Słońce wreszcie przebiło się przez chmury, a na wjeździe do miasta wita wszystkich baner zapraszający na rajdowe zmagania COVAL Pucharu Polski OFF-ROAD PL. Już za kilka dni na trasę wyjadą pierwsi zawodnicy. W dniu dzisiejszym, po branżowych uzgodnieniach ze służbami, definitywnie zakończyła się praca nad dokładnym wytyczaniem trasy.
Czas ucieka nieubłaganie, a II Runda COVAL Pucharu Polski OFF-ROAD PL tuż, tuż. Kolejny już, po Nowej Dębie etap jednego z najbardziej prestiżowych rajdów off-roadowych w Polsce, tym razem rusza na północ. Organizatorzy dbają nie tylko o urozmaicenie terytorialne, ale przede wszystkim o to, by trasy, na których będą walczyć zawodnicy, mogły zaskoczyć i stać się wyzwaniem, nawet dla najlepiej przygotowanych ekip i aut. II Runda COVAL Pucharu Polski OFF-ROAD PL przenosi się więc z poligonu w południowej Polsce, na morenowe, naprawdę trudne tereny pomorskich gmin Choczewo i Salino.
Ekipa organizacyjna jest już na miejscu, po to, by dopiąć wszystko na ostatni guzik. A tak aktualną sytuację z bazy rajdu relacjonuje Dyrektor Rajdu – Grzegorz Surowiec: Po kilku dniach ulewy, wreszcie wyszło słońce. I choć trasy z pewnością będą bardzo mokre, to upalne dni, jakie zapowiadają synoptycy, zrekompensują to z nawiązką. Zapowiada się naprawdę pasjonujący weekend, a my zadbaliśmy już o to, by trasa, która liczy sobie ponad 90 km, była urozmaicona, ciekawa i na tyle trudna, by mogła dawać naprawdę dużą satysfakcję z jej pokonania. Dzisiaj, kiedy mogliśmy zakończyć wreszcie wszystkie formalności związane z jej wytyczaniem, jestem pewien, że nie tylko my będziemy zadowoleni z owoców naszej pracy.
Zobacz:
W tym roku rozgrywana jest 11. edycja Pucharu Polski OFF-ROAD PL. Puchar to najstarszy i najbardziej prestiżowy cykl rajdów 4x4 w Polsce. Sponsorem tytularnym tegorocznych rozgrywek jest firma COVAL, a oficjalna nazwa cyklu to COVAL Puchar Polski OFF-ROAD PL. Puchar Polski OFF-ROAD PL jest organizowany nieprzerwanie od 2001 roku. Od kilku lat załogi rywalizują ze sobą podczas trzech rund. Każda runda rozpoczyna się prologiem, a następnie zawodnicy mają do pokonania dwa etapy: nocny i dzienny. Załogi startujące w Pucharze Polski OFF-ROAD PL są klasyfikowane oddzielnie w każdym etapie rundy według sumy czasów przejazdu (wszystkich odcinków etapu, na których obowiązuje pomiar czasu) oraz z uwzględnieniem regulaminowych kar. Klasyfikacja końcowa dokonywana jest na podstawie sumy punktów z klasyfikacji etapów danej rundy. W Pucharze Polski zawodnicy zmagają się w klasach o różnym stopniu trudności: Extreme i Adventure. Klasa Extreme jest przeznaczona dla najbardziej doświadczonych zawodników. Wymaga odpowiednio przygotowanych samochodów, wyposażonych m.in. w klatki bezpieczeństwa i wyciągarki. Klasa Adventure to już łatwiejsze trasy i samochody konstruowane na bazie aut seryjnych z ograniczoną ilością przeróbek.
Organizatorami COVAL Pucharu Polski OFF-ROAD PL są redakcja OFF-ROAD PL Magazyn 4x4 oraz Polskie Stowarzyszenie OFF-ROAD. OFF-ROAD PL Magazyn 4x4 to jedyny w Polsce miesięcznik w całości poświęcony tematyce off-roadowej (samochody terenowe, SUV-y, quady). Magazyn jest obecny na rynku od 1999 roku. Polskie Stowarzyszenie OFF-ROAD powstało w 2008 roku i jest członkiem rzeczywistym Polskiego Związku Motorowego. Zrzesza miłośników polskiego off-roadu i działa na rzecz spopularyzowania tej młodej dyscypliny sportu motorowego.
|