Akcesoria i wyposażenie
australijskiej firmy ARB znajdziesz w ofercie naszego sklepu 4x4.


Tuleje zawieszenia


Bagażniki dachowe

[2009-07-09]
Relacja Maćka Stebela z zawodów rock-crawlingowych W.E. Rock w Reno.
 
W dniach 17-21 czerwca, za sprawa zawodów rockrawlingowych z serii W.E.Rock, miasto Reno zostało opanowane przez fanatyków 4X4. Na zawody zjechała się cała amerykańska czołówka Rockcrawlingu, przyjechały też zespoły z Meksyku i Japonii. Ja miałem okazje być jednym z akredytowanych reporterów - mój jeep tym razem pozostał na parkingu.

Specjalnie na zawody zbudowany został tor przeszkód. Na parkingu przed jednym z kasyn w centrum miasta usypano około dwudziesto centymetrową warstwę ziemi, na której ustawiono belki słomy, które stworzyły zarys przeszkód. Następnie całość pokryto grubą warstwą betonu, który zapewnił twarde podłoże i dużą przyczepność dla kół terenówek startujących w zawodach.

Pierwsze dwa dni zawodów to zmagania amatorów. Startować mógł każdy posiadacz auta z napędem na cztery koła. Zawodnicy zostali podzieleni na trzy grupy:

Modified - wszelkie pojazdy z oponami do 35 cali, z wykluczeniem Buggy
Super modified - wszelkie pojazdy z oponami do 39.5 cali, z wykluczeniem Buggy
Unlimited - wszystko dozwolone również Buggy - konieczna klatka bezpieczeństwa i pasy - minimum czteropunktowe.

Do tych zawodów przygotowane zostały trzy trasy - po jednej dla każdej klasy pojazdów. Zawody polegały na przejechaniu trasy i uzbieraniu jak najmniejszej ilości punktów. Za każdą przejechana bramkę było (-1pkt.) za dotkniecie/rozjechanie pachołka (+10pkt.) za użycie biegu wstecznego (+1pkt.) wykorzystanie tylnych skrętnych kół (+8pkt.) ( to ostatnie naliczane tylko raz podczas całego przejazdu) limit czasu na każdą trasę 10 minut.

W pierwszych dwóch kategoriach dominowały auta marki Jeep, na 5 pierwszych miejsc w obu grupach aż 4 auta miały znaczek Jeepa na masce. W grupie Unlimited ciężko rozpoznać markę pojazdu bo są one budowane od podstaw, jednak nawet w tej grupie widać było przywiązanie zawodników głównie do dwóch marek: Jeepa i Toyoty.  Po amatorach przeprojektowano trasy i w szranki stanęli zawodowcy w kategoriach:

Formula Toy- Rama, silnik, układ napędowy i zawieszenia toyoty, rama bez przerabiania, na tym zbudowane klatki bezpieczeństwa. To ciekawa klasa - wszyscy zawodnicy maja prawie identyczne pojazdy jeśli chodzi o napęd i zawieszenie.
Modified Stock - Auta fabryczne przebudowane do rockcrawlingu- w tej kategorii startowała jedyna w pełni żeńska załoga. Panie rywalizowały zmodyfikowanym Jeepem Wranglerem YJ i zajęły wysokie  - drugie miejsce. Pozostałe dwa miejsca na podium przypadły zawodnikom w Toyocie i Suzuki.
Modified Pro - Auta budowane od podstaw, bez skrętnych tylnych osi.
Unlimited - wszystko dozwolone - opony do 40 cali

Wśród zawodowców szczególną uwagę przyciągali zawodnicy z Japonii. Nie wiem czy spowodowane to było ich radosnym podejściem do życia, czy tym, że widowiskowo dachowali praktycznie na każdej przeszkodzie. Tak czy inaczej zostali ulubieńcami kibiców.

Zawody każdego dnia trwały aż do zmroku, a uczestnicy nie oszczędzali pojazdów. Stawka była tak wyrównana, że przed samym finałem nie wiadomo było komu przypadnie wygrana. W ostatniej rozgrywce projektanci toru wyznaczyli niezwykle ciężką trasę, na której zawodnicy mieli sporo problemów. Przykładem tego jak trudny był tor może być jeden z kandydatów do pierwszego miejsca, który tak przeciążył silnik, próbując pokonać jedna z przeszkód, że blok pękł w dwóch miejscach.
Zawody zakończyły się uroczystym rozdaniem nagród i zaproszeniem na kolejne zmagania z serii W.E.Rock.

Pełna galeria zdjęć z zawodów w Reno dostępna jest na mojej stronie www.stebel.com.pl pod hasłem Reno_Rocks.

Z off-roadowym pozdrowieniem,
Maciek Stebel

Zawody rockrawlingowe z serii W.E.Rock
17-21 czerwca 2009

 

 
 
 
 
   
 
fot. Maciej Stebel (www.stebel.com.pl)
 
1 2


-lista galerii-




<< powrót


KOMENTARZE Tylko zalogowani użytkownicy mogą
rozpoczynać nową dyskusję.






X