Akcesoria i wyposażenie
australijskiej firmy ARB znajdziesz w ofercie naszego sklepu 4x4.


Tuleje zawieszenia


Bagażniki dachowe

[2010-03-16]
Załoga ORLEN Team wykluczona z Rajdu Baja Rosja po decyzji FIA.
 
Zwycięzcy zakończonego niedawno Rajdu Baja Rosja (25-28.02.10) - Krzysztof Hołowczyc oraz Jean-Marc Fortin zostali wykluczeni z klasyfikacji tej imprezy. Zdaniem sędziów powodem wykluczenia była zbyt duża średnica zwężki w układzie dolotowym silnika Nissana Navary załogi ORLEN Team.

Podstawą do podjęcia takiej decyzji była opinia przygotowana przez Departament Techniczny FIA w Genewie. Komisja stwierdziła, badając element z auta polskiej ekipy, że przesłana przez sędziów zwężka ma średnicę o pół milimetra większą niż dopuszczona do użytku średnica 33 mm .

Jean-Marc Fortin, dyrektor zarządzający Overdrive Racing powiedział, iż czuje się rozczarowany wynikiem pomiarów dokonanych i idącą za tym decyzją organizatora rajdu. -Tę zwężkę zamówiliśmy tuż przed rajdem Baja Russia, u naszego wieloletniego dostawcy, w firmie Piret S.A. Rozmawiałem z jej szefostwem i oni są przekonani, że wykonana przez nich dla nas zwężka miała właściwy rozmiar. Są absolutnie pewni swojej roboty i zapowiadają odwołanie od decyzji komisji technicznej FIA. Gdy w trakcie badania kontrolnego po mecie rajdu Rosjanie rozebrali nasz samochód na czynniki pierwsze, sprawdzając detal po detalu i zakwestionowali średnicę zwężki, poprosiłem, żeby wysłali ją do komisji technicznej do Genewy w celu przeprowadzenia dokładnej ekspertyzy. Byłem absolutnie przekonany, że badanie w FIA rozwieje wszelkie wątpliwości. Nie mam pojęcia, jak to możliwe, aby renomowana firma, która dostarcza te elementy dla wielu rajdowych zespołów, mogła pomylić się o 0,5 mm. Będziemy prosić FIA o wydanie nam tej zwężki, by poddać ją wnikliwemu badaniu. Tymczasem odebrano nam zwycięstwo w rajdzie, który ukończyliśmy z miażdżącą wręcz przewagą nad załogami rosyjskimi. To dla naszego zespołu bardzo przykra sytuacja, szczególnie, że dotyka ona bezpośrednio Krzysztofa, który jest wielkim sportowcem i zawsze walczy zgodnie z zasadą fair play.

Krzysztof Hołowczyc: - Ta wiadomość jest dla mnie szalenie bolesna. Jestem rozgoryczony i niezmiernie zawiedziony. To był bardzo trudny rajd, który udało nam się przejechać szybko i niemal bezbłędnie. Wykonałem kawał dobrej szoferskiej roboty, która teraz obrócona została w niwecz. Decyzja organizatorów zmieniła smak zwycięstwa w gorycz porażki. Nigdy w swojej wieloletniej karierze nie zniżałem się do szukania sekund w jakichś nieregulaminowych rozwiązaniach. Jestem profesjonalistą i współpracuję z profesjonalnymi zespołami, które są odpowiedzialne za właściwe, zgodne z regulaminem przygotowanie sprzętu. Mam pełne zaufanie do zespołu Overdrive, który od kilku lat przygotowuje i obsługuje dla mnie samochody. Nigdy dotąd nie mieliśmy jakichkolwiek problemów na badaniach kontrolnych. Nie mam pojęcia jak to się stało, że zwężka w badaniu była o pół milimetra większa od regulaminowej. To niewiarygodne i zaskakujące.

Zobacz także:

 


<< powrót


KOMENTARZE Tylko zalogowani użytkownicy mogą
rozpoczynać nową dyskusję.







 Najnowsze produkty w ofercie naszego sklepu 4x4:

Zestaw ARB Bed Rack, Ford Ranger
Cena: 5763.65 zł

Zestaw ARB Bed Rack, VW Amarok
Cena: 5595.81 zł

Tylna szyba z ramką do hardtopu
Cena: 2103.00 zł

Zestaw mocujący bagażnik ARB Base Rack
Cena: 2393.16 zł

Zestaw montażowy do bagażnika ARB Base
Cena: 1896.82 zł

Pasy do wyciagania trapów ARB TRED
Cena: 86.00 zł



X