Akcesoria i wyposażenie
australijskiej firmy ARB znajdziesz w ofercie naszego sklepu 4x4.


Tuleje zawieszenia


Bagażniki dachowe

[2006-05-10]
Piąta edycja rajdu ORLEN TROPHY rusza w ten weekend!
 

PKN ORLEN już po raz piąty zapewni wszystkim miłośnikom terenowych zmagań sporą dawkę adrenaliny. Pierwsza z trzech rund tegorocznego ORLEN TROPHY odbędzie się w dniach 11 – 13 maja w Bojanowie pod Stalową Wolą. Dwie kolejne: 10 – 12 sierpnia w okolicach Ostródy i Morąga i 21- 23 września pod Krakowem.

Formuła imprezy uległa w tym roku istotnej modyfikacji. W 2006 roku została rozbudowana do cyklu trzech imprez. Równocześnie będą one zmaganiami o Puchar Polski OFF ROAD PL. Nowy jest również organizator, w tym roku przygotowaniem rajdów ORLEN TROPHY zajmie się OFF ROAD PL, organizator Pucharu Polski w rajdach sportowo- przeprawowych oraz wydawca magazynu o tym tytule.

Tradycyjnie załogi zostaną podzielone na dwie grupy: sportową EXTREME i odznaczającą się mniejszym stopniem trudności ADVENTURE. Załogi będą rywalizowały w trzech rundach, których wyniki będą miały wpływ na klasyfikację generalną Pucharu.

Pierwsza, majowa runda rajdu z bazą w Bojanowie k. Stalowej Woli, zapowiada się bardzo ciekawie – jak zapewniają doświadczeni „terenowcy” z OFF ROAD PL, okolice Bojanowa to jedno z najatrakcyjniejszych i najbardziej wymagających technicznie terenów off-roadowych w Polsce.

Wytyczona na terenach poligonu wojskowego trasa będzie dla zawodników prawdziwym wyzwaniem. Została skonstruowana tak, by auta wyposażone w mechaniczne wyciągarki nie osiągały tak miażdżącej przewagi, auta ciężkie mieściły się w trasie, a z kolei te lekkie, mogły w pełni wykorzystać swoje atuty. Wszyscy miłośnicy jazdy po „wertepach” będą więc mieli równe szanse na sportową rywalizację, ale również dobrą, weekendową zabawę na łonie natury.

Szczegółowy harmonogram pierwszej rundy, regulamin rajdu i elektroniczne formularze i zgłoszeń dla zawodników dostępne są na stronie www.orlentrophy.pl.

Do startu dopuszczone są pojazdy wszelkich marek i typów o dopuszczalnej masie całkowitej - wg dowodu rejestracyjnego - do 3500 kg, zarejestrowane, z ważnymi badaniami technicznymi i aktualną polisą OC z kraju pochodzenia załogi. Samochody obydwu grup powinny być wyposażone w wyciągarki, przy czym samochodach grupy ADVENTURE nie dopuszcza się stosowania wyciągarek napędzanych od układu napędowego pojazdu, czyli tzw. „mechaników”.

Nowością jest wprowadzenie ograniczenia rozmiaru kół dla grupy ADVENTURE do średnicy nominalnej 33’’ oraz zakazu stosowania mostów portalowych (zwolnic w piastach kół), chyba, że stanowiły wyposażenie fabryczne pojazdu. Tym samym wychodzimy naprzeciw sugestiom załóg grupy ADVENTURE, by wyraźnie rozdzielić ekstremalnie przygotowane pojazdy od standardowych konstrukcji.

Po raz pierwszy zostanie otwarta grupa o charakterze nawigacyjno- obserwacyjnym, dla wszystkich, którzy zechcą przyjrzeć się pucharowym zmaganiom załóg z bliska. Chętni otrzymają specjalne notatki nawigacyjne umożliwiające podążanie za zawodnikami i wgląd w najciekawsze miejsca trasy. Być może dla niektórych okaże się to okazją do złapania off-roadowego bakcyla i rozpoczęcia regularnych startów w rajdach terenowych.

<< powrót


KOMENTARZE Tylko zalogowani użytkownicy mogą
rozpoczynać nową dyskusję.






X