Akcesoria i wyposażenie
australijskiej firmy ARB znajdziesz w ofercie naszego sklepu 4x4.


Tuleje zawieszenia


Bagażniki dachowe

[2009-04-08]
BMW X5 M i X6 M oficjalnie!
 

 Niemiecki producent ekskluzywnych samochodów segmentu premium zaprezentował dwa najnowsze modele z serii X, których oznaczenia uzupełniono drugą, nieco bardziej ekscytującą literką M. 

Obydwa modele napędza nowy silnik V8 o pojemności 4 395 cm3 i mocy 555 KM osiąganej przy 6 000 obr./min. Jednostka M TwinPower Turbo została wyposażona w najnowocześniejsze technologie łącznie z układem Twin Scroll Twin Turbo.

Moc przekazywana jest na wszystkie koła przez system xDrive, który został zestrojony z uwzględnieniem sportowej natury modeli X5 M i X6 M. Również standardowy układ Dynamic Performance Control uwzględnia wyczynową charakterystykę jednostki napędowej. O odpowiednie właściwości jezdne, godne wersji M, dba system Adaptive Drive oraz nowoopracowane wspomaganie układu kierowniczego Servotronic.

Połączenie dużej mocy silnika z licznymi układami sterującymi pracą poszczególnych podzespołów przekłada się na doskonałe osiągi sportowych modeli. BMW X5 M i X6 M przyspieszają od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy i odznaczają się znakomitą elastycznością na każdym biegu ze względu na wysoki moment obrotowy 680 Nm osiągany w zakresie od 1 500 do 5 650 obr./min. Prędkość maksymalna została tradycyjnie ograniczona do 250 km/h. Istnieje jednak możliwość zdjęcia elektronicznego „kagańca” po zakupieniu dodatkowego pakietu. Ceny modeli nie zostały jeszcze podane.

 
Kolejną nowością BMW będzie model X1. Obecnie trwają testy wersji produkcyjnej na torze wyścigowym Nurburgring.

BMW X1 powstanie na bazie wersji koncepcyjnej, która została pokazana jesienią 2008 roku. Zdaniem przedstawicieli koncernu, model ten charakteryzuje się niezwykłą zwinnością i wszechstronnością również poza ubitymi szlakami, tworząc nową kategorię samochodów. BMW X1 będzie więc pierwszym na świecie modelem Sports Activity Vehicle kompaktowego segmentu premium.

Do napędu posłużą silniki znane z innych modeli BMW. Najpopularniejszymi będą pewnie jednostki wysokoprężne 3.0 (245 KM) i 2.0. Koncern pracuje obecnie nad niewielkim, czterocylindrowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem, który prawdopodobnie również trafi pod maskę kompaktowego BMW. Co więcej, model ten otrzyma stały napęd na wszystkie koła xDrive oraz układy iDrive i Start/Stop. Sprzedaż X1 rozpocznie się w 2010 roku. 

źródło:BMW, Worldcarfans, MotoTarget.

<< powrót


KOMENTARZE Tylko zalogowani użytkownicy mogą
rozpoczynać nową dyskusję.






X