|
[2007-03-26] |
Komunikat dotyczący klas w aktualnym sezonie RMPST. |
|
Na GKSS został zatwierdzony Komunikat o treści:
Dot. Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych
W sezonie 2007 wprowadza się klasy T1 i T2 na warunkach zgodnych przepisami zawartymi w Załączniku „J” FIA.
W związku z powyższym ulega zmianie pkt 2.2 Podział na klasy
- „T1” dla samochodów udoskonalonych (Załącznik „J” art.285)
- „T2” dla samochodów seryjnych (Załącznik „J” art. 284”)
- "O I"(otwarta pierwsza) dla samochodów o pojemności silnika do 1600 cm3 bez względu na system zapłonu (ZS i ZI).
- "O II"(otwarta druga) dla samochodów o pojemności silnika ponad 1600 do 2500 cm3 bez względu na system zapłonu, (ZS i ZI).
- "O III"(otwarta trzecia) dla samochodów o pojemności silnika ponad 2500 cm3 bez względu na system zapłonu (ZS i ZI).
Do startu w klasie O I, O II i OIII dopuszcza się samochody o dowolnym zakresie przeróbek, których konstrukcja nie koliduje z wymogami Prawa o Ruchu Drogowym.
- „P1” (popularna pierwsza) – do tej klasy zalicza się samochody, które zostały wyprodukowane seryjnie jako:
- Willys MA, MB
- Ford GP
- GAZ 67, 69
- ARO, Muscel
- UAZ (z wyłączeniem samochodów z zawieszeniem na wahaczach /
sprężynach).
- Tarpan, Honker
W klasie „P1“ dopuszcza się:
- stosowanie silników S-21 ( ŻUK)
- wymianę podzespołów napędowych (skrzyń biegów, reduktorów, mostów, silników) pomiędzy poszczególnymi markami wymienionymi
w pkt 3 - montaż dowolnej przekładni kierowniczej (ze wspomaganiem lub bez) oraz dowolnego osprzętu silnika (gaźniki, alternatory, rozruszniki, kolektory, aparaty zapłonowe) z wyłączeniem elektronicznego sterowania zasilania silnika i wtrysku mechanicznego
- wymianę elementów nadwozia pomiędzy poszczególnymi markami wymienionymi w pkt 3 oraz ich modyfikacje (zaleca się utrzymanie oryginalnego wyglądu zgłaszanej marki)
- wymianę elementów nośnych i systemów zawieszenia pomiędzy mar-kami wymienionymi w pkt. 3 (zaleca się utrzymanie oryginalnych elementów nośnych i systemów zawieszenia zgłaszanej marki)
- zmianę usytuowania chłodnicy silnika i zbiornika paliwa
- „P2” (popularna druga) – do tej klasy zalicza się samochody, które zostały wyprodukowane seryjnie jako:
- Willys MA, MB
- Ford GP
- GAZ 67, 69
- ARO, Muscel
- UAZ
- Tarpan, Honker
- VW Iltis
- DKW Munga
- LUAZ
- Ford Mutt
- Łada Niva
W klasie „P2“ dopuszcza się:
- dowolny silnik bez względu na system zapłonu (ZS i ZI) o ile nie zastosowano w nim elektronicznego modułu sterującego pracą silnika, z wyjątkiem silników doładowanych o zapłonie iskrowym.
- dowolną skrzynię biegów i skrzynie rozdzielcze oraz przekładnię kierowniczą.
- wymianę elementów nadwozia pomiędzy poszczególnymi markami wymienionymi w pkt 4 oraz ich modyfikacje (zaleca się utrzymanie oryginalnego wyglądu zgłaszanej marki).
- wymianę elementów nośnych i systemów zawieszenia ( w tym mostów) pomiędzy markami wymienionymi w pkt 4 (zaleca się utrzymanie oryginalnych elementów nośnych i systemów zawieszenia zgłaszanej marki) zmianę usytuowania chłodnicy silnika i zbiornika paliwa.
UWAGA: W przypadku zaistnienia sytuacji nie zebrania się klas „P1” i „P2” w trakcie dwóch pierwszych rund następuje automatyczne połączenie klasy „P1” oraz „P2”
- „C” (samochodów ciężarowych) do tej klasy zalicza się samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony.
- Do punktu 5.5.2. Klasyfikacja (roczna) indywidualna
w klasach wprowadza się zapis:
UWAGA: Na sezon 2007 tworzy się klasy promocyjne „T1” oraz „T2”.
W zależności od ilości sklasyfikowanych załóg przyznane zostaną następujące tytuły:
Przy 3 sklasyfikowanych tytuł – Mistrza Polski RMPST
Przy 4 - 5 sklasyfikowanych tytuły – Mistrza Polski
- Wicemistrza Polski
Przy 6 i więcej sklasyfikowanych tytuły: - Mistrza Polski,
- Wicemistrza Polski,
- II Wicemistrza Polski.
Jednocześnie informujemy, iż od roku 2009 obowiązywać będzie ważenie samochodów i ograniczniki powietrza.
|
<< powrót |
|
|