Akcesoria i wyposażenie
australijskiej firmy ARB znajdziesz w ofercie naszego sklepu 4x4.


Tuleje zawieszenia


Bagażniki dachowe

[2007-03-26]
Komunikat dotyczący klas w aktualnym sezonie RMPST.
 
Na GKSS został zatwierdzony Komunikat o treści:

Dot. Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych
W sezonie 2007 wprowadza się klasy T1 i T2 na warunkach zgodnych przepisami zawartymi w Załączniku „J” FIA.
W związku z powyższym ulega zmianie pkt 2.2 Podział na klasy
  1. „T1” dla samochodów udoskonalonych (Załącznik „J” art.285)
  2. „T2” dla samochodów seryjnych (Załącznik „J” art. 284”)
  3. "O I"(otwarta pierwsza) dla samochodów o pojemności silnika do 1600 cm3 bez względu na system zapłonu (ZS i ZI).
  4. "O II"(otwarta druga) dla samochodów o pojemności silnika ponad 1600 do 2500 cm3 bez względu na system zapłonu, (ZS i ZI).
  5. "O III"(otwarta trzecia) dla samochodów o pojemności silnika ponad 2500 cm3 bez względu na system zapłonu (ZS i ZI).
    Do startu w klasie O I, O II i OIII dopuszcza się samochody o dowolnym zakresie przeróbek, których konstrukcja nie koliduje z wymogami Prawa o Ruchu Drogowym.
  6. „P1” (popularna pierwsza) – do tej klasy zalicza się samochody, które zostały wyprodukowane seryjnie jako:
    - Willys MA, MB
    - Ford GP
    - GAZ 67, 69
    - ARO, Muscel
    - UAZ (z wyłączeniem samochodów z zawieszeniem na wahaczach / sprężynach).
    - Tarpan, Honker
    W klasie „P1“ dopuszcza się:
    - stosowanie silników S-21 ( ŻUK)
    - wymianę podzespołów napędowych (skrzyń biegów, reduktorów, mostów, silników) pomiędzy poszczególnymi markami wymienionymi w pkt 3 - montaż dowolnej przekładni kierowniczej (ze wspomaganiem lub bez) oraz dowolnego osprzętu silnika (gaźniki, alternatory, rozruszniki, kolektory, aparaty zapłonowe) z wyłączeniem elektronicznego sterowania zasilania silnika i wtrysku mechanicznego
    - wymianę elementów nadwozia pomiędzy poszczególnymi markami wymienionymi w pkt 3 oraz ich modyfikacje (zaleca się utrzymanie oryginalnego wyglądu zgłaszanej marki)
    - wymianę elementów nośnych i systemów zawieszenia pomiędzy mar-kami wymienionymi w pkt. 3 (zaleca się utrzymanie oryginalnych elementów nośnych i systemów zawieszenia zgłaszanej marki)
    - zmianę usytuowania chłodnicy silnika i zbiornika paliwa
  7. „P2” (popularna druga) – do tej klasy zalicza się samochody, które zostały wyprodukowane seryjnie jako:
    - Willys MA, MB
    - Ford GP
    - GAZ 67, 69
    - ARO, Muscel
    - UAZ
    - Tarpan, Honker
    - VW Iltis
    - DKW Munga
    - LUAZ
    - Ford Mutt
    - Łada Niva
    W klasie „P2“ dopuszcza się:
    - dowolny silnik bez względu na system zapłonu (ZS i ZI) o ile nie zastosowano w nim elektronicznego modułu sterującego pracą silnika, z wyjątkiem silników doładowanych o zapłonie iskrowym.
    - dowolną skrzynię biegów i skrzynie rozdzielcze oraz przekładnię kierowniczą.
    - wymianę elementów nadwozia pomiędzy poszczególnymi markami wymienionymi w pkt 4 oraz ich modyfikacje (zaleca się utrzymanie oryginalnego wyglądu zgłaszanej marki).
    - wymianę elementów nośnych i systemów zawieszenia ( w tym mostów) pomiędzy markami wymienionymi w pkt 4 (zaleca się utrzymanie oryginalnych elementów nośnych i systemów zawieszenia zgłaszanej marki) zmianę usytuowania chłodnicy silnika i zbiornika paliwa.
    UWAGA: W przypadku zaistnienia sytuacji nie zebrania się klas „P1” i „P2” w trakcie dwóch pierwszych rund następuje automatyczne połączenie klasy „P1” oraz „P2”
  8. „C” (samochodów ciężarowych) do tej klasy zalicza się samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony.
- Do punktu 5.5.2. Klasyfikacja (roczna) indywidualna

w klasach wprowadza się zapis:
UWAGA: Na sezon 2007 tworzy się klasy promocyjne „T1” oraz „T2”. W zależności od ilości sklasyfikowanych załóg przyznane zostaną następujące tytuły:
Przy 3 sklasyfikowanych tytuł – Mistrza Polski RMPST
Przy 4 - 5 sklasyfikowanych tytuły – Mistrza Polski
- Wicemistrza Polski
Przy 6 i więcej sklasyfikowanych tytuły: - Mistrza Polski,
- Wicemistrza Polski,
- II Wicemistrza Polski.
Jednocześnie informujemy, iż od roku 2009 obowiązywać będzie ważenie samochodów i ograniczniki powietrza.

<< powrót


KOMENTARZE Tylko zalogowani użytkownicy mogą
rozpoczynać nową dyskusję.






X