmy kapcia. Kiedy zmieniając koło przeszedł nas bardzo szybko jadący Żełudow obudziła się w nas prawdziwie sportowa żyłka. Doszliśmy do wniosku, że trzeba cisnąć - taka jest już sportowa natura. Prześcignęliśmy go i na dalszej bardzo trudnej nawigacyjnie partii zobaczyliśmy Mini Peterhansela. Okazało się, że on również miał problemy, musiał stanąć i dolać wody do chłodzenia intercoolera. Później już trzymaliśmy się razem jadąc podobnym tempem do końca OSu. Wiedzieliśmy, że jeśli przyjedziemy równo na metę wówczas wygramy. W pewnym momencie zawiał sprzyjający wiatr boczny, który rozgonił kurz i zupełnie go doszliśmy triumfując na odcinku. Jeszcze dwa etapy i musimy je przejechać bezbłędnie – powiedział Krzysztof Hołowczyc, zawodnik ORLEN Team.
Dzisiejszy odcinek był wyjątkowo łagodny, oczywiście w porównaniu do trzech poprzednich - mówi Aleksander Sachanbiński. Widoki, które kilkukrotnie mogliśmy podziwiać z wysokich trawiastych wzgórz
zapierały przysłowiowy dech w piersiach. Wielki zielony dywan kończący się gdzieś za horyzontem. Po trudach ostatnich dwóch dni można szczerze powiedzieć, że dzisiejszy dzień rajdowy był naprawdę przyjemny i momentami mieliśmy ochotę zatrzymać się i podziwiać wspaniałe bezkresy zielonych wzniesień i dolin. W ogólnym rozrachunku trasa była bardzo szybka, miejscami idealna do rajdów WRC, preferowała samochody z mocnymi silnikami. Dlatego cieszy nas, że dojechaliśmy do mety na 16 miejscu. Tradycyjnie już wymienialiśmy koło. Wiemy, że nie tylko my prawie dzień w dzień borykamy się z takim kłopotem. W naszej historii rajdów tegoroczny Silk Way znajdzie się na pierwszym miejscu pod względem ilości zmienianych kół. Tym razem byliśmy bardzo zadziwieni tym co stałosię z naszą oponą. W pewnym momencie zrobił się na niej "bąbel" wielkości piłki ręcznej. Po raz pierwszy spotkaliśmy się z tak dużym odkształceniem opony. Czekające nas ostatnie dwa dni są najkrótsze, lecz też jedne z najgorszych. Wszyscy są bowiem już mocno zmęczeni i coraz trudniej utrzymywać bezbłędną jazdę. Ponadto im mniej kilometrów na odcinku specjalnym tym łatwiej popełnić błąd. Większa presja i świadomość, że zostało już tak niewiele często powodują, że skupienie na trasie jest mniejsze. My będziemy starali się ze wszystkich sił dowieźć naszą 3 lokatę w grupie do mety.
Po 5 etapie rajdu zespół TOYOTA TERRATREK umocnił 3 pozycję w grupie T2 i przesunął się na 18 miejsce w klasyfikacji generalnej. W piątek zawodnicy pokonywać będą trasę Stavropol - Maykop o
długości 424 km w tym dwa odcinki specjalne 113 i i 54 km. Jutrzejsza trasa ma być równie szybka jak dzisiaj.
Klasyfikacja V etapu: Astrachań - Stawropol 721 (OS 621 km)
1. Krzysztof Hołowczyc/Jean-Marc Fortin (PL/B) BMW X3 CC 6:44.15
2. Stephane Peterhansel/Jean-Paul Cottret (F) Mini All4 Racing +2.49
3. Aleksandr Mironienko/Siergiej Lebiediew (RUS) BMW X3 CC +20.15
4. Stephane Henrard/Francois Beguin (B) Volkswagen Touareg +30.50
5. Aleksandr Żełudow/Andriej Rudnickij (RUS) Nissan Frontier +36.38
6. Wadim Niesterczuk/Laurent Lichtleuchter (UA/F) Mitsubishi L200 +37.52
...
16. Aleksander Sachanbiński/Arkadiusz Rabiega (PL) Toyota LC120 + 1:56:52
30. Piotr Beaupre/Jacek Lisicki (PL) Bowler Nemesis +3:28:42