Akcesoria i wyposażenie
australijskiej firmy ARB znajdziesz w ofercie naszego sklepu 4x4.


Tuleje zawieszenia


Bagażniki dachowe

[2009-02-22]
Udany powrót do Mistrzostw Portugalii, Carlos Sousa wygrał Ervideira Rali.
 

Carlos Sousa i Luis Ramalho  jadący Mitsubishi Racing Lancerem wygrali pierwszą rundę Mistrzostw Portugalii – Ervideira Rali. Sousa pokonał dwóch największych rywali jadących BMW X3 – Mistrza Portugalii – Filipe Camposa (+4.05,40) i Miguela Barbose (+6.03,9). Na czwartym miejscu znalazł się Pedro Grancher (+20.17), a na piątym - kolega Camposa z zespołu Yser –  także jadący BMW X3 – Bernardo Moniz da Maia (+20.56,2).

Piątkowy prolog wygrał Miguel Barbosa, drugi był Campos, a trzeci Sousa. W sobotę na pierwszej sekcji Campos i Barbosa źle dobrali opony. Wykorzystał to Sousa  i zyskał przewagę (+4.16) nad Camposem i (4.22) nad Barbosą, który miał pecha i po 40 kilometrze przebił oponę.  W klasie T2 liderem po pierwszej sekcji został Pedro Nunes Silva w Mitsubishi Montero DID. W pucharze Mazdy BT 50 najlepszy czas uzyskał Bruno Oliveira (+20.55)

W czasie drugiego etapu Carlos Sousa wykorzystał swoje rajdowe doświadczenie, świadomy przewagi kontrolował czasy konkurentów „Wiedziałem, że przeciwnicy będą atakować więc jechałem szybko ale bezpiecznie”- skwitował. Filipe Campos wygrał drugą sekcję ale odrobił tylko 11 sekund i nie zdołał wyprzedzić Racing Lancera. Barbosa stracił do Camposa (+1.52), a czwarty ze stratą (+08.43) zameldował się Bernardo Moniz da Maia. Najlepszy czas w klasie T2 zanotował (zwycięzca tej kategorii) Nuno Matos jadący Isuzu D-Max (+22.54). W Pucharze Mazdy najlepszy na drugiej sekcji okazał się Jao Pais (+33.59) ale Bruno Oliveira stracił niespełna 2 minuty i został zwycięzcą klasy.

”Jesteśmy bardzo zadowoleni - powiedział Carlos Sousa – daliśmy z siebie wszystko, co prawda zyskaliśmy na nietrafionym doborze opon przez konkurentów ale i tak walka była zacięta. To są Mistrzostwa, jest ostra rywalizacja, cieszymy się z wygranej i mamy motywację by wygrać kolejne zawody.”

W czasie ceremonii dekoracji, na znak szacunku i pamięci dla zmarłego w sobotę 'ojca' portugalskich rajdów terenowych - José Megre, zrezygnowano z okazywania radości i szampana. Wygrani nagrodzeni zostali brawami publiczności.

Źródło: http://www.sportmotores.com/
Strona organizatora: http://www.sar-motorismo.org/

Klasyfikacja końcowa:
1º T1 - Carlos Sousa / Luís Ramalho - Mitsubishi Racing Lancer - 3h50m19,5s
2º T1 - Filipe Campos / Jaime Baptista - BMW X3 CC – (+4m05,40s)
3º T1 - Miguel Barbosa / Miguel Ramalho - BMW X3 CC – (+6m03,9s) 4º T1 - Pedro Grancha / Paulo Primaz - Nissan Navara OffRoad – (+20m17,0s)
5º T1 - Bernardo Moniz da Maia / Joana Sotto-Mayor - BMW X3 CC – (+20m56,2s)
6º T1 - Rui Costa / Nuno Alves - Mitsubishi Pajero Proto – (+39m31,3s)
7º T2 - Nuno Matos / Jaime Cortez - Isuzu D-Max – (+45m03,2s)
8º T1 - José Manuel Gameiro / António Saraiva - Nissan Navara Pick-up – (+45m28,3s)
9º T2 - Pedro Silva Nunes / Peulo Torres - Mitsibishi Pajero DiD – (+46m04,9s)
10º T1 - José Dinis Lucas / Luís Tirano - Mitsubishi Pajero DiD – (+47m10,0s)

<< powrót


KOMENTARZE Tylko zalogowani użytkownicy mogą
rozpoczynać nową dyskusję.






X