Akcesoria i wyposażenie
australijskiej firmy ARB znajdziesz w ofercie naszego sklepu 4x4.


Tuleje zawieszenia


Bagażniki dachowe

[2006-04-11]
Hołowczyc w czołówce Rajdu Tunezji.
 
Po pierwszym etapie Rajdu Tunezji Jacek Czachor (KTM) oraz Krzysztof Hołowczyc i Jean-Marc Fortin (Nissan Pick-up) plasują się w czołówce klasyfikacji generalnej afrykańskiego klasyka. Kapitan ORLEN Team zajął szóste miejsce i taką samą pozycję zajmuje po dzisiejszym dniu. Hołek z Fortepianem wywalczyli siódmy czas i po etapie plasują się również na siódmym miejscu. Wszystkim zawodnikom daje się we znaki burza piaskowa szalejąca od kilku dni w południowej Tunezji.

- Nie jestem zadowolony z drugiego miejsca w klasie, chociaż do Oscara Polli tracę tylko 10 sekund. Włoch ma trochę szybszy motocykl, co widać na długich prostych, na których mnie wyprzedzał. Ja jadę na seryjnym silniku, a on ma z pewnością rasowany. Dzisiaj popracujemy nad ustawieniem zawieszenia, które jest zdecydowanie za twarde. Cieszę się, że mogłem wreszcie pojechać prawdziwy, długi etap. Od styczniowego Dakaru nie miałem okazji przejechać podczas jednego dnia aż tylu kilometrów w trudnych warunkach. Burza piaskowa utrudniała dzisiaj życie wszystkim motocyklistom, ale najbardziej przeszkadzała tym, którzy mają w motocyklach słabsze silniki o pojemności 450 ccm. Pod wiatr nie mogłem rozwinąć prędkości większej niż 120 km/godz – powiedział Jacek Czachor.

Powody do zadowolenia ma Krzysztof Hołowczyc, który zajmując 7 miejsce plasuje się tuż za grupą kierowców fabrycznych.

- To był bardzo fajny, ale wymagający odcinek. Początek bardzo kręty, techniczny, typowy dla rajdów w Grecji czy na Cyprze. Potem jednak sporo długich prostych, na których samochód bardzo nosi po całym szlaku. W pewnym momencie wydawało mi się nawet, że obluzowały się nam szpilki kół. Nie mogłem ryzykować. Musieliśmy się zatrzymać i sprawdzić jak wygląda mocowanie kół. Na szczęście wszystko było w porządku. Straciliśmy przez to trochę czasu, ale na tego typu rajdzie to nic wielkiego. Z samochodem nie mieliśmy żadnych problemów, z nawigacją również. A etap był pod tym względem bardzo trudny i wiele załóg pomyliło trasę. Jedziemy według założonego planu. Chcemy ukończyć rajd w pierwszej dziesiątce Jesteśmy zadowoleni z pozycji tuż za samochodami fabrycznymi. Bardzo silny wiatr przeszkadza, bo to właśnie on sprawia, że samochodem nieźle nosi na szybkich prostych. Biwak wygląda jak stok narciarski, bowiem wszyscy chodzą w goglach. To w sumie najlepszy sposób na piasek wciskający się do oczu – opowiadał Krzysztof Hołowczyc na położonym w eukaliptusowym gaju obozowisku rajdowym w Nekrif.

Na dzisiejszym, pierwszym etapie, który prowadził z Ras El Oued do Nekrif przeważały jeszcze nawierzchnie szutrowe, ale nie zabrakło również około 40 kilometrów typowego, pustynnego szlaku. Trasa liczyła 326 kilometrów w tym 288 kilometrów odcinka specjalnego, który częściowo przebiegał w pobliżu starych fortów na granicy z Libią.

Jutro, w środę drugi etap, tym razem w kształcie pętli. Start i metę wyznaczono w Nekrif. Ekipy serwisowe nie będą musiały się więc przemieszczać do nowego obozu. Trasa liczy 327 kilometrów, w tym odcinek specjalny o długości 295 kilometrów. Zawodnikom przyjdzie walczyć na nawierzchni piaskowej, szutrowej i skalistej, a nie zabraknie również słynnej wielbłądziej trawy (camel Grass).

Wyniki 1 etapu (motocykle):
1. Isidre Esteve Pujol E KTM 3:08’10
2. David Casteu F KTM +0:00’16
3. Pal Anders Ullevalseter N KTM +0:04’18
4. Franck Olmi F KTM +0:06’22
5. Oscar Polli I KTM +0:18’39
6. Jacek Czachor PL KTM +0:19’00
7. Cyril Portal F KTM +0:21’26

Klasyfikacja po 1 etapie (motocykle):
1. David Casteu F KTM 3:12’22
2. Isidre Esteve Pujol E KTM +0:00’09
3. Pal Anders Ullevalseter N KTM +0:04’26
4. Franck Olmi F KTM +0:06’30
5. Oscar Polli I KTM +0:19’05
6. Jacek Czachor PL KTM +0:19’15
7. Cyril Portal F KTM +0:21’31

Wyniki 1 etapu (samochody):
1. Stéphane Peterhansel/Jean-P. Cottret F/F Mitsubishi 2:33’55
2. Hiroshi Masuoka/Pascal Maimon J/F Mitsubishi +0:01’50
3. Giniel de Villiers/Dirk von Zitzewitz RSA/D Volkswagen +0:03’34
4. Carlos Sainz/Michel Périn E/F Volkswagen +0:04’16
5. Luc Alphand/Gilles Picard F/F Mitsubishi +0:05’41
6. Jean-L. Schlesser/François Borsotto F/F Schlesser-Ford +0:06’07
7. Krzysztof Hołowczyc/Jean-M.Fortin PL/B Nissan Pick-up +0:11’38
8. Philippe Gache/Jean Pierre Garcin F/F SMG +0:20’37

Klasyfikacja po 1 etapie (samochody):
1. Stéphane Peterhansel/Jean-P. Cottret F/F Mitsubishi 2:38’03
2. Hiroshi Masuoka/Pascal Maimon J/F Mitsubishi +0:01’42
3. Giniel de Villiers/Dirk von Zitzewitz RSA/D Volkswagen +0:03’28
4. Carlos Sainz/Michel Périn E/F Volkswagen +0:04’01
5. Luc Alphand/Gilles Picard F/F Mitsubishi +0:05’31
6. Jean-L. Schlesser/François Borsotto F/F Schlesser-Ford +0:06’12
7. Krzysztof Hołowczyc/Jean-M.Fortin PL/B Nissan Pick-up +0:11’40
8. Philippe Gache/Jean-Pierre Garcin F/F SMG +0:20’46

źródło: www.orlenteam.pl
<< powrót


KOMENTARZE Tylko zalogowani użytkownicy mogą
rozpoczynać nową dyskusję.






X