Akcesoria i wyposażenie
australijskiej firmy ARB znajdziesz w ofercie naszego sklepu 4x4.


Tuleje zawieszenia


Bagażniki dachowe

[2008-07-09]
Komornicki i Marton - Transsyberia to wyzwanie.
 
Zmagania rajdowców na trasie Rajdu Transsyberia rozpoczną się 11 lipca i potrwają 2 tygodnie. Trasa liczy około 10 tysięcy km i będzie prowadzić z Moskwy do Ułan Bator. Rajd Transsyberia uchodzi za  jedną z najbardziej spektakularnych imprez samochodowych na świecie. Do rywalizacji w nim zgłosiło się około 60 zespołów. Polskę reprezentować będzie załoga Diverse Extreme Team: Łukasz Komornicki (kierowca) i Rafał Marton (pilot) oraz Robert Szustkowski (kierowca) i Jarosław Kazberuk (pilot), którzy w Rajdzie Trannsyberia wystartują w Porsche Cayenne S Transsyberia.

Na starcie rajdu nie zabraknie takich sław jak Rene Metge, trzykrotny zwycięzca rajdu Dakar, Armin Schwarz, uznawany za najlepszego w historii niemieckiego kierowcę czy Marc Coma, triumfator Dakaru 2006 w kategorii motocykli. Rajd Transsyberia, jedna z najbardziej ekstremalnych imprez świata, wiedzie poprzez bardzo zróżnicowane, dzikie  i niebezpieczne tereny. Od Moskwy poprzez podmokłe niziny Syberii, nieprzystępne Góry Ałtaj czy wydmy pustyni Gobi. Na każdym odcinku zawodnicy będą musieli udowadniać swoje kompetencje kierowców rajdowych, jak również wykazać się nie lada zdolnościami nawigacyjnymi.
Oprócz dziennych etapów, nawet o długości 970 kilometrów, pojawią się dodatkowe etapy specjalne, które decydować będą o wynikach. Właśnie wtedy, zawodnicy będą musieli pokazać na co ich stać i co potrafią, tak aby osiągnąć metę w Ułan Bator.

„Stawiamy sobie cel sportowy – osiągnięcie jak najlepszego wyniku” – mówi Łukasz Komornicki. To dla nas zupełnie nowe wyzwanie, i trochę namiastka odwołanego Rajdu Dakar, ponieważ Transsyberia swoją  specyfiką przypomina ten rajd. Jest równie trudna, wymagająca i ma podobną długość. Czeka nas przeprawa przez dzikie Góry Ałtaj i głębokie syberyjskie rzeki” – dodaje kierowca Diverse Extreme Team. „Auto ma pojemność 4,8 litra
 i moc 385 km. Jest więc dostosowane do pokonywania rzek, których na trasie nie brakuje” – dodaje Rafał Marton.



Dla Łukasza Komornickiego i Rafała Martona, jednej z najbardziej doświadczonych załóg cross-country w Polsce, nadszedł czas na nowe wzywania, dzikie góry, przeprawy przez rzeki, nieokiełznana natura – wszystko to na trasie Rajdu Transsyberia w nowym Porsche Cayenne.  Od początku roku treningi załogi Diverse Extreme Team przebiegały  z myślą o rajdzie Transsyberia. Już na starcie sezonu odbyły się testy we Włoszech oraz serie przygotowań w Krakowie.

„Do udziału w projekcie „TRANSSYBERIA” zostaliśmy zaproszeni przez Porsche Polska, pomysłodawcę tego przedsięwzięcia. W naszym zamyśle samochód przygotowywany przez STT powinien być konkurencyjny
w stosunku do wersji fabrycznej tego auta, abyśmy mogli powalczyć o czołową lokatę. Do tej pory mieliśmy doświadczenie z autami w specyfikacji T1 zbudowanymi specjalnie do rajdów cross-country” – mówi Łukasz Komornicki.
 „To zupełnie inne pojazdy, całkowicie przebudowane i od początku przygotowywane do sportu,
 a ostatnie SMG Buggy to skrajny prototyp. Porsche Cayenne S TRANSSYBERIA 2008 jest autem seryjnym, niewiele przerobionym, po prostu przystosowanym do rajdu. Wrażenia mamy zupełnie odmienne, Cayenne jest bardziej delikatny, wymaga dużo spokojniejszej i uważnej jazdy.” – mówił po testach Rafał Marton.

DANE TECHNICZNE:

PORSCHE CAYENNE W SPECYFIKACJI TRANSSYBERIA
WYMIARY: długość 4798 mm, szerokość 2200 mm, wysokość 1748 mm, rozstaw osi 2855 mm.
SILNIK: V8-benzyna poj.4.8cm³.
MOC: 385 KM (283 kW) przy 6200 obr/min, 500 Nm przy 3,500 rpm.
NAPĘD: AWD (38%:62%) zmienne przełożenie w mostach.
SKRZYNIA BIGÓW: 6-biegowa Tiptronic S.
ZAWIESZENIE: pneumatyczne, regulowana moc amortyzatora, zmodyfikowany próg sterujący, wzmocnione wahacze.
HAMULCE: przód 6-tłokowe, tył 4-tłokowe, tarcze: 350 mm przód, 330 mm tył.
OPONY: specjalne opony off-road BF Goodrich 265/65R18 S.
NADWOZIE: drzwi i okna z polikarbonu, klatka bezpieczeństwa, 5-punktowe pasy bezpieczeństwa.
ZBIORNIK PALIWA: 100 litrów+50 litrowy dodatkowy zbiornik sportowy.
WAGA: 2220 kg.
System stabilizacji toru jazdy zmodyfikowany do potrzeb rajdu.


Fakty: 

Start: Moskwa – Rosja.
Cel: Ułan Bator – Mongolia.
Pomiędzy: Ural, Góry Ałtaj, pustynia Gobi - 7 200 km.
Etapy: 14 etapów z odcinkami specjalnymi.
Trasa: On- i off-road.

Trudności: przejazd przez rzeki, mokradła, pola kamienne, bruzdy, wydmy, śnieg i burze piaskowe.
Od: 11 lipiec 2008.
Do: 25 lipiec 2008.
Uczestnicy: 60 zespołów.
Pochodzenie: 24 narodowości.
Pojazdy: Land Rover, Mitsubishi, Nissan, Porsche, Puch, Suzuki, Toyota.



Off-roadowa fascynacja: Rajd Transsyberia 2008

Dla zagorzałych zwolenników przygód i widokowych szlaków off-roadowych już 11 lipca 2008 roku rozpocznie sie Rajd Transsyberia, który zakończy się 25 lipca. Przez całe dwa tygodnie zawodnicy będą zmagać się na trasie od Moskwy poprzez obszary Europy Wschodniej i Azji, kończąc w Ułan Bator
w Mongolii. Doświadczony manager sportowy Richard Schalber, który zaangażowany jest w organizację imprezy, to gwarancja dobrej jakości.

Na 14 etapach Rajdu Transsyberia 2008, uczestnicy będą mieli możliwość doświadczyć niezapomnianych chwil jadąc swoimi samochodami terenowymi, SUV-ami i ciężarówkami. Droga tej sportowej off-roadowej przygody wiedzie poprzez bardzo zróżnicowane i na pewno nieprzyjazne tereny. Od Moskwy poprzez podmokłe niziny Syberii, nieprzystępne Góry Ałtaj czy wydmy pustyni Gobi. Na każdym odcinku zespoły będą musiały udowadniać swoje kompetencje kierowców rajdowych, jak również zdolności nawigacyjne.

Oprócz dziennych etapów, nawet o długości 970 kilometrów (609 mili), pojawią się dodatkowe etapy specjalne, które decydować będą o wynikach. Właśnie wtedy uczestnicy muszą pokazać, kim są i co potrafią ich pojazdy na szlakach off-roadowych.

Tegoroczny Rajd Transsyberia, juz po raz drugi organizowany jest pod patronatem Richard’a Schalber’a. Ten motorowy sportowiec oraz były szef zespołu BMW Paris-Dakar organizował poprzednio imprezy off-roadowe tj. Transdanubia Ride czy Alto Turia Ride od 1993 roku. „Rajd Transsyberia to dla uczestników niezwykłe doświadczenie kombinacji sportu z przygodą. W porównaniu do innych rajdów, tu liczy się najbardziej „duch zespołu i niezapomniana przygoda”- wyjaśnia Schalber.

Wszystkie startujące pojazdy muszą być wyposażone zgodnie z wymaganymi standardami. Dopuszczone
w pojeździe mogą być tylko zmiany techniczne, które zostały zaakceptowane.



Etapy Rajdu Transsyberia 2008:

Etap

Data

Trasa

Długość

Rejestracja

10.07.2008

Moskwa

-

1.

11.07.2008

Moskwa – Vladimir

231 km

2.

12.07.2008

Vladimir – Kazan

711 km

3.

13.07.2008

Kazan – Ekaterienburg

986 km

4.

14.07.2008

Ekaterienburg – Tyumen

483 km

5.

15.07.2008

Tyumen – Omsk

672 km

6.

16.07.2008

Omsk – Nowosybirsk

712 km

7.

17.07.2008

Nowosybirsk – Kosh Agash

890 km

8.

18.07.2008

Kosh Agash – Olgiy

221 km


19.07.2008

Olgiy

Dzień wolny

9.

20.07.2008

Olgiy – Mankhan

429 km

10.

21.07.2008

Mankhan – Darvi

316 km

11.

22.07.2008

Darvi – Altay

358 km

12.

23.07.2008

Altay – Bayankhor

519 km

13.

24.07.2008

Bayankhor – Mongol Els

339 km

14.

25.07.2008

Mongol Els – Ułan Bator

368 km

 

26.07.2008

Załadunek pojazdów

-


<< powrót


KOMENTARZE Tylko zalogowani użytkownicy mogą
rozpoczynać nową dyskusję.






X