|
[2009-12-07] |
20 lat Land Rover Discovery, IV część. |
|
LAND ROVER DISCOVERY : HISTORIA cz. VI
W 2009 roku nowa, czwarta już generacja wielofunkcyjnego, siedmiomiejscowego pojazdu marki Land Rover ujrzała światło dzienne – jest to Discovery 4.
Szczególne uznanie w przypadku modelu Discovery 4 należy się nowemu silnikowi twin-turbo diesel LR-TDV6 3.0 z dwoma turbosprężarkami. Jest on o 9% wydajniejszy jeśli chodzi o zużycie paliwa (w cyklu mieszanym wg normy ECE) oraz zapewnia o 10% mniejszą emisję CO2, przy jednoczesnym zwiększeniu mocy o 29% - wszystko to w porównaniu z dostępnym już wcześniej silnikiem 2.7 l. Moment obrotowy jest natomiast większy o nawet do 36% (600Nm) – uważa się, że jest to w tym momencie jedyny na świecie montowany seryjnie w samochodzie pasażerskim 6-cylindrowy silnik diesla o tak wysokim momencie obrotowym.
Model Discovery 4 charakteryzuje się finezyjnym designem najwyższej klasy. Wnętrze samochodu jest o wiele bardziej wyszukane, pozostaje jednak ergonomiczne oraz funkcjonalne. Największym udogodnieniem w nowej generacji Discovery jest jednak całkowicie odmienna dynamika jazdy oraz osiągi – kierowanie pojazdem jeszcze nigdy nie było tak precyzyjne i przyjemne.
Bardziej sportowe światła nowego Discovery 4 nadają autu nowego charakteru. Zarówno przednie, jak i tylne lampy korzystają z technologii LED.
Discovery 4 wyposażony został w szereg rozwiązań technicznych zwiększających bezpieczeństwo. Są wśród nich m. in. system stabilizacji toru jazdy przyczepy (TSA), asystent holowania (Tow Assist), poprawiony system zwiększający sterowność (Under Steer Control), automatyczna kontrola świateł drogowych (Automatic High Beam Assist) oraz pięć umieszczonych dookoła samochodu kamer, które ułatwiają parkowanie oraz wykonywanie manewrów. Więcej informacji na www.landrover.pl
Koniec.
20 FAKTÓW Z ŻYCIORYSU LAND ROVER DISCOVERY
Fakt 16
Discovery 3 i Discovery 4 wyposażone są w sterowany elektronicznie, całkowicie niezależny system zawieszenia pneumatycznego. Gwarantuje on doskonały komfort jazdy zarówno na drodze, jak i w warunkach terenowych.
Zawieszenie w dwóch pierwszych generacjach Discovery składało się ze sztywnych osi ze sprężynami śrubowymi. W najlepiej wyposażonych wersjach Discovery drugiej generacji ma tylnych osiach montowane były amortyzatory pneumatyczne.
Fakt 17
Jeden z egzemplarzy Discovery 3 był czteromilionowym pojazdem wyprodukowanym przez Land Rover. Opuścił on taśmę fabryczną 8. maja 2007 roku. Został on podarowany Born Free Foundation – fundacji opiekującej się żyjącymi dziko zwierzętami. Założycielka fundacji Joanna Lumley świętowała wraz z pracownikami Land Rover ten podniosły moment oraz w imieniu organizacji odebrała kluczyki do auta. Podarowany egzemplarzy pełnił od tego momentu funkcję “samochodu do zadań specjalnych”.
Fakt 18
W latach 1994-1996 Discovery sprzedawany był w Japonii pod nazwą Honda Crossroad. Auta te posiadały znaki firmowe ówczesnego partnera biznesowego Land Rovera, poza tym samochody były identyczne.
Fakt 19
Discovery był pierwszym projektem firmy Land Rover, który w pełni korzystał z technologii projektowania CAD. Linia nadwozia Discovery została narysowana w programie CAD, co umożliwiło tworzenie prototypów oraz obróbkę modeli. Wnętrze samochodu zaprojektowane zostało jako szkielet w technologii CAD.
Fakt 20
Pełne światła i przestronne wnętrze od zawsze było atrybutem samochodów Discovery. Głęboko osadzone okna oraz światła Alpine zamieszczone w dachu były częścią wyposażenia już w pierwszym wersjach pojazdu. Pierwsze wersje mogły posiadać również opcjonalny szyberdach – w najnowszej wersji Discovery 4 dostępny jest on także w wersji standardowej.
Zobacz akcesoria i wyposażenie do Discovery III w ofercie sklepu4x4.pl.
Podczas składania zamówienia powołaj się na artykuł o historii Discovery a otrzymasz dodatkowe 2% rabatu. (oferta ważna do 31.01.2010)
Zobacz także:
fot. Land Rover
|
<< powrót |
|
|