Załoga samochodowa ORLEN Team: Krzysztof Hołowczyc/Jean-Marc Fortin,
zajęła 5 miejsce w podczas nocnego prologu Rajdu dos Sertoes!
Motocykliści uplasowali się kolejno: Jakub Przygońsk - 24, Jacek
Czachor - 37, Marek Dąbrowski - 54. Zawodnicy ścigali się na bardzo
efektownym Superoesie rozgrywanym po zmierzchu na terenach wokół
centrum handlowego Shopping Flamboyant w Goianii. Zmagania rajdowych
załóg podziwiało kilka tysięcy osób. Były wypadki, dachowania i przede
wszystkim wielkie emocje.
Wśród motocyklistów wczoraj najszybszy okazał się Portugalczyk
Ruben Faria. Rywalizację samochodową wygrał Giniel de Villiers -
kierowca fabrycznego Temu Volkswagena. Kolejne pozycje zajęli
Brazylijczycy: Mauricio Neves, Fellipe Bibas i Jean Azevedo. Hołek
wyprzedził na prologu m.in. drugiego kierowcę VW, Marka Millera.
Tegoroczna
edycja rajdu dos Sertoes ustanowiła nowy rekord jeśli chodzi o liczbę
biorących w niej cudzoziemców. Spośród 174 ostatecznie zgłoszonych
załóg (99 motocykli, 60 samochodów, 9 ciężarówek, 6 quadów) aż 38
pochodzi spoza Brazylii. Na starcie pojawili się reprezentanci Chile,
Portugalii, Belgii, Argentyny, Kataru, Szwecji, USA, RPA, Niemiec,
Hiszpanii, Francji, Urugwaju, i Australii. Wśród nich nie zabrakło
oczywiście Polaków – pełnego zespołu ORLEN Team.
Konkurencja
na rajdzie jest bardzo silna i wszystko wskazuje na to, że podczas
superoesu mieliśmy dopiero przedsmak prawdziwych emocji związanych z
rajdową rywalizacją z udziałem polskiego zespołu. Zawodnicy będą
musieli zmierzyć się z czołówką rajdowców światowego formatu. Szybko
jadący Krzysztof Hołowczycna mecie prologu powiedział:
„Wydawało
mi się, że pojechaliśmy bardzo wolno, więc jestem zaskoczony całkiem
niezłym wynikiem na prologu. Startowaliśmy w parach i co prawda
wygraliśmy nasz pojedynek, ale przez to, że zaryzykowaliśmy i nie
założyliśmy opon na błoto, nasz wynik był dużo słabszy. Odcinek, przed
startem, nie wydawał nam się aż tak błotnisty, jak był w
rzeczywistości. Piąte miejsce to niezła zaliczka przed pierwszym
etapem, ale trzeba sobie zdawać sprawę, że prawdziwe rajdowanie dopiero
się rozpocznie, gdy wjedziemy w brazylijski interior. Tak na
marginesie, to jestem wprost zauroczony tutejszą przyrodą i doskonałym
usposobieniem miejscowej ludności, ich gościnnością i otwartością. To
moja pierwsza wizyta w Brazylii i mam nadzieję, że nie ostatnia!”
Wyniki po prologu
SAMOCHODY
1. Giniel de Villiers/Dirk von Zitzewitz (ZA/D) Volkswagen Race Touareg 2 2.32
2. Mauricio Neves/Clecio Maestrelli (BR) Mitsubishi L200 Evo
3. Fellipe Bibas/Emerson Cavassin (BR) Mitsubishi L200 Evo
4. Jean Azevedo/Youssef Haddad (BR) Mitsubishi L200 Evo
5. Krzysztof Hołowczyc/Jean-Marc Fortin (PL/B) Nissan Navara
6. Mark Miller/Ralf Pitchford (USA/ZA) Volkswagen Race Touareg 2
MOTOCYKLE
1. Ruben Faria (P) Honda CRF 450X 2.24
2. Francisco Lopez (RCH) KTM 690
=. Sthenio Pessanha (BR) KTM 525 EXC
4. Cyril Despres (F) KTM 690
…
24. Jakub Przygoński
…
37. Jacek Czachor
….
54. Marek Dąbrowski
Prawdziwe
ściganie rozpocznie się dopiero dzisiaj. Przed zawodnikami 275 km
odcinek specjalny. Trasa wiedzie drugorzędnymi drogami wśród plantacji
trzciny cukrowej. Tam kierowcy będą musieli zmierzyć się z wyzwaniem
nawigacyjnym. Jest to bardzo szybka partia zawierająca krótki odcinek
testowy, na którym będzie można sprawdzić możliwości techniczne
sprzętu. Na części trasy, podczas przejazdu przez wsie, dla zapewnienia
najwyższych standardów bezpieczeństwa, zostały ustawione strefy
radarowe.
1. runda Goiânia (GO) – Santa Helena / Rio Verde (GO)
środa 18 czerwca
DI (Dojazdówka do OS) – 45km
TE (Odcinek specjalny) – 184km
SP (Super Premia) – 1,5km
DF (Dojazdówka) – 42km
TD (Trasa dzienna) – 275km
Rajd
dos Sertoes (17 - 28 czerwca) po raz siódmy z rzędu wystartował w
miejscowości Goiania (Stan Goias). Dos Sertoes składa się z 10 etapów
ciągnących się przez bezdroża 6 brazylijskich stanów. Łączna długości
trasy wynosi 4732 z czego 2567 km – czyli ponad 54% trasy - stanowią
odcinki specjalne. Metę imprezy zlokalizowano w miejscowości Natal (Rio
Grande stan Norte).
Rajd dos Sertoes w tym roku, po raz
pierwszy, wliczany jest do rundy eliminacyjnej Pucharu Świata FIA, a od
2005r jest on rundą eliminacyjną Mistrzostw Świata FIM. Relację
z rywalizacji polskich zawodników ORLEN Team będzie można oglądać
codziennie w kronikach rajdu na TVP1 zaraz po głównym wydaniu
Wiadomości Sportowych. |