Przez
ostatni tydzień testowaliśmy Naszego Cayenna S TRANSSYBERIA 2008.
Większość jazd przeprowadziliśmy na starym poligonie wojskowym w
Górze Kalwarii. Z informacji jakie posiadamy, tutejsze drogi
są w miarę podobne do tych, które napotkamy na początku
rajdu. W części rosyjskiej to - kręte, szutrowe, dziurawe, czasami
piaszczyste trasy. Samochód niedługo wróci do firmy
Leszka Kuzaja STT Racing, gdzie jest przygotowywany, a w okolicach 1
lipca wyrusza do Moskwy. Start
rajdu planowany jest na
12 lipca, by po dziesięciu tysiącach kilometrów dojechać do
mety rajdu w Ułan Bator.
Pomysł z TRANSSYBERIĄ zrodził się w
Porsche Polska, a My zostaliśmy zaproszeni do projektu. W
naszym zamyśle samochód samochód
przygotowany przez STT powinien być konkurencyjny abyśmy
mogli powalczyć o
czołową lokatę. Do tej pory mieliśmy doświadczenie z autami w
specyfikacji T1 zbudowanymi specjalnie do rajdów Cross-Country. To zupełnie inne pojazdy, całkowicie przebudowane i od początku
przygotowywane do sportu, a ostatnie SMG Buggy to skrajny prototyp.
Porsche Cayen S TRANSSYBERIA 2008 jest autem seryjnym, niewiele
przerobionym, po prostu przystosowanym do rajdu. Wrażenia mamy
zupełnie odmienne, Cayenne jest bardziej delikatny, wymaga dużo
spokojniejszej i uważnej jazdy. Testy ujawniają wiele wad, które
staramy się wyeliminować przez przeróbki i zmiany,
korzystając z rad doświadczonych konstruktorów jak np.
Philippe Gache. Czekają nas jeszcze testy porównawcze z
samochodem wyprodukowanym przez niemiecką fabrykę on ich rezultatu
uzależniamy dalszy rozwój projektu. .. O Naszych planach na
przyszłość jest zbyt wcześnie by mówić, starty w
Cross-Country zostały zawieszone wiosną tego roku, a ich przyszłość
zależy od rozmów ze sponsorami. Pewne jest, że wystartujemy
w Dakarze 2009.
Łukasz
Komornicki
(ur. 7 sierpnia 1965 r. w Krakowie) to kolejny rajdowiec w rodzinie ze sportowymi tradycjami. Jego ojciec – Krzysztof – jest
jednym z bardziej znanych polskich kierowców rajdowych lat 60.
i 70. Łukasz stawiał swoje pierwsze rajdowe kroki w krajowych
imprezach off-roadowych w 2002 r., a już rok później zajął
5. miejsce w Pucharze Świata.
Następnie zbierał doświadczenie na
trasach najcięższych i najbardziej znanych rajdów
off-roadowych świata.
W Rajdzie Dakar startował trzykrotnie: w
2002, 2003 i 2004 roku, za każdym razem z pilotem Rafałem Martonem.
Ich 14. miejsce w Rajdzie Dakar 2004 to jak dotąd najlepszy wynik
Polaków w kategorii samochodów w tym legendarnym
rajdzie.
Rafał
Marton
(ur. 7 maja 1971 r. w Warszawie) to najbardziej doświadczony polski
pilot pod względem udziału i osiągnięć w Rajdzie Dakar. Brał w
nim udział czterokrotnie – w 2002, 2003 i 2004
(na prawym
fotelu samochodu Łukasza Komornickiego) oraz w 2007 roku (z
Grzegorzem Baranem
w zespole DiverseExtremeTVNturboTeam).
Największym sukcesem Martona jest 14. miejsce w Rajdzie Dakar 2004,
poza tym osiągnięciem najbardziej ceni sobie 2. miejsce w Rajdzie
Kapadocji 2003.
Z powodów osobistych był to dla niego
niezwykle wyczerpujący start, tak pod względem fizycznym,
jak i
psychicznym. Motoryzacją zainteresował go ojciec, który sam
startował w rajdach amatorskich
i wpajał młodemu Rafałowi
podstawy jazdy samochodem.
Rafał Marton wielokrotnie uczestniczył
w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski i rajdach Pucharu
Świata Cross-Country.
W 2003 r. zajął 4. miejsce w Pucharze
Świata, zdobywając zaledwie jeden punkt mniej niż legendarny
Stephane Peterhansel.
Porsche
Cayenne S Transsyberia 2008
Do
nadchodzącej edycji firma STT Racing przygotowuje 4 specjalne,
udoskonalone egzemplarze:
•
benzynowy silnik V8
• napęd 4x4
• pojemność: 4800 cm3 -
start w najwyższej klasie pojemnościowej to warunek niezbędny do
walki o czołowe lokaty w klasyfikacji
generalnej
•
moc: 385 KM
• rozbudowana klatka bezpieczeństwa zgodna ze
wszystkimi międzynarodowymi homologacjami,
• sportowe układy
wydechowe,
• waga znacznie obniżona w stosunku do egzemplarzy
fabrycznych
|