Akcesoria i wyposażenie
australijskiej firmy ARB znajdziesz w ofercie naszego sklepu 4x4.


Tuleje zawieszenia


Bagażniki dachowe

[2009-04-13]
Nowy Range Rover, Range Rover Sport i Discovery 4. Modele rocznika 2010.
 
“Nowy Range Rover, Discovery 4 i Range Rover Sport z roku modelowego 2010 łączą niezrównane na całym świecie osiągi i luksus ze zredukowanym poziomem emisji CO2 dzięki serii zadziwiających nowych silników i skrzyń biegów. Poświęciliśmy wiele czasu na  kwestię wnętrza, gdzie debiutują nowe technologie, takie jak podwójny ekran informacyjny w Range Roverze. Wszystkie trzy samochody wciąż wyznaczają światowe standardy, jeżeli chodzi o moc, wydajność i doskonałość.” W ten sposób, dyrektor zarządzający Phil Popham, określił modele rocznika 2010.

Nowe silniki na nowo definiują osiągi i wydajność

Land Rover wprowadza w roku modelowym 2010 dwa nowe silniki stworzone w wyniku wspólnego programu realizowanego razem z Jaguarem.TDV6 3.0, V8 oraz V8 z mechanicznym turbodoładowaniem są nowymi standardami osiągów i wydajności. Silniki te szczycą się znacznie wyższą niż w poprzednich modelach mocą oraz wyższym momentem obrotowym, jak również niższym poziomem emisji spalin oraz zredukowanym zużyciem paliwa.

W kwestii mocy i momentu obrotowego, TDV6 przewyższa osiągami robiącą już i tak niemałe wrażenie 2,7-litrową jednostkę wysokoprężną. 600Nm momentu obrotowego jednostki wysokoprężnej stawia ją na pierwszym miejscu, jeżeli chodzi o moc, pośród wszystkich sześciocylindrowych samochodów osobowych z silnikiem Diesla na świecie. To wszystko udaje się osiągnąć mimo 9-procentowego zmniejszenia zużycia paliwa i o 9 procent niższego poziomu emisji CO2 niż w przypadku poprzedniego silnika.

Silnik benzynowy V8 z mechanicznym turbodoładowaniem jest nie mniej spektakularny – pełno w nim innowacji technicznych, które pozwalają na połączenie doskonałych osiągów i ekstremalnej wręcz wydajności. W stosunku do istniejących silników benzynowych V8 znacznie poniesiono moc i moment obrotowy. Na przykład nowa 5-litrowa jednostka benzynowa z turbodoładowaniem, montowana w Range Roverze, produkuje 29 procent więcej mocy i 12 procent więcej momentu obrotowego niż poprzedni silnik o pojemności 4,2 litra, a co więcej, poziom emisji CO2 oraz zużycie paliwa są zmniejszone o 7,3 procent.

Inne dostępne silniki.
Zupełnie nowe jednostki napędowe uzupełni gama sprawdzonych dotychczasowych silników. Discovery 4 dysponuje nowym 3-litrowym silnikiem  TDV6. Range Rover Sport dostępny jest z następującymi silnikami: TDV6 o pojemności 3 litrów, TDV8 o pojemności 3,6 litra oraz 5-litrową jednostką LRV8 z turbodoładowaniem. Kupujący Range Rovera będą mogli zdecydować się na 5-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem lub 3,6-litrową jednostkę TDV8.

Światowej klasy skrzynia biegów zapewnia lepszą wydajność i doskonałość.
Wszystkie samochody wyposażone są 6-biegową automatyczną skrzynię biegów ZF HP28 umożliwiającą niezmiernie płynne zmiany biegów, „doszlifowaną” przez inżynierów Land Rovera tak, aby łączyła w sobie wiodący w tej klasie czas reakcji z szybkimi i dokładnymi zmianami. Wyjątkowa charakterystyka skrzyni biegów pozwala by przy niskim momencie  wcześniej aktywowane były sprzęgieła blokujące skrzyni biegów w każdym z przełożeń, ograniczając tym samym ślizg przekładni
hydrokinetycznej momentu obrotowego, co z kolei pozwoliło
na zredukowanie poziomu emisji CO2 oraz zużycia paliwa.

Technologie e-terrain zwiększają wydajność i redukują poziom CO2.
Tak w przypadku silnika benzynowego, jak i wysokoprężnego, prace nad nimi od samego początku skupiały się na zapewnieniu wiodącego w klasie zużycia paliwa oraz szybkiego osiągnięcia maksymalnego momentu obrotowego. System dwóch równoległych turbosprężarek sekwencyjnych w 3-litrowym TDV6 przez większość czasu korzysta tylko z większej, głównej turbosprężarki. Druga, mniejsza turbosprężarka nie pracuje, jeżeli nie ma zapotrzebowania na większą moc, co pozwala na zredukowanie strat, związanych z pracą pompy oraz ograniczenie zużycia paliwa.

System wtrysku typu common rail trzeciej generacji z piezo-wtryskiwaczami oraz oszczędzającym energię systemem odmierzania ilości paliwa także w znaczący sposób przyczyniają się do obniżenia jego zużycia. Obniżenie prędkości na biegu jałowym z 750obr/min do 710obr/min pozwoliło jeszcze bardziej zmniejszyć ilość wytwarzanych spalin i zużywanego paliwa, bez żadnych kompromisów w kwestii kultury pracy.

W podobny sposób zaprojektowano każdy element wysoko zaawansowanej, nowej jednostki V8 z mechanicznym turbodoładowaniem – tak, aby gwarantowała maksymalną wydajność. Nowy wysokociśnieniowy system ukierunkowanego wtrysku bezpośredniego optymalizuje spalanie, podczas gdy nowy system zmiennych faz rozrządu pozwala na zmaksymalizowanie wydajności paliwa tak przy niskich, jak i wysokich obrotach.

Silnik V8 wyposażony jest także w nową turbosprężarkę szóstej generacji typu twin-vortex, której turbina o wysokim skoku poprawia wydajność termodynamiczną o 16 procent. Szybsze rozgrzewanie się silnika dzięki nowemu systemowi reverse flow cooling oraz niskie tarcie pozytywnie wpływają na wydajność obydwu silników. Prędkość obrotowa na biegu jałowym została zredukowana w porównaniu z dotychczasowymi silnikami benzynowymi z 700 do 600obr/min.

Dynamika pojazdu idzie o krok w górę – na trasie i w terenie.
Wszystkie trzy samochody zyskują potężne możliwości jezdne dzięki licznie nagradzanemu systemowi Terrain Response 2010. Ulepszenia wprowadzone w programie do jazdy po skalistej nawierzchni redukują obracanie się kół podczas pokonywania dużych głazów, zapewniając lepsze panowanie nad samochodem podczas jazdy po kamienistym i skalistym terenie. Dodanie nowego systemu kontroli ruszania na piasku oraz dopracowaniu systemu kontroli trakcji zapobiega zakopaniu się kół pojazdu podczas rozpoczynania jazdy na sypkich nawierzchniach. Także znany już system kontroli zjazdu Hill Descent Control został ulepszony funkcją Gradient Release Control, która ogranicza nagłe przyspieszania podczas ruszania do zjazdu z pochyłości, dzięki czemu jazda staje się dużo płynniejsza.

Nowy system adaptacji dynamiki jazdy Adaptive Dynamics dostępny w modelach Range Rover i Range Rover Sport to pierwszy taki system na świecie. Wykorzystuje opartą na naukowym modelowaniu technologię przewidywania zdarzeń w celu nieustannego optymalizowania ustawień użytej w amortyzatorach technologii DampTronic Valve Technology™. Technologia ta odpowiada za sterowność oraz niewychylanie się nadwozia. We wszystkich modelach znajdziemy także udoskonalenie funkcji kontroli podsterowności, które pomaga automatycznie zwolnić prędkość samochodu podczas zbyt szybkiego pokonywania zakrętu, przez co kierowca ma większą kontrolę nad pojazdem. W odpowiedzi na informacje z układu kierowniczego system ten w ekstremalnych przypadkach może interweniować aktywując hamulce. System zapobiegania przewróceniu się pojazdu Roll Stability Control odpowiednio rozłoży siłę hamowania w przypadku wykrycia niebezpieczeństwa potencjalnego przewrócenia się pojazdu. Tak Range Rover jak i Range Rover Sport posiadają inteligentny tempomat Adaptive Cruise Control.

Range Rover i Discovery 4 wyposażone są dodatkowo w system stabilności holowania Trailer Stability Assist, który wspomaga holowanie wykrywając wychylanie się przyczepy i interweniując przez użycie hamulców lub zmniejszenie momentu obrotowego.

Sylwetka/wnętrze.
Subtelne, aczkolwiek zaskakujące zmiany sylwetki charakteryzują nowe samochody marki Land Rover w modelu roku 2010. Gładkie przednie powierzchnie, nowy kształt zderzaków o mniejszym oporze powietrza nadają samochodowi niepowtarzalnego wyglądu, ulepszając jednocześnie aerodynamikę i obniżając zużycie paliwa. Nowy kształt zyskały także przednie atrapy, a w lampach przednich zamontowano diodowe światła drogowe, jak również system High Beam Assist, który włącza się przy niskim poziomie oświetlenia otoczenia i automatycznie wyłącza światła długie w przypadku wykrycia nadjeżdżającego z przeciwka pojazdu. Discovery 4, z większymi hamulcami w standardzie, dostępny jest z nowymi 19- i opcjonalnie także 20-calowymi kołami.

Udoskonalenia stylistyczne dotyczą także wnętrza - Discovery 4 i Range Rover Sport dostępne są teraz z nowymi opcjami siedzeń oraz tapicerki. Są one bardziej miękkie i w przypadku

Discovery 4 mają więcej detali, podczas gdy Range Rover Sport wykończony jest w stylowym drewnie, z większą ilością skóry na dużych powierzchniach. W obydwu modelach w zestawie wskaźników na dece rozdzielczej zamontowano 5-calowe ekrany TFT, na których wyświetlane są kluczowe informacje. Ponadto posiadają one także nowy interfejs do przenośnych odtwarzaczy audio, z możliwością podłączenia odtwarzacza MP3 oraz iPoda. Inne dostępne funkcje obejmują złożony z pięciu kamer system ułatwiający parkowanie.

Sylwetka Range Rovera także została lekko zmieniona – ma teraz nieco węższe lampy przednie, bardziej rzeźbiony przód, stanowiący odbicie nowej stylistyki gładkich powierzchni Range Rovera. Zmiany na zewnątrz to także trzyczęściowe kierunkowskazy diodowe, zmienione 3-dzielne wloty powietrza przy zderzakach, diodowe tylne lampy zespolone oraz przesunięcie świateł przeciwmgielnych do niższej części przedniego zderzaka. Wewnątrz zastosowano ciesze oko lśniące chromowane przyciski, skórzane elementy tapicerki sufitu oraz drzwi, oświetlone udoskonalonym oświetleniem wnętrza w stylu „waterfall”.

Wprowadzono także znaczne innowacje technologiczne – tradycyjny zestaw wskaźników zastąpił 12-calowy ekran TFT oraz pierwszy podwójny ekran dotykowy, na którym wyświetlane są komunikaty systemu informacyjnego oraz systemu audio. Wyświetlacz umożliwia niezależne oglądanie różnych informacji przez kierowcę jak i pasażera.

źródło: Land Rover

<< powrót


KOMENTARZE Tylko zalogowani użytkownicy mogą
rozpoczynać nową dyskusję.






X