|
12 września 2003 |
VII Expedycja Kaszubia |
|
PODZIAŁ NA GRUPY
Jesienna Expedycja Kaszubia to już siódma impreza z tego cyklu i choć stali bywalcy doskonale wiedzą czego można się spodziewać, chciałbym na wstępie przekazać parę słów tym wszystkim offroaderom, którzy jeszcze u nas nie gościli.
Impreza jest tak przygotowana, żeby zaspokoić zarówno tych extremalnie nastawionych uczestników jak i kogoś, kto po raz pierwszy znajdzie się na trasie a jego auto wyjechało właśnie z salonu. W tym celu stworzyliśmy nową klasyfikację:
a) grupa turystyczna,- to wszystkie auta na szosowym ogumieniu, bądż załogi o niedużym doświadczeniu w terenie, nastawione na rodzinną, turystyczną wyprawę,
b) grupa wyczynowa,- to auta wyposażone w opony typu MT,
c) grupa wyczynowa z wyciągarką, - to samochody na oponach typu MT i posiadające jedną wyciągarkę elektryczną lub hydrauliczną
d) grupa extremalna, - w której samochody posiadają opony typu jodła lub inne extremalne oraz dwie wyciągarki elektryczne, hydrauliczne albo jedną mechaniczną.
Trasy przygotowano tak, żeby nawet te najmniej doświadczone załogi mogły je bez trudu pokonać.
Wszystkie trudniejsze odcinki posiadają objazdy. Natomiast przeszkody pokonuje się z własnego wyboru.
TEREN - TRASY
Siódma Expedycja Kaszubia odbywać się będzie na terenie malowniczego Nadleśnictwa Kolbudy. Jej trasa pokonywana przez uczestników w/g road-book'a prowadzi np. doliną Reknicy czy wzgórzami Górnego Zamszcza. Część przeszkód zlokalizowana została w porytych wązozami Leśnictwie Stenwał i Ostróżki.
Przygotowaliśmy 3 trasy, które wychodzą z bazy i do niej powracają. Nauczyliśmy się już wcześniej, że taki system organizacyjny zapewnia luz na trasie i każdy w spokoju może zająć się offroadem.
Zaczynamy w piątek rano 8.00 - 9.00 a ostateczny termin zdania kart upływa w sobotę o 20.00. Nie ma zakazu jazdy nocnej.
PRÓBY - PRZESZKODY
Obserwując uczestników poprzednich Expedycji mogę powiedzieć tylko, że off-road się rozwija a ci najlepsi stawiają orgznizatorm coraz wyżej poprzeczkę. Z jednej strony mamy załogi, które kończą imprezę przed czasem z kompletem pieczątek a z drugiej uczestników, którzy zebrali np. 10 z 40 pieczątek i twierdzą, że były bardzo trudne.
W celu rozwiązania problemu na jesiennej Expedycji wprowadzamy coś nowego. Mianowicie na trasie znajdą się pieczątki łatwiejsze za 1 pkt., oznaczone niebieską taśmą (20 szt), trudniejsze przeszkody - stemple dla bardziej doświadczonych za 2 pkt., oznaczone taśmą biało-czerwoną (40 szt)oraz oznaczone żółtą taśmą bardzo trudne przeszkody za 3 pkt., (40 szt).
Każda z załóg z każdej klasy pokonywać może każdą z pieczątek, czyli, że ci najlepsi będą mieli do pokonania aż 100 przeszkód.
Postaramy się tak jak i ostatnim razem przygotować wiele przeszkód technicznych gdzie liczyć się będą umiejętności kierowcy. Spotkacie więc strome zjazdy, pieczątki w wąwozach a także trawersy. Będziemy unikali przeszkód w głębokim błocie czy wodzie ale w planach są torfowiska, podmokłe łąki oraz kilka strumieni.
Poza pieczątkami rozmieszczonymi w miarę równomiernie na trasie Kaszubii, znajdziecie Złoty Kanion czyli 3 odcinki trialowe, za 5, 10 i 15 punktów co oczywiście obrazuje poziom ich trudności. Odcinki znajdują się na jednej z tras a ich pokonanie potwierdzał będzie odpowiednią pieczątką sędzia. Odcinki trialowe podobnie jak pieczątki pokonywać może każdy uczestnik imprezy.
Dodatkową nowością będą pieczątki umieszczone nie bezpośrednio przy trasie ale tzw. "szlakiem po taśmach". Oznacza to, że od trasy imprezy odbiega w jakimś kierunku szlak wyznaczony skrawkami taśmy. Znajdują się na takim szlaku 1,2 lub 3 pieczątki (w/g opisu) umieszczone przy wymienionych skrawkach taśmy. Szlak taki może mieć kilka kilometrów i wiedzie w głównej mierze poza drogami, pokonując strome wzniesienia, rozpadliny i inne trudne przeszkody. Po znalezieniu ostatniej z pieczątek (w/g opisu) należy zawrócić z powrotem do trasy imprezy.
PLAN IMPREZY
Piątek
8.00-9.00 - spotkanie w bazie imprezy, plombowanie aut, uzupełnianie listy startowej,
9.00 - odprawa
9.30 - start na trasy, czas startu i zdania karty drogowej wpisujemy w kartę
Sobota
20.00 - ostateczny termin zdania kart drogowych
21.00 - spotkanie finałowe przy ognisku lub w sali bankietowej (pogoda). W trakcie ogłoszenie wyników i rozdanie nagród.
BAZA IMPREZY
Ośrodek T.P. S.A. "SIRCOM" w Łapinie Górnym koło Kolbud. Wyżywienie i zakwaterowanie we własnym zakresie. Ośrodek dysponuje domkami letniskowymi o wysokim standardzie oraz kilkoma pokojami w budynku głównym.
Rezerwacja tel. 58 682 74 44 bądż 602 32 13 52.
KIBICE
W związku z zainteresowaniem off-roadem ze strony kibiców przygotowaliśmy tzw. Pakiet Kibica. Zanjdują się tam rozrysowane w formie road-book'a dojazdy do najciekawszych miejsc na imprezie, między innymi do Złotego Kanionu. Koszt pakietu - 50 zł.
INFORMACJE DODATKOWE
Koszt uczestnictwa to 300 zł od załogi (kierowca + pilot), osoby dodatkowe po 50 zł.
Dla uczestników poprzednich Expedycji rabat 50 zł.
Prosimy o wcześniejsze zgłoszenia na imprezę chociażby za pośrednictwem formularza (patrz poniżej) lub telefonu: 503 98 30 66.
Opłatą wnosi się na imprezie.
APEL DO NAJTWARDSZYCH OFFROADERÓW.
Na jesienną Expedycję zapowiedzieli się Szwedzi. Zespół trzech samochodów z Konga Mut Drives a także załoga "Latających Szwedów" za suzuki samurai.
Poznaliśmy ich możliwości na poprzednich Kaszubiach i wiemy, że przyjeżdzają do Polski wygrywać. Jak zwykle wystartują w klasie extremalnej.
Zwracam się z apelem do najtwardszych offroaderów z Polski o stawienie się na imprezę by dumnie bronić honoru Rzeczypospolitej offroadowej. Niechaj trawers wam sprzyja a pasy i liny lekkimi będą. |
|
Organizator: Blue Expeditions |
Miejsce: Łapino Górne k/Kolbud |
|
Kontakt: Adam Sas |
Telefon: |
e-mail: poczta@expedycja.pl |
WWW: http://www.expedycja.pl/opis.php?id=16 |
|
|
Wcześniejsze edycje: http://www.rajdy4x4.pl/rajdy/2002/4_kaszubia/index.php - |
|
<< powrót |
|
|