Akcesoria i wyposażenie
australijskiej firmy ARB znajdziesz w ofercie naszego sklepu 4x4.


Tuleje zawieszenia


Bagażniki dachowe

[2006-03-24]
Rusza Puchar Polski OFF-ROAD PL ORLEN Trophy 2006
 
Pod skrzydłami Orlenu

Rusza ORLEN TROPHY 2006 - Puchar Polski OFF-ROAD PL! Po raz kolejny na pucharowych trasach zagoszczą najlepsze polskie załogi sportowo-przeprawowego offroadu. Liczymy też na nowe twarze i świeżą krew.
Tegoroczny puchar nie odbiega znacząco od tego, do czego przyzwyczaiły załogi poprzednie edycje. Będzie jednak nieco zmian i modyfikacji. Największą i najważniejszą jest zakwalifikowanie Pucharu Polski OFF-ROAD PL jako cyklu imprez ORLEN TROPHY 2006.



Trzy rundy

W tym sezonie organizatorzy wybrali trzy pucharowe rundy. Zaczniemy w Stalowej Woli w pierwszej połowie maja (11-13 maja). Tę rundę, jak i następne, przygotuje dla Was YES TEAM pod wodzą Waldka Lenkowskiego. Doskonała organizacja, wspaniałe trasy i mnóstwo nie tylko offroadowej zabawy - YES TEAM dał się poznać jako niezawodny partner pucharu sezonu 2005. Organizacyjnie YES TEAM wspierany będzie przez ekipę sędziowską Automobilklubu Doliny Sanu z Sędzią Głównym pucharu Andrzejem Makaranem na czele. Bazą rundy będzie Bojanów - miejscowość dobrze znana uczestnikom pucharowych zmagań. Tradycyjnie już organizatorzy przygotują dwa etapy, nocny i dzienny, poprzedzone prologiem. Obok prezentujemy "gryplan" rundy w Stalowej Woli.
Z drugą rundą ORLEN TROPHY 2006 - Ostróda, przeniesiemy się na północ, gdzie w okolicy Morąga Waldek Lenkowski odkrył ciekawe błotodajne tereny i wspaniałe miejscowe środowisko offroadowe. Będzie nam bardzo miło poznać nowych Kolegów i spróbować sił w pięknych okolicach Pojezierza Iławskiego. Druga runda odbędzie się w dniach 10-12 sierpnia 2006 roku. Z trzecią jesienna rundą pucharu wrócimy na południe; zostanie rozegrana w dniach 21-23 września.

Najważniejsze

Generalne zasady pucharu w sezonie 2006 pozostają bez zmian. Załogi będą rywalizowały w trzech rundach i wyniki z wszystkich trzech będą miały wpływ na ostateczny wynik. Będzie o co walczyć - pula nagród przedstawia się nadzwyczaj okazale. Nie zmienia się punktacja, tryb naliczania kar i taryf, ani też sposób i zasady wyznaczania trasy (notatki nawigacyjne, punkty kontroli przejazdu - PKP, punkt kontroli przejazdu prób - PKPP, dwa rodzaje ograniczników opisane w notatkach nawigacyjnych jako "jazda według taśm" i "jazda między taśmami", itp.). W tym sezonie, podczas każdej z rund, załogi mogą zrezygnować z zaliczenia próby przejazdu (PKPP) jednak zobowiązane są do zgłoszenia tego sędziemu próby; maja też obowiązek kontynuowania jazdy na trasie od końca próby lub od miejsca wyznaczonego przez sędziego próby, jak również muszą stosować się do ewentualnych zaleceń sędziego odnośnie trasy objazdu próby. Od startu do mety (z wyłączeniem strefy) nie jest dozwolona pomoc z zewnątrz. Dozwolona jest, a wręcz wskazana, wzajemna pomoc pomiędzy uczestnikami przebywającymi na trasie. Zabronione jest serwisowanie samochodów przez serwisantów na trasie rundy (z wyłączeniem strefy). Klasyfikacji pucharowej podlega kierowca. W trakcie jednej rundy organizator nie dopuszcza możliwości zmiany samochodu, ani zmiany pilota. Dopuszcza się wymianę samochodu lub zmianę pilota w trakcie kolejnych rund.
Tak jak i w ubiegłym roku startujemy w dwóch grupach: Extreme i Adventure. Do startu dopuszczone są pojazdy wszelkich marek i typów o dopuszczalnej masie całkowitej - wg dowodu rejestracyjnego - do 3500 kg, zarejestrowane, z ważnymi badaniami technicznymi i aktualną polisą OC, z kraju pochodzenia załogi. Samochody obydwu grup powinny być wyposażone w wyciągarki, przy czym samochodach grupy Adventure nie dopuszcza się stosowania wyciągarek napędzanych od układu napędowego pojazdu, czyli tzw. "mechaników". Nowością jest wprowadzenie ograniczenia rozmiaru kół dla grupy Adventure do średnicy nominalnej 33'' oraz zakazu stosowania mostów portalowych (zwolnic w piastach kół), chyba, że stanowiły wyposażenie fabryczne pojazdu. Tym samym wychodzimy naprzeciw sugestiom załóg grupy Adventure, by wyraźnie rozdzielić ekstremalnie przygotowane pojazdy od standardowych konstrukcji. Trasa grupy Adventure będzie odznaczała się niższymi trudnościami niż trasa Extreme.
Na wszystkich rundach pucharu obowiązuje regulamin "ORLEN TROPHY - Puchar Polski OFF-ROAD PL 2006"; zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami regulaminu na stronach www.off-road.pl.

Dla fanów

W tym sezonie, dla wszystkich, którzy zechcą przyjrzeć się pucharowym zmaganiom załóg z bliska, organizatorzy przewidzieli grupę o charakterze nawigacyjno-obserwacyjnej. Chętni otrzymają specjalne notatki nawigacyjne umożliwiające podążanie za zawodnikami i wgląd w najciekawsze miejsca trasy.
Nie zapomnieliśmy o tych, którzy nie będą mogli odwiedzić rund tegorocznego ORLEN TROPHY. Na trasach towarzyszyć nam będą media, swój udział zapowiedziała telewizja TVN. Relacje z pucharu, wraz materiałem zdjęciowym, będzie tez można śledzić na oficjalnej stronie ORLEN TROPHY: www.orlentrophy.pl, jak również na stronach www.off-road.pl i www.yes.pl

Tomasz Konik

Terminy rund ORLEN TROPHY 2006 - Puchar Polski OFF-ROAD PL

11-13 maja - Stalowa Wola
10-12 sierpnia (Północ)
21-23 września (Południe)

Stalowa Wola (11-13 maja 2006) gryplan:

czwartek

16:00 otwarcie biura rundy

piątek

9:00-13:00 biuro rundy, przyjmowanie załóg
12:00-15:00 badania techniczne
13:00-15:00 obiad
15:00 odprawa załóg
16:00 prolog
19:00 start do etapu nocnego
1:00 zamknięcie mety etapu nocnego

sobota

9:00 odprawa załóg
9:30 start do etapu dziennego
16:00 zamknięcie mety etapu dziennego
19:00 ogłoszenie wyników nieoficjalnych
20:00 ogłoszenie wyników oficjalnych i bankiet

Zgłoszenia

Zgłoszenia można przesyłać na adres: puchar@yes.pl; puchar@off-road.pl

Wpisowe

  • - załogi (kierowca+pilot): 1000 zł/załoga w przypadku przedpłaty na konto do dnia 5 maja 2006 roku; 1100 zł w przypadku wpłaty dokonanej po 5 maja 2006.
  • - osoby towarzyszące, obsługa techniczna: 250 zł/osoba w przypadku przedpłaty na konto do dnia 5 maja 2006 roku; 300 zł/osoba w przypadku wpłaty dokonanej po 5 maja 2006.

Wpisowe obejmuje: uczestnictwo, wyżywienie, noclegi w miasteczku namiotowym, bankiet.

  • - samochody grupy nawigacyjno-obserwacyjnej: 50 zł/samochód w przypadku przedpłaty na konto do dnia 5 maja 2006 roku; 60 zł/samochód w przypadku wpłaty dokonanej po 5 maja 2006.

Dane konta do wpłat (do dnia 5 maja 2006 roku)

YES
BANK PEKAO SA I O.RZESZÓW
14124017921111000019729011
<< powrót


KOMENTARZE Tylko zalogowani użytkownicy mogą
rozpoczynać nową dyskusję.






X