W polskiej ofercie Mitsubishi Motors pojawił się już najnowszy pickup spod znaku Trzech Diamentów o nazwie L200 High Power. Nowy L200 High Power może pochwalić się najwyższą mocą spośród aut z tego segmentu.
Za sprawą nowej 178-konnej jednostki napędowej w Mitsubishi L200 znacznie poprawiono osiągi, ograniczono hałas, drgania i wibracje a także zużycie paliwa oraz poziom emisji CO2. Dzięki dodatkowym poduszkom i kurtynom powietrznym L200 zapewnia kierowcy i pasażerom wyższy poziom bezpieczeństwa. Mitsubishi L200 nadal jest jedynym pickupem na rynku, oferującym zaawansowany system napędu na 4 koła, który ma zastosowanie nie tylko w terenie, ale także na drogach asfaltowych.
W L200 High Power Double Cab przedłużono przestrzeń ładunkową, zachowując jednak najmniejszy w klasie promień skrętu. W nowym pojeździe poprawiono komfort podróżowania i wzbogacono listę wyposażenia – pojawiły się na niej takie elementy, jak bardziej komfortowe fotele przednie z lepszym trzymaniem bocznym, tempomat, chowane lusterka boczne, nowy 420W system audio, przyciemniane szyby. L200 dostępne jest teraz także w nowym kolorze nadwozia o nazwie „Sapphire Blue”. Kupując Mitsubishi L200 High Power właściciele firm mogą odliczyć cały, 22% podatek VAT. Ceny Mitsubishi L200 zaczynają się od 52 450 zł netto a L200 High Power jest dostępne od 87 696 zł netto.
Mitsubishi L200 to pickup z ponad 60-letnią tradycją. Najważniejsze cechy tego auta to nowoczesna stylistyka rodem z rajdowych tras, niespotykany w tej klasie komfort jazdy także dzięki przestronnej kabinie o najdłuższym w tej klasie pojazdów wnętrzu, funkcjonalność, wysoki poziom bezpieczeństwa (na poziomie 4 gwiazdek Euro-NCAP) m.in. dzięki wyjątkowym w tej klasie aut systemom kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy oraz stały napęd na obie osie Super Select.
Do napędu auta służą obecnie 2 turbodoładowane silniki wysokoprężne o pojemności 2.5 litra: oferowany dotąd silnik z wtryskiem paliwa w technologii Common Rail o mocy 136 KM i 160 KM oraz nowa jednostka o mocy 178 KM, które współpracują z dwoma skrzyniami biegów: 5-biegową manualną z reduktorem Easy Select i Super Select oraz 4-biegową automatyczną z reduktorem Super Select. W Polsce auto dostępne jest w 3 wersjach: z podwójną kabiną (Double Cab) z przedłużoną przestrzenią ładunkową, pojedynczą kabiną (Single Cab) i półtorej kabiny (Club Cab) w 5 opcjach wyposażenia – Inform, Invite, Intense, Intense Plus i Instyle i dziewięciu kolorach nadwozia.
W ubiegłym roku L200 był drugim najpopularniejszym modelem Mitsubishi w Polsce. W 2008 roku sprzedano 1047 takich aut.
High Power o mocy 178 KM
Inżynierowie Mitsubishi Motors z centrum badawczo-rozwojowego w Okazaki stanęli na wysokości zadania konstruując dla L200 nowy silnik High-Power 2.5Di-D o mocy 178 KM. Nowy motor będzie alternatywą dla oferowanej obecnie jednostki Mid-Power 2.5Di-D 136 KM i 167 KM, co da klientom w Europie większy wybór dostępnych opcji napędu.
Gruntowna modernizacja spowodowała nie tylko poprawę osiągów, dzięki którym silnik jest obecnie liderem w swojej klasie; odpowiednie przeprojektowanie jednostki przełożyło się także na istotne ograniczenie hałasu, wibracji i drgań.
Inżynierowie MMC zmienili kształt komór spalania oraz stop metalu, z którego zostały wykonane. Wzmocniono łożyska, przeprojektowano wtrysk paliwa i turbosprężarkę oraz usprawniono układ chłodzenia.
W rezultacie nowy 2009 L200 2.5 Di-D High-Power może pochwalić się mocą 178 KM przy 4 000 obr/min (+ 29% z przekładnią manualną i automatyczną w porównaniu z silnikiem Mid-Power) oraz maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym odpowiednio 400Nm przy 2 000 obr/min w wersjach z ręczną skrzynią biegów (+ 27% w porównaniu z Mid-Power) i 350 Nm przy 2 000 obr/min w wersjach z automatyczną skrzynią biegów (+ 11% w porównaniu z Mid-Power):
Dane techniczne:
Skrzynia manualna Skrzynia automatyczna
L200 Mid-Power 136 KM 136 KM
314 Nm 314 Nm
L200 High-Power 178 KM 178 KM
400 Nm 350 Nm
Te istotne zmiany dały L200 2.5 Di-D High-Power najlepsze w swojej klasie osiągi oraz stosunek mocy do masy:
L200 Mid-P. L200 High-P. Nissan Navara Toyota HiLux 3.0
Moc wyjściowa 136 KM 178 KM 171 KM 171 KM
Moment obrotowy 314 Nm 400 Nm 402 Nm 343 Nm
Prędkość maks.* 167 km/h 179 km/h 180 km/h 170 km/h
Kg/KM 14.4 11.0 12.4 11.2
0 – 100 km/h 15”0 11”6 13”7 12”0
80 – 120 km/h 13”4 9“4 10“7 n/a
* tam, gdzie przepisy na to pozwalają
Dodatkową korzyścią zwiększonej wydajności nowego silnika High Power 2.5 Di-D umieszczonego pod maską L200 jest znacznie mniejsze zużycie paliwa oraz niższy poziom emisji CO2 (L200 z przekładnią manualną):
L200 Mid-P. L200 High-P. Nissan Navara Toyota HiLux 3.0
Zużycie paliwa* 8.4 l/100 km 8.5 l/100 km 9.8 l/100 km 8.3 l/100 km
Emisja CO2 222 g/km 223 g/km 264 g/km 219g/km
źródło: Mitsubihi.pl