|
8-10 kwietnia 2005 |
Żelazna - Camp Pisz 2005 |
|
Informujemy, że lista uczestników na imprezę jest zamknięta. Chętnych prosimy o kontakt telefoniczny po 2 kwietnia bezpośrednio pod numer 0-601 22 35 50 w godz. 19-21. Osoby, które nie dokonały wpłaty do 31 marca, a znajdują się na liście, automatycznie zwalniają miejsce dla oczekujących.
Baza imprezy: Wojskowy Dom Wypoczynkowy w Orzyszu
Patronat Honorowy: Starosta Powiatu Piskiego, Nadleśnictwo Drygały
Żelazna i jej charakter
Impreza odbywa się na obszarach poligonowych na terenie jednego nadleśnictwa. Piękno Mazur sprawia, że teren jest bardzo urozmaicony. Nie brakuje tu stromych zjazdów i podjazdów, wąwozów, terenów górzystych, torfowisk oraz bagien czy trudnych technicznie dróg leśnych i polnych. Trasa poprowadzona jest tak, aby nawet "dojazdówki" stały się dla uczestników dobrą zabawą w terenie - zwłaszcza czołgówki. Ci, którzy nie chcą zmagać się z trudnymi próbami, mogą je omijać i jechać samą trasą. Trasa jest dla wszystkich prawie taka sama i różni się tylko próbami. Impreza jest znana z prób o dużym stopniu trudności, wymagających od zawodników dobrej techniki jazdy, myślenia i sprytu, a nie od ilości wydanych pieniędzy na samochód czy przysłowiowego "buta". Przeprawowa forma imprezy oznacza, że zawodnicy zdani są sami na siebie. My pomocy nie udzielamy - Wy pomagacie sobie nawzajem. Musicie zabrać wszystkie niezbędne akcesoria, które pomogą Wam wyjść z każdej terenowej opresji. Określony czas kilkudziesięciu godzin musi starczyć na jazdę, sen oraz posiłki i ewentualne naprawy samochodu. W każdej chwili, jak ktoś poczuje się zmęczony lub popsuje mu się samochód, może zjechać do bazy. Żelazna to niezapomniana i miła atmosfera. Nic nie robimy na czas. Czas to zły doradca. Wszyscy zawodnicy pomagają sobie. Nikt nikogo nie omija bez udzielenia pomocy. Najbardziej skomplikowane próby przejazdu, podobnie jak w poprzednich edycjach będą obserwowane przez sędziego. Po zakończeniu zmagań w błocie zawodnicy zasiądą na wieczorku terenowca, gdzie wszyscy do białego rana będą bawić się przy piwku. Chcielibyśmy, aby nasza impreza była kojarzona z dobrą zabawą i miłą atmosferą.
Ponieważ traktujemy imprezę integracyjnie pewnie znajdzie się czas na trasie na zjedzenie kanapek, wojskowej grochówki i łyk ciepłej herbaty - na trasie zostanie wybudowany taki punkt, do którego trzeba będzie dotrzeć za pomocą mapy i topografii wojskowej (stara książka z PO może się przydać). Zapewniamy dużo ciekawych przejazdów. Nie zapewniamy wycięcia krzaków mogących porysować lakier - trzeba ewentualnie sobie cosik przytrzymać.
Teren i trasa
Na uczestników czekać będzie trasa obfitująca we wszelkiego rodzaju przeszkody terenowe. Na terenie poligonu wojskowego, który wchodzi w skład Nadleśnictwa Drygały, występują lasy liściaste na glebach torfowo-gliniastych oraz lasy iglaste na piaszczystym podłożu (piach to coś nowego na Żelaznej). Można tu znaleźć sporo wąwozów z dużymi głazami narzutowymi oraz terenów podmokłych. Trasa poprzecinana będzie dużą ilością rowów oraz okopów z okresów drugiej wojny światowej. Sporo dróg stanowią trasy czołgowe z bardzo głębokimi koleinami i rowami po ciężkich pojazdach wojskowych. Często stoi w nich woda oraz błoto. Nie zabraknie śliskich trawersów oraz wodnych przepraw czołgowych. Po dużych roztopach trasa może się okazać bardzo wymagająca. Trasa dla wszystkich - ta sama.
Grupy
- Grillowa
Chcesz się dobrze bawić w terenie, nie ważne są dla Ciebie pieczątki i klasyfikacja - to grupa dla Ciebie
- Wyczynowa (dawna turystyczna)
Trudność prób i charakter tej grupy pozostanie ten sam, co poprzedniej "turystycznej". Postaramy się zrobić mniej prób w torfach, gdzie nie da się wykorzystać umiejętności, a główną rolę odgrywa kirfor. Pojawi się w tej grupie większa liczba prób do zdobycia. Część z nich będzie łatwiejsza tak, aby samochody mniej przygotowane mogły także brać udział w zabawie. Przygotujemy ciekawe triale i oznakowane przejazdy obserwowane.
- Wyczynowa z wyciągarką
To grupa stworzona przez nas kilka lat temu dla samochodów z wyciągarką takich, które nie chcą poświęcać swojego sprzętu w takiej formie jak robią to ekstremaliści. W grupie tej mogą uczestniczyć tylko samochody z jedną elektryczną lub hydrauliczną wyciągarką oraz kołami nie większymi niż 33 cale. Grupa ta zostaje stworzona tylko i wyłącznie dla ludzi, którzy chcą się bawić w terenie i miło spędzić czas.
- Ekstremalna
Samochody z wyciągarką mechaniczną lub dwiema wyciągarkami oraz oponami wolnobieżnymi typu jodła będą automatycznie zakwalifikowane do klasy ekstremalnej. Klasa dla wymagających.
Wszystkie grupy mają do pokonania około 80 kilometrową trasę, na której będą rozlokowane próby oraz kilka zadań specjalnych. Ponieważ impreza ma również charakter przygodowy zadbamy o dodatkowe zadania poza samochodem. Przeprawy linowe, pontonowe oraz "coś wojskowego"".
Co się przyda?
Aby poradzić sobie z trasą, zalecamy zabrać wszelki dostępny Wam sprzęt terenowy. Taśmy do asekuracji, taśmy do drzew, trapy, szekle, łopaty i co tam jeszcze macie. Przypominam, że posiadanie i użycie piły mechanicznej jest na Żelaznej zabronione. Poza oczywiście całym wyposażeniem terenowym warto zabrać kompas, latarkę lub czołówkę oraz telefon komórkowy. Warto mieć mapę okolicy, aby łatwiej trafić na stację benzynową lub do bazy. O ubraniu na zmianę chyba nie muszę wspominać. Może być zimno, a więc brodzenie w wodzie lub błocie jest milsze w neoprenowych woderach. Samochód powinien mieć opony typu MT. Jeśli ktoś jedzie na AT-kach, powinien zabrać sobie kolegę z wyciągarką do pomocy. Każdy samochód musi koniecznie posiadać mocne i sprawdzone haki holownicze z przodu i z tyłu. W klasie grilowej obowiązkowy gril oraz aparat fotograficzny.
Jeśli jesteś początkującym off-roaderem zadzwoń, a pomożemy Ci dobrać sprzęt. Wszystkie załogi są zobowiązane do posiadania podczas całej imprezy dużej ilości dobrego humoru oraz życzliwości dla innych załóg. Na Żelaznej poruszamy się z mniejszym ciśnieniem w oponach oraz w "głowie".
Coś innego
Do tej pory na Żelaznej mieliśmy w większości doczynienia z terenami Kaszub oraz podobnymi terenami w okolicach Ełku. Na obszarach poligonowych pomiędzy Piszem a Orzyszem spróbujecie czegoś nowego. Od 1895 roku tereny te są wykorzystywane przez wojsko. Najpierw niemieckie, a później polskie. Dlatego też sporo tu różnego rodzaju budowli inżynierii wojskowej: wały, transzeje, okopy, bunkry, kanały, a nawet wieże i ciekawe konstrukcje architektoniczne takie jak np. wyciąg do ruchomych celów z okresu drugiej wojny światowej - taka wyciągarka mechaniczna tylko z liną o długości 6 km. Część terenu jest "gołą", bez drzew, co znacznie utrudnia pokonywanie przeszkód pojazdom liczącym na wyciągarki - przyda się łopata i np. koło zapasowe. Szerokie drogi czołgowe są czasem trudne do pokonania ze względu na inny rozstaw osi niż nasze pojazdy oraz głębokie kałuże, po szybko topniejącym śniegu. Często woda w takiej kałuży sięga maski pojazdu. Na tzw. Patelniach nie ma żadnych punktów charakterystycznych w obrębie kilku kilometrów, a więc zwłaszcza w nocy pilot będzie musiał wykazać się dobrą orientacją. Co z tego, jak staniesz w nocy na skrzyżowaniu kilku dróg czołgowych, jak każda z nich ma szerokość kilkudziesięciu metrów i nie ma przy niech drzew - niektórym przypomni się Rajd Berlin Wrocław. Jadąc na azymut (potrzebny kompas) przez kilka kilometrów może nie być prostej drogi do orientacji, a na trasie znajdują się przeszkody w postaci rowów, okopów czy mokradeł. Ponieważ przez poligon przechodzi tylko jedna główna droga asfaltowa nie warto jechać na oparach paliwa, bo w przypadku zabłądzenia na patelni może być cienko z dojazdem do stacji benzynowej, a i my wam nie pomożemy:
- Zgubiłem się
- A gdzie jesteś ?
- No nie wiem
- A co widzisz ?
- Nic nie widzę po horyzont
He he
Na poligonie jest kilka pozostałości po przedwojennych wioskach, w których fundamenty wykonane były z dużych kamieni - przygotujcie się więc na mini rockcrawling. Kilka stromych podjazdów i zjazdów. Trawers nad brzegiem zbiornika wodnego, trial - to kilka niespodzianek, które na Was czekają. Śnieg bardzo szybko się topi, jest mokro i błotniście. Czyli tak, jak lubimy.
NOWY PROGRAM IMPREZY
Piątek 08.04.2005
od 15.00 zakwaterowanie w ośrodku
16.00 - 19.00 - zapisy załóg startujących, przymocowanie kart drogowych do samochodu
20.00 - 22.00 kolacja (w cenie uczestnictwa)
Sobota 09.04.2005
07.00 - odprawa i start zawodników
07.15 - start zawodników grupy wyczynowej
07.30 - start zawodników grupy ekstremalnej
07.45 - start grupy wyczynowej z wyciągarką oraz grupy grillowej
posiłek polowy w trakcie imprezy (w cenie uczestnictwa - miejsce pikniku)
Niedziela 10.04.2005
15.00 - ostateczny termin zdania kart drogowych
16.00 - 17.30 - obiad (w cenie uczestnictwa)
18.00 - ogłoszenie wyników, zakończenie
Dla uczestników imprezy zostaną przygotowane naklejki żałobne na samochody. Prosimy o ich umieszczenie.
|
|
Organizator: Wyprawa 4x4 |
Miejsce: Nadleśnictwo Drygały, w którego skład wchodzi poligon wojskowy |
|
Kontakt: Kylon |
Telefon: 0-601 22 35 50 |
e-mail: kylon@wyprawa4x4.pl |
WWW: http://www.zelazna.pl/ |
|
|
Wcześniejsze edycje: - - |
|
<< powrót |
|
|