Akcesoria i wyposażenie
australijskiej firmy ARB znajdziesz w ofercie naszego sklepu 4x4.


Tuleje zawieszenia


Bagażniki dachowe

[2009-07-09]
Legenda Dakaru, Stephane Peterhansel wzmacnia zespół BMW X-Raid.
 
Francuski kierowca, wielokrotny triumfator Dakaru – Stephane Peterhansel podpisał umowę z X-Raidem i w przyszłorocznej edycji supermaratonu poprowadzi fabryczne BMW X3 CC. Pilotem francuza pozostanie jego długoletni współpracownik - Jean-Paul Cottret.
 
43-letni Peterhansel jest najbardziej utytułowanym kierowcą w historii Rajdu Dakar, na swoim koncie ma sześć zwycięstw na motocyklu Yamaha i trzy w fabrycznym zespole Mitsubishi.  

Gdy japoński producent, po ostatnim Rajdzie Dakar, ogłosił wycofanie się ze sportów motorowych,  załoga Peterhansel/Cottret jest drugą, którą zaprosił do współpracy szef X-Raidu  - Sven Quandt. Wcześniej, przed Rali Trasiberico, w niemieckim zespole pojawił się Nani Roma i Miechel Perin.

"Zawsze podziwiałem Stephane’a i Jean-Paula jako załogę i w pełni doceniam sukcesy jakie odnieśli" – oświadczył Quandt. "Mamy bardzo konkurencyjny pakiet – ostatnią wersję BMW X3 CC dzięki , któremu tym roku prowadziliśmy w Dakarze przez kilka dni. Zaangażowanie załóg Stéphane Peterhansel / Jean-Paul Cottret i Nani Roma / Michel Périn mocno wzmocni zespół, naszym głównym celem jest pierwsze zwycięstwo w przyszłorocznej edycji."

Peterhansel jest  świadomy potencjału jaki ma BMW:„W ostatnim Dakarze BMW było dla mnie bardzo trudnym konkurentem i wiem, że zespół Svena ciężko pracuje, żeby samochód stał się jeszcze bardziej konkurencyjny”.

Stephane Peterhansel zaczął swoją sportową karierę od zawodów na deskorolce, w roku 1977 został mistrzem Francji w tej dyscyplinie. W 1981 r. podpisał swój pierwszy, profesjonalny kontrakt z Husqarną, a w 1987 roku jako kierowca Yamahy zadebiutował w Rajdzie Dakar (18 miejsce). Pierwsze zwycięstwo odniósł w 1991 roku, a kolejne w latach 1992, 1993, 1995, 1997 i 1998.

Karierę kierowcy w Dakarze rozpoczął w 1999 roku. W swoim pierwszym starcie, kierując Nissanem zajął 7 miejsce. W 2000 roku był drugi (prototypowy Mega), w 2001 ponownie w Nissanie zajął 1 miejsce w klasie T1 i 12 w klasyfikacji generalnej. W 2003 roku przeszedł do zespołu fabrycznego Mitsubishi, najpierw zajął 3 miejsce, a w latach 2004, 2005 i 2007 zwyciężał.

Jean-Paul Cottret rozpoczął karierę jako wykwalifikowany mechanik rajdowy. Szybko zyskał też reputację jako pierwszorzędny pilot. Francuz potrafił poradzić sobie z nawigacją w trudnym, pustynnym terenie ale też był w stanie naprawić samochód bez względu na pogodę i temperaturę. Cottret zaczą swoją przygodę jako pilot w 1992 roku, wraz z Perehhanselem zdobyli wicemistrzostwo w Dakarze 2000 roku.

Fot. Paweł Rosłoń (rajdy4x4.pl)



<< powrót


KOMENTARZE Tylko zalogowani użytkownicy mogą
rozpoczynać nową dyskusję.






X