Nowa trasa, nowe „oesy” – po raz pierwszy I Runda Coval Pucharu Polski OFF-ROAD PL wjeżdża w dziewicze tereny Ośrodka Szkolno-Poligonowego Wojsk Lądowych w Nowej Dębie.
Dzięki ogromnemu zaangażowaniu dowództwa poligonu oraz cennym wskazówkom leśnictw, dysponujemy nowymi, oryginalnymi trasami oraz nigdy nie wykorzystywanymi miejscami prób przejazdu. Co ważne, nowe trasy omijają cenne przyrodniczo i gospodarczo tereny leśne.
Licząca prawie 60 km trasa etapu dziennego zawiera szybkie odcinki dojazdowe, wiodące suchymi i mokrymi pasami piaskowymi oraz drogami poligonowymi. Próby przejazdu obejmują zarówno tereny bagniste, wodne, jak i formacje wzniesień (podjazdy, zjazdy, trawersy) o zróżnicowanej rzeźbie i podłożu. Mamy nadzieję, że spełnią one wymagania czołowych załóg polskiego off-roadu przeprawowego, jak i zawodników debiutujących w Pucharze Polski.
Tomasz Konik, kierownik trasy COVAL Pucharu Polski OFF-ROAD PL: W tym sezonie wzięliśmy pod uwagę szczególne sugestie leśników odnośnie ograniczania trasy rundy do obszarów leżących poza terenami leśnymi. Nie ukrywam, że było to spore wyzwanie dla ekipy wytyczającej trasy. Spędziliśmy w terenie mnóstwo czasu, ale było warto. Praktycznie 90 % tras prowadzi nowymi terenami. To samo dotyczy lokalizacji prób przejazdu. Uważam, że zrobiliśmy kawał dobrej roboty.
Darek Leszega, sędzia główny COVAL Pucharu Polski OFF-ROAD PL: Zapoznałem się z nowymi trasami i lokalizacjami prób. Po pokonaniu trasy mogę powiedzieć śmiało: I Runda Coval Pucharu Polski OFF-ROAD PL w Nowej Dębie zyskała nową jakość. Jeszcze nigdy dojazdówki nie były tak szybkie i rajdowe, a próby tak zróżnicowane i atrakcyjnie położone.
Paweł Czachur, Babka Event Team: Dla naszej ekipy najważniejsze jest zorganizowanie logistyki taśmowania odcinków prób oraz obsługi sędziowskiej. Uczestnicząc w wytyczaniu nowych tras mamy pełny wgląd w charakter rundy. Będzie szybka i jednocześnie trudna. Gwarantujemy optymalne wykorzystanie zalet terenu.
W tym roku rozgrywana jest 11. edycja Pucharu Polski OFF-ROAD PL. Puchar to najstarszy i najbardziej prestiżowy cykl rajdów 4x4 w Polsce. Sponsorem tytularnym tegorocznych rozgrywek jest firma COVAL, a oficjalna nazwa cyklu to COVAL Puchar Polski OFF-ROAD PL. Puchar Polski OFF-ROAD PL jest organizowany nieprzerwanie od 2001 roku. Od kilku lat załogi rywalizują ze sobą podczas trzech rund. Każda runda rozpoczyna się prologiem, a następnie zawodnicy mają do pokonania dwa etapy: nocny i dzienny. Załogi startujące w Pucharze Polski OFF-ROAD PL są klasyfikowane oddzielnie w każdym etapie rundy według sumy czasów przejazdu (wszystkich odcinków etapu, na których obowiązuje pomiar czasu) oraz z uwzględnieniem regulaminowych kar. Klasyfikacja końcowa dokonywana jest na podstawie sumy punktów z klasyfikacji etapów danej rundy. W Pucharze Polski zawodnicy zmagają się w klasach o różnym stopniu trudności: Extreme i Adventure. Klasa Extreme jest przeznaczona dla najbardziej doświadczonych zawodników. Wymaga odpowiednio przygotowanych samochodów, wyposażonych m.in. w klatki bezpieczeństwa i wyciągarki. Klasa Adventure to już łatwiejsze trasy i samochody konstruowane na bazie aut seryjnych z ograniczoną ilością przeróbek.
Więcej informacji:
|