Akcesoria i wyposażenie
australijskiej firmy ARB znajdziesz w ofercie naszego sklepu 4x4.


Tuleje zawieszenia


Bagażniki dachowe

[2008-06-23]
Załoga Komornicki / Marton przed startem w rajdzie Transsyberia 2008.
 

Przez ostatni tydzień testowaliśmy Naszego Cayenna S TRANSSYBERIA 2008. Większość jazd przeprowadziliśmy na starym poligonie wojskowym w Górze Kalwarii. Z informacji jakie posiadamy, tutejsze drogi są w miarę podobne do tych, które napotkamy na początku rajdu. W części rosyjskiej to - kręte, szutrowe, dziurawe, czasami piaszczyste trasy. Samochód niedługo wróci do firmy Leszka Kuzaja STT Racing, gdzie jest przygotowywany, a w okolicach 1 lipca wyrusza do Moskwy. Start rajdu planowany jest na 12 lipca, by po dziesięciu tysiącach kilometrów dojechać do mety rajdu w Ułan Bator.
Pomysł z TRANSSYBERIĄ zrodził się w Porsche Polska, a My zostaliśmy zaproszeni do projektu. W naszym zamyśle samochód samochód przygotowany przez STT powinien być konkurencyjny abyśmy mogli powalczyć o czołową lokatę. Do tej pory mieliśmy doświadczenie z autami w specyfikacji T1 zbudowanymi specjalnie do rajdów Cross-Country. To zupełnie inne pojazdy, całkowicie przebudowane i od początku przygotowywane do sportu, a ostatnie SMG Buggy to skrajny prototyp. Porsche Cayen S TRANSSYBERIA 2008 jest autem seryjnym, niewiele przerobionym, po prostu przystosowanym do rajdu. Wrażenia mamy zupełnie odmienne, Cayenne jest bardziej delikatny, wymaga dużo spokojniejszej i uważnej jazdy. Testy ujawniają wiele wad, które staramy się wyeliminować przez przeróbki i zmiany, korzystając z rad doświadczonych konstruktorów jak np. Philippe Gache. Czekają nas jeszcze testy porównawcze z samochodem wyprodukowanym przez niemiecką fabrykę on ich rezultatu uzależniamy dalszy rozwój projektu. .. O Naszych planach na przyszłość jest zbyt wcześnie by mówić, starty w Cross-Country zostały zawieszone wiosną tego roku, a ich przyszłość zależy od rozmów ze sponsorami. Pewne jest, że wystartujemy w Dakarze 2009.

Łukasz Komornicki
(ur. 7 sierpnia 1965 r. w Krakowie) to kolejny rajdowiec w rodzinie ze sportowymi tradycjami. Jego ojciec – Krzysztof – jest jednym z bardziej znanych polskich kierowców rajdowych lat 60. i 70. Łukasz stawiał swoje pierwsze rajdowe kroki w krajowych imprezach off-roadowych w 2002 r., a już rok później zajął 5. miejsce w Pucharze Świata.
Następnie zbierał doświadczenie na trasach najcięższych i najbardziej znanych rajdów off-roadowych świata.

W Rajdzie Dakar startował trzykrotnie: w 2002, 2003 i 2004 roku, za każdym razem z pilotem Rafałem Martonem. Ich 14. miejsce w Rajdzie Dakar 2004 to jak dotąd najlepszy wynik Polaków w kategorii samochodów w tym legendarnym rajdzie.








Rafał Marton

(ur. 7 maja 1971 r. w Warszawie) to najbardziej doświadczony polski pilot pod względem udziału i osiągnięć w Rajdzie Dakar. Brał w nim udział czterokrotnie – w 2002, 2003 i 2004
(na prawym fotelu samochodu Łukasza Komornickiego) oraz w 2007 roku (z Grzegorzem Baranem w zespole DiverseExtremeTVNturboTeam). Największym sukcesem Martona jest 14. miejsce w Rajdzie Dakar 2004, poza tym osiągnięciem najbardziej ceni sobie 2. miejsce w Rajdzie Kapadocji 2003.

Z powodów osobistych był to dla niego niezwykle wyczerpujący start, tak pod względem fizycznym, jak i psychicznym. Motoryzacją zainteresował go ojciec, który sam startował w rajdach amatorskich i wpajał młodemu Rafałowi podstawy jazdy samochodem.
Rafał Marton wielokrotnie uczestniczył w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski i rajdach Pucharu Świata Cross-Country. W 2003 r. zajął 4. miejsce w Pucharze Świata, zdobywając zaledwie jeden punkt mniej niż legendarny Stephane Peterhansel.




Porsche Cayenne S Transsyberia 2008

Do nadchodzącej edycji firma STT Racing przygotowuje 4 specjalne, udoskonalone egzemplarze:
• benzynowy silnik V8
• napęd 4x4
• pojemność: 4800 cm3 - start w najwyższej klasie pojemnościowej to warunek niezbędny do walki o czołowe lokaty w klasyfikacji
  generalnej
• moc: 385 KM
• rozbudowana klatka bezpieczeństwa zgodna ze wszystkimi międzynarodowymi homologacjami,
• sportowe układy wydechowe,
• waga znacznie obniżona w stosunku do egzemplarzy fabrycznych



<< powrót


KOMENTARZE Tylko zalogowani użytkownicy mogą
rozpoczynać nową dyskusję.






X