Akcesoria i wyposażenie
australijskiej firmy ARB znajdziesz w ofercie naszego sklepu 4x4.


Tuleje zawieszenia


Bagażniki dachowe

[2006-06-14]
Nowe wiadomości o zbliżającej się imprezie Maramuresz.
 
Właśnie wróciliśmy z układania trasy lipcowego Maramureszu.
Warunki klimatyczne podobne, jak i w Polsce - pogoda nas zmęczyła w stopniu dość znacznym. Zdarzało się przepinać linę 8-10 razy, by w deszczu wjechać na jedno śliskie zbocze, po czym rozbijać w trakcie burzy obóz, z którego w wyniku uderzń porywistego wiatru rano niewiele zostawało... Rano zresztą okazało się, że cała poniewierka nie miała większego sensu -droga kilkaset metrów dalej kończyła sie urwiskiem :( Takich sytuacji przez pierwszy tydzień było bez liku, zrobiliśmy setki km zupełnie bezużytecznie. Jedno z pasm górskich pokonało nas w 100% - po prostu nie da się go przeciąć, trzeba objechać asfaltem. Jak to mówią symptatyczni pasterze - "drum pentru motocikleta", nie dla samochodów :)
Na szczęście po tygodniu fortuna zaczęła nam sprzyjać - udało sie zebrać wszystko w jedną, myślę, że dość sensowną całość. Na trasie będą zarówno zabytkowe miasta i zamki, biedne i zapomniane wioski, góry niskie i wysokie, wąwozy krasowe, krystalicznie czyste strumienie i wodospady. Będą nudne szutrówki, wymagające koleiny po LKT, kamienie i głazy, błotko (ale w ilosciach raczej umiarkowanych), cudowne połoniny, zapierające dech w piersiach widoki oraz urocze pozostałości po rewolucji przemysłowej wg Ceauscescu. Będzie też asfalt, którego tak bardzo nie chcieliśmy, szczęśliwie rozsądne proporcje udało nam się zachować, tak że bez obaw :) Trochę statystyki: Dojazd ze Sląska na początek trasy to ok. 800km Trasa to ok. 850km, z czego coś ok. 200-250km to asfalty jakości przeróżnej. Powrót z końca trasy na śląsk - 850km Odwiedzimy m.in. pasma Poiana Rusca, Muntele Mic, Tarcului, Cernei,Godeanu, Vulcan, Paring, Lotrului, Capatanii, w końcu powinno udać się nam zobaczyć szosę transfogaraską za dnia (choć jeszcze jest zamknięta dla ruchu z powodu lawin) i przełęcz Urdele (również jeszcze nieprzejezdna). Z ciekawszych miejsc - zamek w Hunedoarze, uzdrowiska w Baile Mehedinti, kompleksy kopalniane w Uricani, śreniowieczne siedmiogrodzkie miasto Sybin. Z rzeczy, które będą przydatne napewno, a o których być może wcześniej nie informowaliśmy - koło zapasowe, albo dwa, dętkę na wszelki wypadek (złapaliśmy trzy razy gume, a jedna opona nadaje się do wyrzucenia na hasiok, jak to mówi Czesław), łopatę - jednej części zamierzonej trasy nie pokonaliśmy mimo starań i chęci wielkich - "zaspy" dlugości ok.150 m i głębokości dwóch nie przekopaliśmy po prostu sami. Liczymy więc, że nam w tym pomożecie :)
Tyle tytułem wstępu, a szczegóły wyglądają następująco:
-ostateczne zamknięcie list zgłoszeń na obie edycje lipcowe nastąpi 25.06.
-za zgłoszenia ważne uznajemy wyłącznie zgłoszenia poparte wpłatą wpisowego, lub jego części nie mniejszej niż 400zł/załoga
-o numer konta i szczegóły dotyczące wpłat prosimy upominać się na maila mariusz.milewski@orange.pl albo czeslaw@forum4x4.pl
-prosimy też o dokładne potwierdzenie ilości osób w każdej załodze i podanie rozmiarów koszulek dla wszystkich członków załogi.
-z uwagi na licznych "plagiatorów" osobom nie zgłoszonym na imprezę informacji o szczegółach trasy nie zamierzamy udzielać.
-z przykrością też musimy poinformować, że rozważane zazębienie tras imprez z "wertepami romana" i wspólny biwak nie dojdą do skutku gdyż Zetor wobec nawału prac przy organizacji kozackich i łemkowiady musiał odpuścić event w Rumunii.
-na uczestników "pierwszego turnusu" czekamy od piątku wieczorem-sobota rano odprawa i wyjazd na trasę, a na uczestników "drugiego turnusu" czekamy od soboty wieczorem-odprawa i start w niedzielę. do miejsca rozpoczęcia imprezy i jedynego zaplanowanego noclegu pod dachem trzeba będzie dojechać kawałek od przejścia granicznego Oradea. Pozostałe noclegi w warunkach polowych.
-zalecane wyposażenie:
opony mt, a przynajmniej at
osłony podwozia
przynajmniej jedna łopata na auto
siekiera
taśmy do holowania i asekuracji [porządne]
zbiorniki na wodę do jedzenia i mycia pozwalające załodze przetrwać dobę
zapas jedzenia pozwalający załodze przetrwać dobę;)
sprzęt biwakowy
zapas paliwa zapewniający zasieg w granicach 300km w terenie
sprawne cb radio
kompas, zalecany gps
-dalsze szczegóły będziemy podawać sukcesywnie i rozsyłać zgłoszonym uczestnikom drogą mailową.

Zapraszamy
maramuresz.com
<< powrót


KOMENTARZE Tylko zalogowani użytkownicy mogą
rozpoczynać nową dyskusję.






X