Równa
jazda Stephane Peterhansela i Jeana-Paula Cottret, oraz przemyślana
praca całego zespołu Repsol Mitsubishi Ralliart podczas rajdu Baja
Portalegre 500, zagwarantowała absolutnie nowemu Racing Lancerowi
najwyższy stopień podium już w jego sportowym debiucie. Nowa broń
Mitsubishi w rajdach cross country, która zastąpi utytułowane
Mitsubishi Pajero Evolution w styczniowym rajdzie Dakar, bez
najmniejszych problemów pokonała trasę trzydniowej imprezy w
Portugalii, docierając do maty z komfortową przewagą 4 min. 3 s.
nad rywalami, po przejechaniu dystansu ponad 525 km odcinków
specjalnych.
To
co wcześniej było brane pod uwagę jako ewentualność, stało się
faktem w finałowej rundzie Pucharu Cross Country Baja. Dzięki
ogromnej pracy i zaangażowaniu w rozwój nowej konstrukcji,
ekipa Repsol Mitsubishi Ralliart mogła cieszyć się z triumfu
swojej nowej rajdówki, w trudnych warunkach i na krętych,
choć szybkich trasach w portugalskich górach, nieopodal
Portalegre.
Racing
Lancer tuż przed rajdem pokonał ok. 5000 km tras podczas testów
w południowym Maroku. Szef ekipy Dominique Serieys, był bardzo
zadowolony z efektów pracy jego teamu: „Dzisiejszy
wynik zamyka kolejny, pełen sukcesów sezon dla ekipy Repsol
Mitsubishi Ralliart. Mamy na koncie trzy zwycięstwa i dwa drugie
miejsca. Każdy w tym roku wykonał ogromną pracę. Mówię o
naszych ludziach w MMSP, a także w MMC gdzie przygotowany jest
silnik, oraz o naszych czterech załogach. Stephane, który
dziś skapitaliozował naszą pracę, ale także Nani Roma, Luc
Alphand i Hiroshi Masuoka, wszyscy oni grali kluczowe role w tym
przedsięwzięciu”.
„Po
ponad roku ciężkiej pracy nad przygotowaniem Racing Lancera do
rywalizacji na najwyższym poziomie, to ogromna nagroda dla całego
zespołu. W swym pierwszym starcie auto zapisało na swym koncie
pierwsze zwycięstwo”, mówił
Stephane Peterehansel.
„To był ogromny zaszczyt zostać wybranym przez Mitsubishi do
debiutu Racing Lancera i tym większa radość z uzyskanego wyniku”.
Stephane
Peterhansel podczas
portugalskiego rajdu PAX, rozegranego we wrześniu prowadził
benzynowe Mitsubishi Pajero Evolution, był zatem idealnym kandydatem
do porównania w zbliżonym terenie możliwości i osiągów
obu konstrukcji. „Ogromnie
zaskoczyły mnie dwie rzeczy podczas minionego weekendu”,opowiadał.„Pierwszą są możliwości nowego silnika 3.0 V6, który
został niesamowicie rozwinięty i oferuje odpowiednią moc już od
najniższych obrotów. Można poczuć moc i moment obrotowy
turbodoładowanego Diesla wyjeżdżając z ciasnych zakrętów,
uzyskując odpowiednią prędkość przed kolejną sekcją. Drugą
mocną stroną samochodu jest zawieszenie. W imprezach takich, jak
Baja Portalegre wymagane są specyficzne nastawy, a my
przygotowaliśmy je bazując na danych z testów w Maroku.
Okazało się, że wszystko pracuje w sposób doskonały i
byłem naprawdę zaskoczony możliwościami zawieszenia, jego
doskonałą pracą w terenie, a także precyzyjnym prowadzeniem
samochodu”.
„Chociaż
impreza nie była długa, warunki okazały się bardzo zmienne i to
dało nam sporo istotnych wiadomości”,
dodał pilot załogi, Jean-Paul Cottret. „Trasa
była dosyć kręta, ale stosunkowo szybka i wymagająca precyzji,
więc udało nam się zebrać kilka kluczowych danych. Udało nam się
zrealizować plan w stu procentach, łącznie z tym, by wygrać z
odpowiednim zapasem, pozwalającym na ewentualne zniwelowanie strat,
gdybyśmy np. przebili oponę na ostatniej próbie”.
Ekipa
Repsol Mitsubishi Ralliart zostaje w Portugalii i Hiszpanii na kilka
kolejnych dni po Baja Portalegre, przeprowadzając dodatkowe testy
nowego samochodu oraz przystosowując silnik do pracy na dużych
wysokościach. Samochód, który wziął udział w
zakończonym właśnie rajdzie nadal będzie wykorzystywany do testów
przed szybko zbliżającym się Dakarem 2009, natomiast prezentację
kompletu czterech aut, jakie wystartują w tym rajdzie zaplanowano na
15 grudnia w Le Creusot we Francji, tuż przed ich odprawieniem drogą
lotniczą do południowej Ameryki.
Na
34 pozycji sklasyfikowana została polska załoga Piotr Beaupre i
Jacek Lisicki jadąca Bowlerem.
22. BAJA BP ULTIMATE 500 PORTALEGRE
1. Stephane Peterhansel/Jean-Paul Cottret (F) Mitsubishi Racing Lancer 6:11.48
2. Filipe Campos/Jaime Baptista (P) BMW X3 CC +4.03
3. Miguel Barbosa/Luis Ramalho (P) BMW X3 CC +10.37
4. Tonnie van Deijne/Wouter Rosegaar (NL) Mitsubishi L200 Evo +24.02
5. Pedro Grancha/ Paulo Primaz (P) Nissan Navara +25.18
6. Ricardo Leal dos Santos/Joao Luz (P) BMW X5 CC +26.51
7. Miroslav Zapletal/Tomas Ourednicek (CZ) Mitsubishi L200 +28.56
8. Joao Ramos/Vítor Jesus (P) Toyota RAV 4 +36.04
9. Pedro Gameiro/Manuel Dominguez (P/E) Nissan Navara +41.34
10. Rui Sousa/Carlos Silva (P) Isuzu D-Max +46.35
34. Piotr Beaupre/Jacek Lisicki (PL) Bowler Wildcat 200 +1:50.15
KOŃCOWA PUNKTACJA FIA CUP FOR CROSS COUNTRY BAJAS
1. al-Attiyah 60, 2. Gadasin 26, 3. van Deijne 19, 4. Campos 18, 5. Nowickij 16, 6. Peterhansel 15, Zapletal 15, Palik 15.
22 Baja BP Ultimate 500 Portalegre 31 października - 2 listopada 2008 |
|
|
|
fot. Mitsubishi Motors |
|
|
|
-lista galerii- |
|