|
[2013-04-05] |
XIII edycja Pucharu Polski OFF-ROAD PL – Łatwiej sięgnąć po przygodę w klasie Adventure! |
|
Już 30 maja startuje XIII edycja Pucharu Polski OFF-ROAD PL, a nowa formuła Rajdu przewiduje nie tylko dłuższy czas wyścigu i większą ilość prób w zróżnicowanym terenie, ale także mniej restrykcyjne wymagania dla klasy Adventure!
Do tej pory zawodnicy ścigający się w klasie aut o mniejszych modyfikacjach technicznych – Adventure, byli zobowiązani do takiego przygotowania swoich pojazdów, by auta w kwestii wyglądu i zastosowanych modyfikacji, do słupka B nie odróżniały się w sposób znaczący od pojazdów seryjnych. W tym roku organizator postanowił złagodzić nieco wymagania w stosunku do uczestników startujących w tej klasie. W tegorocznej edycji i postanowieniach regulaminowych, zasadniczym wyróżnikiem stanowiącym o przydziale do poszczególnych klas będzie rodzaj wyciągarki zamontowanej w aucie. Jest to wyraźne wyjście naprzeciw zawodnikom, którzy chcieliby zakwalifikować się do klasy Adventure.
Ze szczegółowymi postanowieniami regulaminowymi dotyczącymi startujących pojazdów, można zapoznać się klikając w poniższy link:
http://www.puchar.off-road.pl/regulamin-ramowy/
W tym roku rozgrywana będzie 13. edycja Pucharu Polski OFF-ROAD PL. Puchar to najstarszy i najbardziej prestiżowy cykl rajdów 4x4 w Polsce. Puchar Polski OFF-ROAD PL jest organizowany nieprzerwanie od 2001 roku.
Rywalizacja rozpoczyna się prologiem, a następnie zawodnicy mają do pokonania kolejne etapy Rajdu. Załogi startujące w Pucharze Polski OFF-ROAD PL są klasyfikowane oddzielnie w każdym etapie rundy według sumy czasów przejazdu (wszystkich odcinków etapu, na których obowiązuje pomiar czasu) oraz z uwzględnieniem regulaminowych kar. Klasyfikacja końcowa dokonywana jest na podstawie sumy punktów z klasyfikacji etapów. W Pucharze Polski zawodnicy zmagają się w klasach o różnym stopniu trudności: Extreme i Adventure. Klasa Extreme jest przeznaczona dla najbardziej doświadczonych zawodników. Wymaga odpowiednio przygotowanych samochodów, wyposażonych m.in. w klatki bezpieczeństwa i wyciągarki. Klasa Adventure to już łatwiejsze trasy i samochody konstruowane na bazie aut seryjnych z ograniczoną ilością przeróbek.
Więcej informacji:
|
<< powrót |
|
|
|