Firma Land Rover na rok modelowy 2013 poddała model Freelander 2 licznym modyfikacjom stylizacyjnym i technologicznym. Samochód uzyskał bardziej sportowy wygląd premium, a poszerzona oferta wyposażenia znacznie podnosi komfort jego użytkowników. Zastosowany nowy, lekki i wydajny silnik benzynowy sprawia, że Land Rover Freelander 2 jest bardziej ekonomicznym SUV-em niż dotychczas.
Nowe elementy dostępne w standardzie i poszerzone opcje wyposażenia to znaczące korzyści dla klientów szukających nowoczesnego, wszechstronnego pojazdu, który poradzi sobie w każdym terenie. W nowym Land Roverze Freelander 2 całkowitej zmianie uległa konsola środkowa oraz ekrany – zestaw wskaźników obsługuje obecnie 5-calowy ekran dotykowy, a zaktualizowany 7-calowy monitor centralny umożliwia sterowanie dotykowe m.in. udoskonalonego systemu audio firmy Meridian w opcjach 380W lub 825W.
Wygląd zewnętrzny Land Rovera Freelander 2 uległ także modyfikacjom. Przednie oraz tylne reflektory, wykorzystujące technologię LED, nadają modelowi bardziej sportowego i zdecydowanego wyglądu. Maskownica i światła przeciwmgielne posiadają teraz jasne wykończenia, a detale otoczenia przedniego grilla są spójne w kolorystyce z wywietrznikami i zderzakami. Gama lakierów Land Rovera Freelander 2 została rozszerzona o trzy nowe kolory: Aintree Green, Havana i Mauritius Blue, a w opcjach standardowego wyposażenia pojawiły się nowe wzory 17-calowych felg z lekkich stopów.
Jednostka napędowa Si6 Land Rovera Freelenader 2 zostanie zastąpiona nowszym, lżejszym i wydajniejszym 2-litrowym czterocylindrowym silnikiem benzynowym. Napędzająca Land Rovera Freelander 2 GTDi nowa jednostka Si4 z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem produkuje 236KM mocy a wyższy o 7% moment obrotowy, teraz wynoszący aż 340Nm, co wpływa na swobodniejszą jazdę i dużo szybszą reakcję przy niskich prędkościach.
Wykonany z aluminium silnik jest o 40kg lżejszy niż poprzednia jednostka sześciocylindrowa, a jednocześnie gwarantuje niski poziom emisji – 224g/km CO2. Silnik Si4 jest technologicznie identyczny z jednostką z modelu Range Rover Evoque, jednakże aby dopasować do go Land Rovera Freelander 2 niezbędne były tylko niewielkie zmiany jego położenia w pojeździe oraz konstrukcji układu wydechowego.
Inne nowości wprowadzone w modelu Land Rover Freelander 2 na rok modelowy 2013 to:
- Nowy hamulec parkingowy, dopasowujący siłę hamowania do spadku zbocza i temperatury hamulców, system nie może zostać zwolniony, jeśli fotel kierowcy jest wolny,
- System poleceń głosowych ze wskazówkami wizualnymi „Powiedz co widzisz”,
- Pokrętło obsługujące system Terrain Response zostało zastąpione przyciskami,
- System pasywnego startu, zastępujący dokowanie kluczyka i pozwala uruchomić silnik, jeśli kluczyk jest w samochodzie,
- Kamera tylna z dodatkową funkcją „Hitch Assist”, obrazującą pozycję haka holowniczego,
- Inteligentny System Zarządzania Ładowaniem (IPSM), obejmujący m.in. Inteligentne Ładowanie Regeneracyjne polegające na wykorzystywaniu energii powstałej podczas hamowania do ładowania akumulatora.
www.landrover.pl
|