Akcesoria i wyposażenie
australijskiej firmy ARB znajdziesz w ofercie naszego sklepu 4x4.


Tuleje zawieszenia


Bagażniki dachowe

[2005-04-12]
24. Rallye Optic 2000 Tunisie 2005 - etap VIII.
 
Poniedziałek, 11 kwietnia
Etap VIII Djerba - Djerba

(odc. dojazdowy 91 km, odc. specjalny 264 km, odc. dojazdowy 73 km = razem 428 km)

Podwójnym zwycięstwem kierowców z teamu Mitsubishi Motorsport zakończył się tegoroczny Rajd Tunezji. Na finałowym etapie najlepszy czas wywalczył Hiroshi Masuoka; najwyższe miejsce na rajdowym podium zajął zaś Luc Alphand.

Luc Alphand, który zwyciężył na przedostatnim etapie, finałową rozgrywkę rozpoczął jako pierwszy, ciesząc się ponad 15-minutową przewagą nad drugim w klasyfikacji Brunem Sabym. Nie spiesząc się nadto, ze spokojem zmierzał do mety 264-kilometrowego odcinka specjalnego. Więcej nerwów ostatni etap kosztował Saby'ego, który wystartował kilka minut za Alphandem. Choć udało mu się go dogonić, później zmuszony był przez wiele kilometrów jechać w kurzu za samochodem swego rywala. "Czułem, że Bruno jest bardzo zdenerwowany. To musiało być dla niego frustrujące, ale nie zamierzałem przyspieszać, a przez to ryzykować na ostatnich kilometrach" - mówił współczująco Luc Alphand.

Zwycięstwo w Tunezji bardzo ucieszyło kierowcę Mitsubishi: "To wspaniałe uczucie wygrywać. Przez ostatni dwa dni czułem ogromną presję, by obronić prowadzenie. Wygrana była tak blisko, ale dopóki nie przejechałem linii mety wciąż wszystko się mogło zdarzyć. Zwycięstwo w rajdzie samochodowym to zupełnie inne uczucie niż w zawodach narciarskich. Na stoku walka trwa dwie minuty i toczona jest samotnie. Tu o sukcesie decyduje wysiłek całego zespołu" - mówił na mecie biły mistrz świata w narciarstwie zjazdowym.

Drugie miejsce na podium bynajmniej nie zmartwiło Bruna Saby'ego. "Cieszę się z tego osiągnięcia, bo to oznacza, iż powiększam prowadzenie w klasyfikacji generalnej Pucharu Świata. Ten rajd był bardzo trudny - z wieloma skalistymi drogami i mnóstwem piasku. Wraz z moją koleżanką Juttą Kleinschmidt mieliśmy okazję porównać nasze samochody. Myślę, że w moim Touaregu należałoby jeszcze poprawić ustawienie zawieszenia".

Drugi z kierowców Mitsubishi, Japończyk Hiroshi Masuoka, na ostatnim etapie zamierzał powalczyć o drugie miejsce w klasyfikacji rajdu - do Saby'ego tracił bowiem tylko 2 min. i 48 s. Mimo doskonałej jazdy i zwycięstwa etapowego, do pełni sukcesu zabrakło mu zaledwie 75 sekund. "Walczyłem z całych sił, ale nie udało mi się odrobić aż 3 minut. Mimo to jestem zadowolony - zająłem przecież miejsce na podium. Teraz czekają nas dwa testy w Maroko, później być może wystartuję we wrześniowym rajdzie, a przede wszystkim myślę już o przyszłorocznym "Dakarze".

Kolejna runda Pucharu Świata FIA w rajdach cross-country odbędzie się z końcem maja w Maroko.

Arek Kwiecień


24. Rallye Optic 2000 Tunisie 2005 - po etapie VIII:

Lp. Zawodnicy Samochód Czas etapu Czas rajdu
1. Luc Alphand/Gilles Picard (Francja) Mitsubishi Pajero Evolution 2:24.55 h (3.) 19:00.55 h
2. Bruno Saby/Michel Périn (Francja) Volkswagen Race-Touareg 2:21.06 h (2.) + 11.40 min.
3. Hiroshi Masuoka/Pascal Maimon (Japonia/Francja) Mitsubishi Pajero Evolution 2:19.33 h (1.) + 12.55 min.
4. Jutta Kleinschmidt/Fabrizia Pons (Niemcy/Włochy) Volkswagen Race-Touareg 2:26.36 h (4.) + 23.37 min.
5. Jean-Louis Schlesser/François Borsotto (Francja) Schlesser Ford 2:27.05 h (5.) + 30.40 min.
6. Jean-François Guinot/Manfred Kroiss Honda Buggy   + 3:25.33 h
7. Philippe Gache/Jean-Pierre Garçin SMG Buggy   + 5:08.59 h
8. Maris Saukans/Andris Dambis OSC   + 5:09.43 h
9. Christian Lavieille/Arnaud Debron Nissan Pathfinder   + 5:51.53 h
10. Laszlo Palik/Gabor Darazsi Nissan Pickup   + 6:02.41 h


Klasyfikacja Pucharu Świata FIA w rajdach cross-country po II rundzie*

Lp. Kierowca Punkty
1. Bruno Saby (F) 26
2. Luc Alphand (F) 15
3. Jutta Kleinschmidt (D) 12
4. Stéphane Peterhansel (F) 11
5. Ronan Chabot (F) 8
6. Hiroshi Masuoka (J) 7
7. Nani Roma (E) 5
8. Sergey Shmakov (RU) 4
9. Serguei Sukhovenko (RU) 3
10. Jorge Latrach (RCH) 2
11. El Charcarero (RA) 1
12. Ignacio Casale (RCH) 1
* Klasyfikacja nieoficjalna - niepotwierdzona przez FIA
<< powrót


KOMENTARZE Tylko zalogowani użytkownicy mogą
rozpoczynać nową dyskusję.






X