Wielka wyprawa off-road na Ukrainę zbliża się szybkimi krokami!
Już po raz drugi zapraszamy do udziału w tygodniowej górskiej wyprawie
samochodów terenowych w jedne z najbardziej urokliwych Europejskich miejsc.
Chcesz przeżyć przygodę? Chcesz zakosztować nieskrępowanej wolności: Ty, Twój Terenowy Samochód i dzikie Góry?
Chcesz pojechać tam, gdzie piwo i benzyna są tanie, kobiety piękne a wszędzie, jak okiem sięgnąć
roztacza się bezmiar off-roadu? Nie zwlekaj więc i zgłoś akces na wyprawę.
Wertep Klub Warszawa
przy wsparciu
Klubu "Penetrator"
mają zaszczyt zaprosić brać off-roadową na II Polsko-Ukraińską wyprawę samochodów terenowych w Bieszczady Wschodnie i Gorgany
"Kozackie Wertepy 2003"
"Kozackie Wertepy" są imprezą przeznaczoną dla wszystkich miłośników off-roadu. Dla tych, którzy nie boją się dostać w kość i są w stanie pokonać zarówno trudy terenu jak i własnego zmęczenia przez 7 dni spędzonych w przepięknych górach, jarach i dolinach. Także dla tych, którzy lubią się zmagać się z rzekami, podjazdami, błotem, którzy chcą siedzieć za kierownicą i grzebać się w karpackim błocie. Dla tych, którzy po zachodzie słońca pragną po prostu poprzebywać w gronie dawno nie widzianych lub nowych przyjaciół, którzy nie bacząc na nowe obszary eksploracji oraz obce warunki ściągnęli tu z różnych stron Polski i Świata. "Kozackie Wertepy" są imprezą także i dla tych, których nie interesuje katowanie samochodu tylko możliwość lekkiego przejazdu po górskich szutrach. No i są oczywiście dla tych, którym teren pod kołami daje poczucie swobody i stwarza po prostu możliwość wakacyjnego odpoczynku od dnia codziennego.
W tym roku wprowadzamy podział na Zespoły, które jechać będą trasami o różnej trudności. "Kozackie Wertepy" są krajoznawczą, softową oraz extremalną ( każdy wybiera stopień trudności ) wyprawą górską z elementami przeprawówki co oznacza iż w trakcie jej trwania nie ma żadnych zmagań z czasem (uczestnicy ograniczeni są jedynie godziną określającą zjazd do poszczególnej bazy - po prostu spóźnią się na wieczorną imprezę), a dla załóg poza samymi zmaganiami na trasie czekają także inne próby, jak trial we Lwowie o puchar Konsula Generalnego RP, nocny odcinek specjalny oraz puchar Fair Play. Niewątpliwie bardzo potrzebna będzie znajomość orientacji w terenie, orientacji wg GPS-a lub mapy. Uczestnicy w czasie drogi (poza bardzo poważnymi awariami samochodów) zdani są tylko i wyłącznie na własne siły lub pomoc innych uczestniczących załóg (np. w wyciąganiu aut, które ugrzęzły na trasie). Oczywiście, do dyspozycji uczestników oddana będzie laweta aby w niespodziewanych przypadkach można było przewieźć uszkodzony samochód do warsztatu lub do Przemyśla.
Wyposażenie samochodu jest całkowicie dowolne. Szczególnie, gdy jedzie się dla samej czystej przyjemności jazdy i chęci spotkania w terenowym gronie. Oczywiście polecane jest zabezpieczenie samochodu przed wodą, kamieniami z dołu i wyposażenie w elementy dodatkowe takie jak hi-lift, najazdy czy wyciągarka (samochodowa lub ręczna). Wymagamy tylko posiadanie CB-radia. Na całej trasie dopuszczalna jest jazda zarówno indywidualna ( na niektórych odcinkach ) jak i w zespołach. Pozwala to na wzajemną pomoc, wspólną zabawę i zmagania, jak również może wpłynąć na zmniejszenie znaczenia w różnicach wyposażenia poszczególnych uczestników.
Trasa liczyć będzie ok. 1200 km i przebiegać przez tereny województw Lwowskiego, Zakarpackiego i Iwano-Frankowskiego. Wyprawa zacznie się w niedzielę rano 29.06 w Przemyślu skąd jedną kolumną przekroczymy granicę w Medyce i dojedziemy do Lwowa. Tam, na Rynku, nastąpi spotkanie z załogami ukraińskimi i uroczyste rozpoczęcie wyprawy. Po programie oficjalnym przejedziemy w góry. Przez pięć pełnych dni konwencja wyprawy polegać będzie na porannym starcie z bazy ( przewidujemy dwie bazy na trasie ) i jeździe wg. mapy lub itinerera. Trasy będą przejezdne ale o wymaganym różnym poziomie samozaparcia potrzebnego do ich pokonania. Dla niewyżytych przygotowaliśmy Zespół "Extremalni Faceci" i trasę o specjalnym stopniu trudności, stopniu nachylenia podłoża oraz stopniu zanurzenia, wymagającej posiadania wyciągarki i ekwipunku do przetrwania kilku dni w dzikich górach. Oczywiście przejezdność trasy będzie zależała w dużej mierze od warunków pogodowych, bowiem czasami po prostu nie będzie się dało ominąć jakiejś doliny lub przełęczy i trzeba będzie ją zwalczyć tym, czym się dysponuje lub nagle, jak w zeszłym roku w małym potoku przybędzie 2 m wody co umożliwi naukę pływania samochodem. Wieczorami zaplanowane są tzw. imprezy integracyjne z pieczeniem na ognisku różnych stworzeń, śpiewami i degustacją złocistych napojów. Ostatnia noc planowana jest w jednym z lwowskich hoteli, połączona z imprezą pożegnalną.
W samochodzie może jechać dowolna ilość osób, nie przekraczająca wpisu w dowodzie rejestracyjnym. Wpisowe jest zbierane od załogi, rozumianej jako kierowca i pilot i wynosi 200$. Pozostałe osoby towarzyszące jadące w samochodzie wnoszą opłatę wynoszącą 70$ od głowy. Powyższe wpisowe obejmuje takie rzeczy jak: miejsce na noclegi w namiocie (własnym) na dozorowanym terenie z wodą, opiekę paramedyczną, awaryjną pomoc techniczną z przetransportowaniem w ostateczności uszkodzonego samochodu do Przemyśla, materiały dotyczące trasy, obsługę, ochronę, mniej-więcej nie czepianie się milicji i lokalnych władz, udział w wieczornych imprezach oraz ukraińskie ubezpieczenie od kosztów leczenia i hospitalizacji. Trasa będzie poprowadzona tak, aby była możliwość częstego zatankowania każdym rodzajem paliwa oraz dokonania zakupów żywności.
Rozpoczęcie imprezy planowane jest 29 czerwca o godzinie 8.30 briefingiem na placu przed dworcem w Przemyślu, na którym podane zostaną wszelkie szczegóły dotyczące przekroczenia granicy i dojazdu do Lwowa. Tego dnia, w godzinach 7.00 - 8.30 będzie możliwość dokonania wpłaty wpisowego i pobrania wszelkich pozostałych materiałów. Zakończenie wyprawy przewidujemy 5 lipca widowiskowym trialem o Puchar Konsula Generalnego RP i uroczystym zamknięciem wyprawy na Rynku we Lwowie. Dla każdego z uczestników przewidujemy pamiątki uczestnictwa. Oczywiście, dla chętnych będzie możliwość pozostania dłużej na Ukrainie we własnym zakresie a dla każdego uczestnika będzie zorganizowane "ułatwienie" przy powrotnym przekraczaniu granicy.
Zgłoszenia uczestników e-mailem na konto zetorr@priv7.onet.pl najpóźniej do 15 czerwca br. Jest to spowodowane wymogami organizacji sprawnego przekroczenia granicy w Medyce.
Zgłoszenie powinno zawierać:
- Imię i nazwisko kierowcy i pilota
- Numery paszportów
- Ilość osób towarzyszących
- Numer rejestracyjny i marka pojazdu
- Nr telefonu komórkowego ( z roamingiem)
- Wstępną deklarację wyboru zespołu
Wszystkich bezwzględnie obowiązuje posiadanie ważnego dowodu rejestracyjnego pojazdu, ubezpieczenia OC, NW pojazdu oraz Zielonej Karty, paszportów a osoby prowadzące w czasie imprezy pojazdy muszą posiadać ważne prawo jazdy. Na załogę musi obowiązkowo przypadać minimum jeden telefon komórkowy z roamingiem. Wymagane jest posiadanie CB-radia. W czasie jazdy po trasie obowiązuje całkowity zakaz spożywania alkoholu. Organizator zastrzega sobie prawo do możliwości sprawdzenia zawartości alkoholu w organizmach uczestników. W przypadku uzyskania pozytywnego wyniku, uczestnicy tacy zostaną zdyskwalifikowani jak również nie zostaną w przyszłości dopuszczeni do udziału w innych imprezach organizowanych przez Wertep Klub.
Uczestnicy biorą udział w imprezie po zapoznaniu się z regulaminem, na swoją odpowiedzialność (co potwierdzają w stosownym oświadczeniu). W przypadku wystąpienia jakichkolwiek szkód organizator nie będzie ponosił za nie żadnej odpowiedzialności, również jeśli dotyczyć to będzie osób trzecich. W związku z ustaleniami z nadleśnictwami i władzami ukraińskimi, na trasie imprezy mogą przebywać jedynie pojazdy biorące udział w imprezie, oznakowane naklejkami organizatora.
Ostateczny termin przyjmowania zgłoszeń upływa dnia 15 czerwca. Uczestnicy zapisywani będą na listę uczestników wg kolejności zgłoszeń. Dla członków Wertep Klubu do dnia 10 czerwca zarezerwowane zostaje na liście zgłoszeń 15 miejsc uczestników. Zastrzegamy możliwość odmówienia udziału w imprezie w momencie przekroczenia limitu zgłoszeń jak również w znanych nam z przeszłości rażących przypadkach łamania regulaminów naszych imprez lub imprez organizowanych przez strony trzecie.
Zespoły:
- Zespół I "Turystyczni faceci"
- Trasy lekkie, głównie szutry, płytkie brody i płytkie koleinki, wycieczki krajoznawczo-przygodowe - prowadzi Madzia i Gosia ze wspomożeniem "Bacy", weterana Kozackich Wertepów 2002
- Zespół II "Mocni Faceci"
- Trasy trudniejsze, wymagające mocniejszych nerwów i przygotowania samochodu - prowadzi Robert Sobierski "Siwy", weteran Kozackich Wertepów 2002
- Zespół III "Twardzi Faceci"
- Trasy trudniejsze, wymagające przygotowania samochodu i mocniejszych nerwów - prowadzi Stachu Bober "Hightower", weteran Kozackich Wertepów 2002
- Zespół IV "Niezłomni Faceci"
- Trasy trudniejsze, także wymagające mocniejszych nerwów i przygotowania samochodu - prowadzi (chyba - jak zrobi samochód) Olek Studziński "Oluś"
- Zespół V "Extremalni Faceci"
- Trasa trudna, wymagająca dobrze przygotowanego samochodu, wyciągarki mocnych nerwów, odporności na wilki i niedźwiedzie oraz znajomości survivalu. Wyjazd po trasie na 3 dni z Bazy I, noclegi tam gdzie noc zastanie i powrót do bazy II - prowadzi Paweł Moliński "Moli"
Wymagania sprzętowe:
- Ekwipunek biwakowy i kulinarny
- CB-Radio
- Telefon z roamingiem
- Sprzęt foto ( do robienia pamiątkowych zdjęć )
- Dla Zespołu I - samochód terenowy lub uterenowiony ( klasy freelandera, rav, czy "salonowca")
- Dla Zespołów II, III i IV - samochód o minimalnej dzielności terenowej przeciętnego Uaza, solidny hak z przodu i tyłu, lina holownicza, MT itp.
- Dla Zespołu V - samochód przygotowany do ciężkiego terenu, hi-lift, wyciągarka, MT itp. oraz znajomość jazdy terenowej.
|