Akcesoria i wyposażenie
australijskiej firmy ARB znajdziesz w ofercie naszego sklepu 4x4.


Tuleje zawieszenia


Bagażniki dachowe

[2013-06-13]
Podsumowanie imprezy Squszewskie Komarki 2013 II runda Prestige VT Polska Liga Przeprawowa
 
Druga edycja Prestige VT Polska Liga Przeprawowa czyli Squszewskie Komarki już za nami.

Na starcie pojawiło się 40 załóg podzielonych tradycyjnie na 3 klasy – wyciągarki mechaniczne, elektryczne i turystyk oraz trzech  zaprzyjaźnionych z ligą jeźdźców quadowych. Mimo szalejących w połowie Polski burz i gwałtownych opadów deszczu, naszej imprezie podczas pierwszego dnia towarzyszyła piękna, słoneczna pogoda i idealna do uprawiania off roadu temperatura oscylująca w okolicach 20 stopni Celsjusza. Załogi uczestniczące w Polskiej Lidze Przeprawowej wiedzą jakiego terenu należy spodziewać się na wszystkich ligowych imprezach i w związku z tym samochody były naprawdę dobrze przygotowane i odpowiednio wyposażone w cały niezbędny terenowy szpej.
Organizatorzy czyli wyszkowski klub Topielec oraz adrenalinka.pl i tym razem nie zawiedli terenowych oczekiwań uczestników spotkania. Ewidentnie najtrudniejszym wyzwaniem okazały się położone w Skuszenie torfy. Dzięki zaangażowaniu i życzliwości mieszkańców Skuszewa oraz kierownictwu Marioli i Roberta Karp próby te okazały się kluczem do końcowych wyników. „Teksańska masakra piłą tarczową „ oraz „ Apokalipsa” to dwa niedługie bo liczące odpowiednio 100 i 350 metrów ciągi torfu, które załogi pokonywały średnio od 3 do 6 godzin. I naprawdę nie pomagały tu Boggery 35 cali oraz moment i moc silnika BMW. Trzeba było nie lada sprytu i bardzo mądrego i wytrzymałego pilota aby pokonać te torfy nie uszkadzając maszyny. Składamy głęboki szacunek  wszystkim załogom, które spróbowały się zmierzyć z tymi wyzwaniami.
Sporo problemów przysporzyła również niewinna struga o nazwie „Otchłań”. Gwałtowny przybór wody spowodował podniesienie poziomu wody o prawie 60 cm i aby zdobyć 10 fotopunktów trzeba było dosłownie nurkować pod wodą. Pięknie na tej próbie walczyła warszawska załoga Teamu Rewop  w składzie Wojciech Poręba i Patryk Poręba oraz załoga Warszawskiej Sekcji Tanecznej czyli Konrad Kujawski i Paweł Pepłoński. Dodajmy, że obie te załogi ujeżdżają Suzuki Samuraj, który jak wiadomo do najwyższych samochodów nie należy.
Na ciągowych torfach kunsztem i obyciem terenowym błysnęli częstochowianie czyli Marcin Małolepszy i Łukasz Kożuchowski oraz załogi ze ściany wschodniej czyli Jarosław Grochowski i Krzysztof Wysocki oraz Ignacy Lenkiewicz i Marek Gutowski. Wszystkie trzy załogi dysponują ciężkimi bo ważącymi ponad tonę siedemset sprzętami a mimo to rozprawiły się z kluczowymi torfami w rewelacyjnie krótkim czasie 3-5 godzin. Bardzo dzielnie z torfem walczyła również dysponująca wyciągarką elektryczną mazowiecka załoga Dariusza Terpiłowskiego i Mieszka Kryńskiego, która niewiele krócej  od mechaników pokonywała zionące piekłem otchłanie torfu. Swoje pandemonium przeżywali również na tych próbach Turyści. Wyszkowska załoga  Andrzeja Tarnowskiego i Roberta Szuberta, jadąca Nissanem Patrolem potrzebowała kilku godzin aby wyrwać się z błotnej opresji.
Kolejni wyszkowiacy czyli Dariusz Federowicz i Adam Kurowski oraz warszawianie Łukasz Ignatczyk i Daniel Potocki jadący w Suzukach Samurai, również walczyli dzielnie przez kilka godzin mozolnie przerzucając tony torfu oraz dokonując ekwilibrystyki na trapach i hi-liftach. Ale największą przygodę na próbie Apokalipsa niewątpliwie przeżyła i to w dosłownym tego słowa znaczeniu załoga Wojtka Walkowskiego i Tomasza Kubały.

Drugiego dnia imprezy bowiem nad Wyszkowem rozpętała się istna nomen omen apokaliptyczna burza. Załoga pokonywała właśnie próbę i zarówno kierowca jak i pilot byli po pas w wodzie kiedy dosłownie o metr od nich w wysoką olchę uderzył piorun ! Po chwili Pan Bóg poprawił i kolejny pocisk trafił o 4 metry od załogi! Na szczęście nikt nie ucierpiał ale wszyscy zarówno uczestnicy, sędziowie jak i organizatorzy najedli się sporo strachu. Opisując te kilka impresji rajdowych nie sposób również nie wspomnieć o przepięknym technicznym przejeździe trialu w wykonaniu łódzkiej załogi Waltera czyli:  Jarka Andrzejewskiego i Maćka „muszę koniecznie pić dużo melisy” Łągiewczyka oraz warszawiaków Michała Wojciechowskiego, Marka Sobonia i Krzysia Pawlaka oraz o spokojnym pokonaniu osławionej rzeczki  dnia drugiego – choć jak twierdzą sędziowie woda opadła o połowę więc o nurkowaniach nie mogło już być mowy.
Pięknie również walczyli mudmasterowcy czyli Roman Muzyka i Sylwia Zarychta. Podczas pokonywania pokrytej rzęsą próby „ Noc żywych trupów” można było podziwiać spokój kierowcy i szacunek do kobiety pilota. Naprawdę inny to wymiar przeprawy – kiedy jedzie się samemu bez wsparcia podążającego za załogą serwisu a z próbą rozprawia się tylko w dwie osoby! Zresztą bardzo podobnie walczyli w klasie ekstremalnej, jadącą na resorach i z chińską windą  Suzuki Samurai warszawiacy czyli Krzysiek Stolarczyk i Adam Damaziak. Swój heroiczny bój z awariami przez cały niemal rajd toczyli Roman Terlikowski i Piotrek Karłowicz i Kacper Terlikowski jadący w klasie PL 2, Dariusz Olszewski i Tomasz Cichocki wraz z Robertem „Dudkiem” ,Marcin Ślęzak i Krzysztof Zaraś, Adaś Babkiewicz i Jacek Majchrzak w klasie PL 3 oraz Grzesiek i Kasia Urbanek jadący w Turystyku  a  mimo tego udało się osiągnąć bardzo przyzwoite wyniki.

Nas jako organizatorów jednak najbardziej cieszy fakt, że po kilku latach sporów ideowych 90% ludzi zrozumiało naszą wizję off roadu i chce ją realizować. Nieważne miejsce, które załoga zajmie- ważny jest teren, relaks i ludzie, których dzięki przeprawie poznajmy. Cieszy to, ponieważ chcemy aby środowisko Polskiej Ligi Przeprawowej było miejscem spotkań coraz to nowych ludzi w naprawdę mocno koleżeńskim klimacie. Nawet tak osławione, w imprezach sportowych załogi jak Marcin”Małysz” Małolepszy z Łukaszem Kożuchowskim czy Wojtek Poręba oraz Jarek Andrzejewski potrafią ze spokojem przerwać rywalizację aby przez kilka ( sic !) godzin pomagać potrzebującym.
Wojtek i Patryk Poręba zostali uhonorowani najcenniejszą w mniemaniu organizatorów nagrodą Fair Play bowiem przerywając rywalizację i właściwie niszcząc sobie auto przez kilka godzin wyrywali z próby ostrołęcką załogę Darka Olszewskiego i Roberta Dudka.  Tak trzymać panowie szlachta! A off road przeprawy w Polsce nie zaginie!

Na półmetku zmagań ligowych w sezonie 2013 widać już wyraźnych liderów: W klasie Turystycznej zmagania o podium będą toczyły się pomiędzy 5 załogami, w klasie elektryków do teamu Michała Wojciechowskiego i Marka Sobonia dołączył Mariusz Terpiłowski i Mieszko Kryński ale ostatniego słowa nie powiedzieli jeszcze Roman Muzyka i Sylwia Zarychta. W klasie mechaników zaś zażarta walka trwa pomiędzy ekipami Ignacego i Karola Lenkiewiczów i Marka Gutowskiego a częstochowianinami czyli Marcinem Małolepszym i Łukaszem Kożuchowski. Już teraz zapraszamy na kolejną III rundę, którą będzie doroczna jubileuszowa już V Noc Kormorana rozegrana 5-7 lipca w Ełku.

Marcin „Franc” Francuz & Roman Terlikowski


SPONSORZY : Prestige VT , Walter Kompressortechnik, SKF, Mudmaster, Przedrajdem.pl, Restauracja Ten Sushi, Prograf SG

MEDIA : TV Info Wyszków, terenowo.pl, expedycja.pl, rajdy4x4.pl, adrenalinka.pl, Wiewiórek i Śliwka oraz Wojtek Kukwa „Leśny“  - foto


WYNIKI :
( przy równej ilości punktów decydował czas na OS Voo Doo)

TURYSTYK PL T :

1.Łukasz Ignatczyk/Daniel Potocki – Suzuki Samurai    69
2.Andrzej Tarnowski/Robert Szubert – Nissan Patrol     69 ( + 2,12)
3.Dariusz Federowicz/Adam Kurowski- Suzuki Samurai  69 ( +1,01)


OUADY  PL Q

1.Marcin Porębski – Honda Rincon – 91
2.Wojciech Mejer- Yamaha Gryzzli -91 (+ 0,001)
3.Krzysztof Grabowski-  Yamaha Gryzzli- 75

EKSTREM  PL 2 :

1.Mariusz Terpiłowski/Mieszko Kryński- Suzuki Rurka 91
2.Michał Wojciechowski/Marek Soboń/Krzysztof Pawlak- Suzuki Kogielmogiel 91 ( +6,37)
3.Roman Terlikowski/Piotr Karłowicz/Kacper Terlikowski- Nissan Patrol 85


EKSTREM  PL 3 :

1.Ignacy Lenkiewicz/Marek Gutowski- Nissan Gucio- 91
2.Marcin Małolepszy/Łukasz Kożuchowski – Grat Małysz 89
3.Jarosław Grochowski/Krzysztof Wysocki- Nissan Kubuś-88

FAIR PLAY : Wojciech Poręba/Patryk Poręba


Pełna relacja na: www.plp4x4.pl





Squszewskie Komarki II runda PLP 2013
8-9 czerwca 2013

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
fot. WojteK Kukwa
 
1 2 3


-lista galerii-
<< powrót
Dodaj do:






 Najnowsze produkty w ofercie naszego sklepu 4x4:

Zestaw ARB Bed Rack, Ford Ranger
Cena: 5763.65 zł

Zestaw ARB Bed Rack, VW Amarok
Cena: 5595.81 zł

Tylna szyba z ramką do hardtopu
Cena: 2103.00 zł

Zestaw mocujący bagażnik ARB Base Rack
Cena: 2393.16 zł

Zestaw montażowy do bagażnika ARB Base
Cena: 1896.82 zł

Pasy do wyciagania trapów ARB TRED
Cena: 86.00 zł



X