Dla przesądnych, “trzynastka” oznacza
pecha. Dla nas, 13. edycja Pucharu Polski OFF-ROAD PL to nowe wyzwanie
organizacyjne, a dla zawodników – dłuższa i zarazem uproszczona formuła
i, jak zawsze, kilometry tras we wspaniałym, zróżnicowanym terenie.
Na miejsce tegorocznych zmagań
wybraliśmy sprawdzone i lubiane tereny poligonu w Nowej Dębie. To jedno z
niewielu miejsc z ogromnym potencjałem off-roadowym, gdzie wymagające
bagna i trawersy można łączyć szybkimi, piaszczystymi dojazdówkami. To
prawdziwe wyzwanie dla fanów ciężkiego przeprawowego off-roadu.
Dyrektor Pucharu Polski OFF-ROAD PL Grzegorz Surowiec:
- Rozgrywamy
tegoroczny Puchar w najlepszej możliwej lokalizacji. Poligon w Nowej
Dębie spełnia zarówno nasze organizacyjne potrzeby, jak i wymagania
uczestników. Cieszę się, że ten teren tak doskonale pasuje i
organizatorom i startującym załogom.
Tradycyjnie już pucharowe zmagania
otworzy widowiskowy prolog rozegrany na torze motokrosowym w Nowej Dębie
– w tym roku 30 maja. Po nim nastąpi seria nocnych i dziennych etapów
liczonych do klasyfikacji generalnej.
Nowością tegorocznej edycji jest zarówno
czterodniowy czas trwania rundy, jak i liczba etapów, których w tej
edycji będzie aż pięć, a rywalizacja najlepszych polskich załóg
off-roadowych zakończy się 2 czerwca. Co ważne, wydłużony zostanie czas
przeznaczony na niezbędny serwis pojazdów. Ułatwieniem dla załóg ma być
tez uproszczony w części wymagań technicznych Regulamin Ramowy Pucharu,
co z pewnością ucieszy załogi klasy Adventure. Wymagania odnośnie klasy
Extreme pozostają bez większych zmian. Testowane są też zmiany w
punktacji odpowiadające nowej formule Pucharu Polski.
Hasło przewodnie tegorocznej edycji –
„It’s a challenge” doskonale oddaje to, co czeka na zawodników. Będzie
to duże wyzwanie w powiększonej formule czasowej i z dłuższą trasą.
Więcej informacji:
|