Akcesoria i wyposażenie
australijskiej firmy ARB znajdziesz w ofercie naszego sklepu 4x4.


Tuleje zawieszenia


Bagażniki dachowe

[2007-04-05]
Polacy w czołówce stawki na piątym etapie rajdu Tunezji.
 

Na piątym etapie rajdu Tunezji El BORMA – NEKRIF doskonale spisała się polska załoga Łukasz Komornicki-Rafał Marton z Diverse Extreme Team, która uzyskała 5. czas odcinka, tracąc do zwycięzcy etapu i lidera klasyfikacji generalnej Jean-Louis Schlessera 18 min. 3 sek. W kategorii motocyklistów ponownie najszybszy był Marc Coma (KTM), Hiszpan tym samym utrzymał prowadzenie w klasyfikacji generalnej rajdu Tunezji. Polscy motocykliści zajęli: Marek Dąbrowski 7., a Jacek Czachor 8. miejsce (obaj KTM). W klasyfikacji generalnej plasują się odpowiednio na 9. i 10. pozycji.

Pomimo kłopotów technicznych w buggy SMG Łukasz Komornicki z Rafałem Martonem uzyskują doskonały piąty rezultat na jednym z najtrudniejszych odcinków specjalnych Rajdu Tunezji. Na metę odcinka El Borma-Nekrif buggy SMG Diverse Extreme Team wjechało z rozbitą przednią szybą i potrzaskaną przednią częścią nadwozia, lecz z doskonałym piątym czasem w klasyfikacji odcinka.

Pierwsze 140 km, z w sumie 312 km odcinka, jechaliśmy po wydmach, potem były drogi szutrowe. Na początku i pod koniec odcinka była trudna nawigacja. Od początku mieliśmy bardzo szybkie tempo. Wyprzedaliśmy kolejnych konkurentów. Ale też od samego startu mieliśmy problem z elektroniką. Komputer wyświetlał błąd instalacji elektrycznej. Silnik przerywał na twardych, trzęsących partiach, co wskazywało na problem z jakimś stykiem. Pomimo tego postanowiliśmy jechać dalej. W ten sposób dojechaliśmy bardzo dobrym tempem do 290. kilometra. W tym momencie silnik zgasł. Zaczęliśmy szukać przyczyny awarii. Po kilku minutach dojechał do nas Philippe Gache, którego wyprzedziliśmy dziesięć kilometrów wcześniej. Poprosiliśmy go o wzięcie na hol naszego auta, a w międzyczasie zacząłem rozbierać instalację elektryczną. Kamienie spod kół jego buggy kompletnie rozbiły nam przód auta, szybę i światła. Po kilku minutach znalazłem przyczynę usterki – przerwane połączenie w głównym wyłączniku prądu. Udało mi się naprawić tę usterkę. Odpaliliśmy auto i ostatnie dziesięć kilometrów przejechaliśmy już o własnych siłach. Na mecie okazało się, że mamy piąty czas, a gdyby nie usterka, zajęlibyśmy drugie miejsce, około 3 minuty za Schlesserem. Jesteśmy jednak zadowoleni z tempa na dzisiejszym, bardzo trudnym odcinku. Nie popełniliśmy żadnych błędów – ani w prowadzeniu auta, ani nawigacyjnych” – powiedział pilot Rafał Marton pilot Diverse Extreme Team.


Doskonałe międzyczasy uzyskiwane dziś przez Polaków zaszokowały wszystkich uczestników rajdu. Wczorajsze doświadczenia płynące z pokonywania odcinka z wydmami z wykorzystaniem różnych technik jazdy, zaprocentowały. Po dodaniu do tego umiejętności nabytych na wcześniejszych, szybkich i technicznych odcinkach, wynik był bardzo dobry, nawet pomimo awarii. Piąty rezultat na odcinku pozwolił załodze przesunąć się na 20 miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu.

Dziś czuliśmy się już pewniej na wydmach. Przemyśleliśmy wczorajsze doświadczenia i bez problemu przejechaliśmy wydmy, które w pierwszej partii odcinka były równie wysokie, jak wczoraj. Niestety w końcówce odcinka musiałem zwolnić, bo każde mocniejsze naciśnięcie gazu powodowało przerywanie silnika, więc nie atakowałem już tak jak na początku. Potem nastąpiła awaria, która nas zatrzymała.” – powiedział Łukasz Komornicki kierowca Diverse Extreme Team.

Jutro na załogi czeka znów bardzo długi odcinek specjalny. Odcinek o nazwie Nekrif-Matmata, już siódmy na tym rajdzie, będzie liczył 273 km. Cały etap będzie miał w sumie 339 km. Będzie to odcinek szybki, na nawierzchni kamienistej.

Przed jutrzejszym dniem nasz serwis dokona dokładnej inspekcji całej instalacji elektrycznej, z którą mieliśmy po raz kolejny problem. Na tym rajdzie auto cały czas podlega wstrząsom, które fatalnie wpływają na wszelkie połączenia elektryczne. Mam nadzieję jednak, że unikniemy dalszych awarii i postaramy się utrzymać prędkość do końca rajdu.” – dodaje Łukasz Komornicki.

Na dzisiejszym odcinku znów najszybszy był Schlesser, który o ponad 7 minut wyprzedził Nobre na BMW X3. Trzeci był Vigouroux, który do rana naprawiał auto po wczorajszej awarii. W klasyfikacji generalnej kolejność bez zmian – Schlesser prowadzi przed Lavieillem oraz Thomassem. Wiele załóg miało dziś mniejsze i większe problemy na trasie. Patissier złapała defekt. Gache przejechał część odcinka bez wspomagania kierownicy.

Polscy motocykliści znów wysoko i znów nie bez przygód. Pecha dziś miał ponownie Czachor, któremu zdefektował odbiornik GPS. Od tego momentu obaj motocykliści jechali razem i na metę dojechali obok siebie. Dąbrowski zajął 7 miejsce, a Czachor 8. W klasyfikacji generalnej rajdu przesunęli się odpowiednio na 9. i 10 .miejsce. Czachor coraz bardziej zbliża się do Oscara Polli, zajmującego drugie miejsce w klasie.

Wyniki Etap V rajd Tunezji

Samochody

1


SCHLESSER Jean louis (F)
DEBRON Arnaud (F)

SCHLESSER

T1 / 1

1.1.1 / 1

02h52'09



2


NOBRE Paulo (BR)
PALMEIRO Filipe (P)

BMW

T1 / 2

1.2 / 1

02h59'26

00h07'17


3


VIGOUROUX Eric (F)
WINOCQ Alexandre (F)

CHEVROLET

OP1 / 1

OP1 / 1

03h01'17

00h09'08


4


LAVIEILLE Christian (F)
BORSOTTO Francois (F)

NISSAN

T1 / 3

1.1 / 1

03h06'18

00h14'09


5


KOMORNICKI Łukasz (PL)
MARTON Rafal (PL)

SMG

T1 / 4

1.1.1 / 2

03h10'12

00h18'03




Motocykle

1

COMA Marc (E)

KTM

SP / 1

+450 / 1

03h07'54



2

CASTEU David (F)

KTM

SP / 2

+450 / 2

03h13'41

00h05'47


3

ANGERER Michael (A)

KTM

SP / 3

+450 / 3

03h20'29

00h12'35


4

MARCHINI Michel (F)

YAMAHA

SP / 4

450 / 1

03h22'28

00h14'34


5

VINTERS Janis (LV)

KTM

PR / 1

+450 / 1

03h25'20

00h17'26


7

DĄBROWSKI Marek (PL)

KTM

SP / 6

+450 / 5

03h31'52

00h23'58


8

CZACHOR Jacek (PL)

KTM

SP / 7

450 / 2

03h31'57

00h24'03




Klasyfikacja generalna rajdu Tunezji

Samochody

1


SCHLESSER Jean louis (F)
DEBRON Arnaud (F)

SCHLESSER

T1 / 1

1.1.1 / 1

10h50'11



2


LAVIEILLE Christian (F)
BORSOTTO Francois (F)

NISSAN

T1 / 2

1.1 / 1

11h23'04

00h32'53


3


THOMASSE Pascal (F)
LARROQUE Pascal (F)

NISSAN

T1 / 3

1.1.1 / 2

12h15'59

01h25'48


4


PATISSIER Isabelle (F)
DELLI ZOTTI Thierry (F)

SMG

T1 / 4

1.1.1 / 3

12h16'41

01h26'30


5


GACHE Philippe (F)

SMG

T1 / 5

1.1.1 / 4

12h26'19

01h36'08



20


KOMORNICKI Łukasz (PL)
MARTON Rafał (PL)

SMG

T1 / 17

1.1.1 / 6

16h12'22

05h22'11



Motocykle

1


COMA Marc (E)

KTM

SP / 1

+450 / 1

11h25'42



2


CASTEU David (F)

KTM

SP / 2

+450 / 2

11h45'28

00h19'46


3


MARCHINI Michel (F)

YAMAHA

SP / 3

450 / 1

12h32'14

01h06'32


4


ANGERER Michael (A)

KTM

SP / 4

+450 / 3

12h51'12

01h25'30

00h05'00

5


FARRES Gerard (E)

KTM

SP / 5

+450 / 4

13h00'36

01h34'54


9


DĄBROWSKI Marek (PL)

KTM

SP / 7

+450 / 5

13h27'07

02h01'25


10


CZACHOR Jacek (PL)

KTM

SP / 8

450 / 3

13h28'24

02h02'42



<< powrót


KOMENTARZE Tylko zalogowani użytkownicy mogą
rozpoczynać nową dyskusję.






X