I Runda COVAL Pucharu Polski OFF-ROAD PL już za nami. Rywalizacja w Nowej Dębie zainaugurowała nową formułę Rajdu. Na starcie pojawili się zawodnicy, którzy są już weteranami cyklu, ale także pokaźna ilość nowych uczestników, którym Nowa Dęba dała przedsmak tego, co będzie działo się podczas II Rundy w Choczewie - a ta startuje już 24 sierpnia!
Tegoroczna Runda w Choczewie z pewnością będzie miała kilka cech wspólnych z tą, która odbyła się w zeszłym roku, ale podobnie jak w Nowej Dębie, dla zawodników oraz kibiców przygotowano mnóstwo nowości i niespodzianek. Przede wszystkim, zgodnie z nową formułą, na wszystkich czeka dłuższy Prolog, który odbędzie się w tej samej, co w zeszłym roku lokalizacji. Badania Kontrolne oraz park maszyn zostaną przeniesione w miejsce Prologu, dzięki czemu będzie możliwość bliższego przyjrzenia się oryginalnym i efektownym autom oraz okazja do ewentualnej rozmowy z zawodnikami na temat zastosowanych rozwiązań technicznych. Jeszcze przed kilkugodzinną rywalizacją aut, będzie można podziwiać widowiskowe pokazy jednośladów, które będą prezentować swoje możliwości na torze przygotowanym docelowo dla cięższych maszyn.
Zobacz galerie zdjęć z I rundy:
W trakcie Prologu, wzorem Nowej Dęby, publiczność będzie miała możliwość wykazania się wiedzą na temat COVAL Pucharu Polski OFF-ROAD PL, a za udział w konkursach przewidziane są atrakcyjne nagrody. Widzowie oraz zawodnicy po kilkugodzinnej rywalizacji, będą mieli okazję do chwili oddechu i regeneracji sił przed porannym starciem - to wszystko podczas eventu zorganizowanego przy wsparciu choczewskiego Stowarzyszenia STEK oraz władz miasta.
Co można wymienić w palecie pozostałych nowości? Zmieniła się Baza Rajdu - tym razem będziemy gościć w Zwartowie - więcej miejsc noclegowych, a tym samym mniejsze rozproszenie zawodników to główny argument, który towarzyszył poszukiwaniom najbardziej dogodnej lokalizacji.
A teraz to, co najważniejsze, czyli trasa i próby terenowe - i tu także wiele pozytywnych zmian. Przede wszystkim wkraczamy na nowe tereny, które będą częściowo łączyć się ze znanymi już odcinkami, jednak trasa została całkowicie przeprojektowana - a zatem nikomu nie grozi nuda - rywalizacja nabierze rumieńców i nawet stali bywalcy nie mogą obawiać się przewidywalności. Tym razem zawodnicy będą ścigać się na trasie o łącznej długości prawie 200 km - dużo szybszych odcinków, nowe próby terenowe - to kolejne elementy, które zmienią oblicze Choczewa. Podobnie, jak w Nowej Dębie, w tym roku w Choczewie zostaną rozegrane dwa Odcinki Dzienne i jeden Nocny.
II Runda jest doskonałą okazją do "podreperowania" wyników z I Rundy i skoku o kilka oczek w klasyfikacji przed Rundą Finałową.
W tym roku rozgrywana jest 12. edycja Pucharu Polski OFF-ROAD PL. Puchar to najstarszy i najbardziej prestiżowy cykl rajdów 4x4 w Polsce. Sponsorem tytularnym tegorocznych rozgrywek jest firma COVAL, a oficjalna nazwa cyklu to COVAL Puchar Polski OFF-ROAD PL. Puchar Polski OFF-ROAD PL jest organizowany nieprzerwanie od 2001 roku. Od kilku lat załogi rywalizują ze sobą podczas trzech rund. Podczas tegorocznej edycji każda runda zostanie zainaugurowana długim prologiem. Następnie zawodnicy będą rywalizować w trzech etapach: dwóch Odcinkach Dziennych i jednym Odcinku Nocnym. Załogi startujące w Pucharze Polski OFF-ROAD PL są klasyfikowane oddzielnie w każdym etapie rundy według sumy czasów przejazdu (wszystkich odcinków etapu, na których obowiązuje pomiar czasu) oraz z uwzględnieniem regulaminowych kar. Klasyfikacja końcowa dokonywana jest na podstawie sumy punktów z klasyfikacji etapów danej rundy. W Pucharze Polski zawodnicy zmagają się w klasach o różnym stopniu trudności: Extreme i Adventure. Klasa Extreme jest przeznaczona dla najbardziej doświadczonych zawodników. Wymaga odpowiednio przygotowanych samochodów, wyposażonych m.in. w klatki bezpieczeństwa i wyciągarki. Klasa Adventure to już łatwiejsze trasy i samochody konstruowane na bazie aut seryjnych z ograniczoną ilością przeróbek.
Więcej informacji:
|