Akcesoria i wyposażenie
australijskiej firmy ARB znajdziesz w ofercie naszego sklepu 4x4.


Tuleje zawieszenia


Bagażniki dachowe

[2007-12-12]
Land Rovery ruszają do Dakaru.
 
Albert Gryszczuk, w edycji 2007 jedyny polski kierowca samochodowy na mecie Dakaru, już w styczniu zaliczy drugi start w supermaratonie, prowadząc zmodyfikowanego Land Rovera Discovery III. Na fotel pilota wraca po kontuzji Michał Krawczyk, a drugim Land Roverem pojadą Robert i Ernest Góreccy, również drugi raz zmierzający do Dakaru.

- Pierwotnie chcieliśmy startować w klasie T2, czyli aut seryjnych, ale niestety Land Rover nie postarał się o homologację Discovery i ostatecznie zakwalifikowano nas do klasy T1, w której rywalizują takie potwory jak fabryczne Touaregi czy Pajero Evolution - mówi Albert Gryszczuk.
- Nasze auto nie należy do prototypów - jest pojazdem seryjnym, który został przez nas zmodyfikowany i wzmocniony. Większość elementów, z których został zbudowany, pochodzi jednak z modelu, który każdy może kupić sobie w salonie Land Rovera.

Samochód posiada seryjny silnik, ramę i układ napędowy, zachowano także strukturę nadwozia. Po elektronicznym tuningu dokonanym przez firmę Masters Tuning, moc maksymalna wynosi 250 KM, a maksymalny moment obrotowy - 550 Nm. Land Rovera odchudzono, montując kevlarowe drzwi, kompozytową maskę. W zawieszeniu zastosowano amortyzatory Öhlinsa. Przygotowująca samochód ekipa ProjektDakar zaprojektowała układ hamulcowy.

Końcowe testy Land Rovera odbyły się w listopadzie w Tunezji.

źródło: autoklub.pl


 
fot. Maciej Chełmicki
<< powrót


KOMENTARZE Tylko zalogowani użytkownicy mogą
rozpoczynać nową dyskusję.






X