W tym roku już po raz drugi w swojej
karierze wystartuje Przeprawowy Puchar Wielkopolski. Jest to
impreza która zadebiutowała w 2009 roku trzema edycjami w
Odolanowie, Miłosławiu i Kaliszu. Tym razem na zawodników czekają
cztery imprezy z których trzy najlepsze wyniki zliczane będą do
klasyfikacji generalnej. Zawodnicy zmierzą się w trzech klasach:
Extreme - samochody mocno
przerobione, wyciągarki mechaniczne i elektryczne, koła powyżej
35’ oraz klatki bezpieczeństwa. Na załogi startujące w tej
klasie czekać będą strome trawersy na których niezbędna będzie
niejednokrotna asekuracja, głębokie i strome wąwozy, oraz bogate
przeprawy błotne i bagienne. Załogi pokonują trasę jadąc OSy
między taśmami za których pokonanie otrzymuje się odpowiednią
liczbę punktów (pieczątek). Ten typ jazdy sprawdza szybkość
pokonywania przez załogi określonych przeszkód terenowych oraz ich
szybkość reakcji i wyboru odpowiedniej trasy. OSy skonstruowane są
w taki sposób, aby szybsze i sprawniejsze załogi miały możliwość
wyprzedzania i nadrabiania cennego czasu. Obiecujemy, że będzie się
gdzie wyprzedzać!
Adventure – samochody
przystosowane do ciężkiego terenu. Wyciągarki elektryczne,
modyfikowane nadwozie, koła do 34’. Zawodnicy w tej klasie zmierzą
się ze stromymi podjazdami i zjazdami, licznymi trawersami oraz
zróżnicowanymi i zdradliwymi przeszkodami błotnymi i żwirowymi.
Podobnie jak w klasie Extreme tak i tutaj załogi zmierzą się z
OSami między taśmami których poziom trudności zostanie
dostosowany do tej klasy. (każda klasa ma inne OSy)
Turystycznej – Samochody
przystosowane do jazdy w terenie oraz seryjne. Startować może każdy
kogo interesuje jazda w terenie w dowolnej formie, od typowej
rekreacji po elementy wyczynu. Trasa będzie miała charakter
zdobywania pieczątek o zróżnicowanym stopniu trudności.
Trasa rajdu dla klas Extreme Oraz
Adventure nie będzie ograniczać się wyłącznie do OSów. Będą
miejsca, gdzie zawodnicy będą mogli przyśpieszyć (oczywiście z
zachowaniem szczególnej ostrożności) pokonując odcinki dojazdowe
których czas pokonania będzie wliczany do czasu rajdu.
Rajd trwa dwa dni. Rozpoczyna się w
piątek od rejestracji załóg, badania technicznego i prologu aby po
zapadnięciu zmroku wystartować na dobre pierwszym Etapem Nocnym. Po
etapie nocnym zawodnicy maja parę godzin odpoczynku aby z samego
rana wystartować do Etapu Dziennego po którym nastąpi ogłoszenie
wyników oraz bankiet, czyli impreza integracyjna.
Zaczynamy już 12-13 marca w Rawiczu
gdzie muszę przyznać jest już naprawdę ciekawie! Piękne tereny,
korzystna dla off-roadowców pogoda i warunki ”drogowe” mogą do
czasu rajdu świetnie się do tej imprezy dostosować!
Więcej informacji w tym regulamin
i harmonogram na naszej stronie:
www.kosynier4x4.pl
lub oficjalnej stronie PPW:
www.puchar4x4.com
Wpisowe wynosi 600zł za rundę
albo 1800zł za 4 rundy z góry w klasach Adv i Ext
Oraz 300zł za rundę albo 900zł za 4
rundy z góry w klasie turystycznej.
Zapisy prowadzimy
wykorzystując specjalnie przygotowaną przez nas
aplikację:race.comm.pl
Będzie tam
prowadzona na bieżąco punktacja z rajdów, poszczególnych
OSów,
statystyki i wyniki. Każdy użytkownik posiada własne konto i
załogę, wybiera rajdy w których chce wystartować oraz może
dodać fotki i
opis swojego sprzętu.
TERMINARZ:
12-13
Marzec 2010 - Rawicz
11-12 Czerwiec 2010 - Jastrowie
27-28
sierpień 2010 - Kalisz
22-23 październik 2010 –
Miłosław
Zapraszamy!
Pozdrawiam: Wojciech Głowacki
Galerie zdjęć z sezonu 2009:
Układanie trasy PPW 2010 20-21 lutego 2010 |
|
|
|
|
fot. Wojtek Głowacki |
|
|
|
-lista galerii- |
|