Premiera nowej generacji Mercedesa ML nastąpi dopiero w 2011 roku. Nowe auto będzie krótsze od obecnego modelu oraz
będzie miało mniejszy rozstaw osi. To wszystko ze względu na
konieczność redukcji masy.
Na razie trudno cokolwiek
powiedzieć o wyglądzie samochodu, jednak zapewne przejmie on elementy
stylistycznie z modelu GLK. Przyglądając się prototypowi można
spostrzec nowe tylne drzwi, zmienione boczne lusterka i klamki oraz
wyższą szybę tylną.
Pod maską znajdą się prawdopodobnie te
same jednostki napędowe, co w modelu obecnej generacji. Benzynowe
silniki będą miały pojemność od 3,5- do 6,2-litra i moc od 272 do 510
koni mechanicznych, natomiast turbodiesle mają mieć od 3 do 4 litrów
pojemności i moc między 190 a 306 koni mechanicznych. Spodziewać się
można też napędu hybrydowego.
Mercedes-Benz Klasy G produkowany jest w praktycznie niezmienionej formie od 30 lat. W tym roku niemiecki koncern postanowił po raz kolejny unowocześnić tę luksusową „terenówkę”, jednak zmiany ograniczyły się głównie do kabiny pasażerskiej.
Klasa G z rocznika modelowego 2010 otrzymała nowe siedzenia oraz nową „ławeczkę” dla pasażerów siedzących z tyłu. Wnętrze może teraz zostać wykończone czerwoną lub czarną skórą designo oraz wstawkami drewnianymi pokrytymi czarnym lakierem fortepianowym. Ponadto, w schowku przed pasażerem umieszczono dodatkowe gniazdo Aux-in, zastosowano nową stacyjkę kluczyka, a deskę rozdzielczą obszyto skórą.
Nabywcy nowego Mercedesa będą również mogli doposażyć swoje auto w interface multimedialny pozwalający na podłączenie do pokładowego systemu audio urządzeń typu iPod.
Z zewnątrz Klasa G MT2010 będzie wyróżniała się zmodyfikowaną osłoną koła zapasowego oraz nowymi kolorami lakieru.
|
|
Model |
G 350
CDI |
G 500 |
G 55
AMG |
Moc maks. (kW
[KM] przy obr./min.) |
165 [224]/3800 |
285 [388]/6000 |
373 [507]/6100 |
Maks. moment
obr. (Nm przy obr./min.) |
540/1600–2400 |
530/2800–4800 |
700/2750–4000 |
Przyspieszenie
0-100 km/h |
8,8 |
5,9 |
5,5 |
Prędkość
maks. (km/h) |
177 |
210 |
210 |
Zużycie
paliwa (l/100 km) |
11,0 |
14,7 |
15,9 |
Emisja CO2
(g/km) |
291 |
351 |
378 |
Ceny
EUR |
Short Station
Wagon |
59,590- |
75,250- |
- |
Long Station
Wagon |
64,450- |
79,750- |
107,650- |
Cabriolet |
65,250- |
80,550- |
- |
Źródło: MotoTarget
|
|
|