Tuż przed premierą nowego samochodu, powstającego w warsztacie teamu Rally4x4.pl mieliśmy okazję podejrzeć jak wyglądają ostatnie przygotowania do prezentacji Pajero V60 klasy T2. Konstrukcja Mistrza Polski RMPST 2007 – Piotra Domownika jest przygotowana do celów komercyjnych – sprzedaży lub wynajmu. Oferta skierowana jest dla zespołów szukających gotowej rajdówki z zapleczem serwisowym. W dobie rozwoju Cross Country w Polsce wydaje się być jedną z ciekawszych propozycji.
Krótko o samochodzie. Zaskakująca jest dbałość o szczegóły i detale, do których konstruktor przywiązuje niezmierną uwagę. Samochód jest bardzo dokładnie wykonany i przygotowany do startów. To dość typowa konstrukcja w klasie T2 (czyli klasie samochodów produkcyjnych), gdzie zakres dozwolonych przeróbek jest mocno ograniczony. Widać wzmocnione zawieszenie (Ohlins), całkowicie nowe wyposażenie bezpieczeństwa, bardzo precyzyjnie pospawaną klatkę. Przed i po pracach spawalniczych, mających na celu wzmocnienie nadwozia i budowę punktów mocowania dodatkowych amortyzatorów, Pajero zostało dwukrotnie wypiaskowane, a następnie pomalowane.
Silnik został wzmocniony kitem z firmy Ralliart, osiąga moc ok. 220 KM, moment obrotowy - 550 Nm – i nadal pozostaje jednostką niezawodną i trwałą.
Rally4x4.pl jest znane z konstrukcji bezkompromisowych - np. Subaru 5700 Evo II. Skąd pomysł na budowę samochodu produkcyjnego? Opowiada Piotr Domownik:
"Chcieliśmy wyjść naprzeciw nowym potrzebom zawodników. Zmiana przepisów RMPST i jednocześnie dążenie kierowców do startów za granicą, powoduje konieczność posiadania samochodu w klasach FIA. Na rynku polskim brakuje aut T1 i T2. Nasz Team pracuje nad konstrukcją Super Production (T1) i będzie ona gotowa jeszcze w tym sezonie - to samochód do testowania dla mnie – przynajmniej na razie. Wydaje nam się jednak, że na tak wschodzącym rynku klas FIA jaki mamy w Polsce i jednocześnie, biorąc pod uwagę kryzys ekonomiczny, pojazdy w klasie T2 powinny cieszyć się większym powodzeniem niż T1. Klasa produkcyjna jest tańsza, o wiele łatwiejsza w serwisowaniu i bardzo przyjazna w prowadzeniu. Nasz samochód jest budowany na sprzedaż ale jest też do wynajęcia – chcemy by każdy zawodnik mógł sprawdzić, czy auto mu odpowiada. Mimo, że teoretycznie, budowa T2-ki jest prosta, to zrobienie takiego auta w sposób profesjonalny wymaga czasu i również sporych nakładów finansowych. Przetarliśmy szlak samochodów produkcyjnych w Polsce i mamy nadzieję na zadowolonych klientów."
Niebawem więcej informacji o działaniach Teamu Piotra Domownika - Rally4x4.pl. Trzymamy kciuki za rozwój Cross-Country w Polsce i popularyzację klasy T2, która ze względu na niższe koszty utrzymania jest ciekawą alternatywą dla mniej bogatych zespołów. Pajero V60 (T2) jako jedno z pierwszych produkcyjnych aut w Polsce czeka na wynajem. Pierwsza runda Mistrzostw Polski już za miesiąc w Suwałkach. Zapraszamy.
|