Tegoroczna edycja COVAL Pucharu Polski OFF-ROAD PL rusza już 11 maja. Starcie w Nowej Dębie będzie miało kilka cech wspólnych z tym, które odbyło się w zeszłym roku, jednak na zawodników oraz kibiców czeka pokaźna pula nowości i niespodzianek, które uatrakcyjnią jeden z największych i najbardziej prestiżowych rajdów przeprawowych w naszym kraju. Szczegóły zdradza Dyrektor Rajdu - Grzegorz Surowiec.
Grzegorz Surowiec – Dyrektor Rajdu: 12. edycja COVAL Pucharu Polski OFF-ROAD PL. jest dla nas wielkim wyzwaniem. Po tak długiej obecności na polskiej scenie rajdów przeprawowych postanowiliśmy wprowadzić kilka elementów, które nie będą jedynie kosmetyczną zmianą, a prawdziwą rewolucją. Nowe pomysły zaprezentujemy już podczas I Rundy w Nowej Dębie, która odbędzie się w dniach 11-12 maja. Czym ta edycja będzie wyróżniać się od poprzednich? Zacznijmy od tego, że w piątek na torze motocrossowym zostanie rozegrany Prolog, dla którego wymyśliliśmy zupełnie nową formułę. Będzie to znacznie dłuższe, widowiskowe ściganie, z dużą ilością atrakcji dla kibiców. Zmieniliśmy także kolejność etapów, wprowadzając do rozgrywki trzeci, dodatkowy punkt programu - w związku z tym będzie znacznie więcej jazdy, a co za tym idzie, rywalizacja z pewnością stanie się jeszcze ciekawsza. W tym roku postawiliśmy także na mniejszą ilość ekstremalnych przepraw, które zastąpiliśmy dłuższą trasą i szybszymi odcinkami - a te idealnie wpisują się w teren i krajobraz poligonu w Nowej Dębie. Warto zaznaczyć także, że te unikalne i niezwykle atrakcyjne tereny zostały zarezerwowane w tym roku dla zaledwie dwóch imprez tego typu w kraju.
Jesteśmy przekonani, że nowa formuła usatysfakcjonuje wszystkich, którzy zdecydują się uczestniczyć w tym wydarzeniu.
W tym roku rozgrywana jest 12. edycja Pucharu Polski OFF-ROAD PL. Puchar to najstarszy i najbardziej prestiżowy cykl rajdów 4x4 w Polsce. Sponsorem tytularnym tegorocznych rozgrywek jest firma COVAL, a oficjalna nazwa cyklu to COVAL Puchar Polski OFF-ROAD PL. Puchar Polski OFF-ROAD PL jest organizowany nieprzerwanie od 2001 roku. Od kilku lat załogi rywalizują ze sobą podczas trzech rund.
Podczas tegorocznej edycji każda runda zostanie zainaugurowana długim prologiem. Następnie zawodnicy będą rywalizować w trzech etapach: dwóch Odcinkach Dziennych i jednym Odcinku Nocnym. Załogi startujące w Pucharze Polski OFF-ROAD PL są klasyfikowane oddzielnie w każdym etapie rundy według sumy czasów przejazdu (wszystkich odcinków etapu, na których obowiązuje pomiar czasu) oraz z uwzględnieniem regulaminowych kar. Klasyfikacja końcowa dokonywana jest na podstawie sumy punktów z klasyfikacji etapów danej rundy. W Pucharze Polski zawodnicy zmagają się w klasach o różnym stopniu trudności: Extreme i Adventure. Klasa Extreme jest przeznaczona dla najbardziej doświadczonych zawodników. Wymaga odpowiednio przygotowanych samochodów, wyposażonych m.in. w klatki bezpieczeństwa i wyciągarki. Klasa Adventure to już łatwiejsze trasy i samochody konstruowane na bazie aut seryjnych z ograniczoną ilością przeróbek.
Organizatorami COVAL Pucharu Polski OFF-ROAD PL są redakcja OFF-ROAD PL Magazyn 4x4 oraz Polskie Stowarzyszenie OFF-ROAD. OFF-ROAD PL Magazyn 4x4 to jedyny w Polsce miesięcznik w całości poświęcony tematyce off-roadowej (samochody terenowe, SUV-y, quady). Magazyn jest obecny na rynku od 1999 roku. Polskie Stowarzyszenie OFF-ROAD powstało w 2008 roku i jest członkiem rzeczywistym Polskiego Związku Motorowego. Zrzesza miłośników polskiego off-roadu i działa na rzecz spopularyzowania tej młodej dyscypliny sportu motorowego.
Więcej informacji:
|