Akcesoria i wyposażenie
australijskiej firmy ARB znajdziesz w ofercie naszego sklepu 4x4.


Tuleje zawieszenia


Bagażniki dachowe

[2009-12-02]
20 lat Land Rover Discovery, II część.
 
LAND ROVER DISCOVERY : HISTORIA cz. II
 
W 1998 roku miała miejsce premiera drugiej generacji Discovery. Posiadał on taki sam rozstaw osi jak poprzednik (254 cm), był jednak dłuższy, co umożliwiało szóstemu i siódmemu pasażerowi siedzenie na fotelach zwróconych przodem w kierunku jazdy. Design nowego modelu był zbliżony, zastosowano w nim jednak wiele nowych technologii. Nowością był m. in. system ACE (Active Cornering Enhancement), który zapobiegać miał zbyt dużym przechyłom karoserii na zakrętach, a także funkcja samo poziomowania, wykorzystującą pneumatyczne zawieszenie tylnej osi dla zapewnienia utrzymania stałego poziomu pojazdu niezależnie od jego obciążenia.
 
Pierwsze dwa egzemplarze Discovery drugiej generacji objechały świat w ramach ambitnego przedsięwzięcia o nazwie „New Discovery Trek”. Ich podróż rozpoczęła się w Londynie, a zakończyła na targach motoryzacyjnych Paris Motor Show 1998, gdzie model ten został przedstawiony publiczności.
 
W roku 1998, składająca się z trzech samochodów Discovery ekipa wspierała drużynę motocykli BMW w czasie rajdu Paryż-Dakar. Samochody były wyposażone w standardowe silniki, skrzynie biegów oraz zawieszenie, wszystkim udało się przejechać tę trudną trasę. Jeden z pojazdów znajduje się obecnie w zbiorach muzeum Heritage Motor Centre w Gaydon – ukończył on rajd na 31. miejscu.
c.d.n….
 
CZY WIESZ, ŻE…
LICZBA SPRZEDANYCH EGZEMPLARZY (DO KOŃCA PAŹDZIERNIKA 2009) TO:  903,098? I WCIĄŻ ROŚNIE…
 
20 FAKTÓW Z ŻYCIORYSU LAND ROVER DISCOVERY

Fakt 6
Pierwsze samochody posiadały przednie reflektory z samochodów dostawczych Rover oraz tylne światła z vanów Austin Maestro. We wczesnych egzemplarzach na tylnych światłach umieszczone było nawet logo Austin-Rover – dopiero, gdy ruszyła masowa produkcja tych aut, miejsce to zajęło już tylko i wyłącznie logo marki Land Rover.

Fakt 7
Charakterystyczna grafika na bokach trzydrzwiowej wersji pierwszego modelu Discovery była bardzo modna pod koniec lat 80-tych. Do dziś pozostaje ona cechą rozpoznawczą pierwszych modeli. W 1992 uległa ona zmianie, a po 1994 roku, wraz ze zmieniającymi się trendami we wzornictwie, całkowicie z niej zrezygnowano.

Fakt 8
“Duch przygody” charakterystyczny dla marki Land Rover często przywoływany jest w kontekście słynnych rajdów Camel Trophy. W latach 90-tych model Discovery szturmem „zdobył” te słynne zawody samochodów terenowych. Specjalnie przygotowane egzemplarze tego auta brały udział w tych zawodach od 1990 do 1997 roku. W niektórych krajach sprzedawane były nawet limitowane wersje Camel Trophy – pojazdy te spotkać można na drogach do dziś.

Fakt 9
Projekt zakładający stworzenie Discovery otrzymał roboczą nazwę “Project Jay”. Nazwa taka była zgodna z przyjętym przez Alana Edisa założeniem dotyczącym nazewnictwa projektów – by zachować w tajemnicy nazwy prototypów, kolejne projekty nazywane były w kolejności alfabetycznej, odpowiadając nazwom ptaków lub zwierząt.

Fakt 10
W 1993 roku dział Land Rover Special Vehicles stworzył w oparciu o wersję trzydrzwiową specjalny wariant dostawczy auta - model Discovery Commercial. Pojazd ten dobrze sprawdzał się w warunkach roboczych i doczekał się swoich odmian także w przypadku późniejszych generacji Discovery – tym razem już w oparciu o standardową wersję 5-drzwiową.
 
c.d.n.

Zobacz także:
<< powrót


KOMENTARZE Tylko zalogowani użytkownicy mogą
rozpoczynać nową dyskusję.






X