Akcesoria i wyposażenie
australijskiej firmy ARB znajdziesz w ofercie naszego sklepu 4x4.


Tuleje zawieszenia


Bagażniki dachowe

[2015-06-08]
Podsumowanie Kager Terenowiec Super Rally - runda II - Sand Edition, Bukowno.
 
Góral rodem z Tatr zdominował rywalizację w klasie najszybszych samochodów. Załoga Szymon Stopka / Jacek Toporek tym samym pierwszy raz w serii Super Rally zajęła najwyższy stopień podium w klasie Super Sport pow. 150 KM. Zmota Nissan „Faktor” dopracowana w Kielcach dotarła do mety łapiąc po drodze kapcia na jednym z Odcinków Testowych, ale nie wpłynęło to znacząco na wynik końcowy. Stopka / Toporek zakończyli dwudniową rywalizację z czasem 1h11:41.252 uzyskując przewagę 20.771 s nad drugimi w klasyfikacji Waldemarem Niezabitowskim z Jackiem Soboniem. Trzecim wynikiem może poszczycić się załoga Leszek Kokoszka z Michałem Kokoszką.

Wśród motocyklistów, Patryk Bielec – utytułowany zawodnik rywalizujący w rajdach enduro, do samej mety toczył zacięty pojedynek z góralami - Danielem Sroką, który kolejny raz pokazał, że potrafi sprawić niespodziankę i rywalizować w czołówce. Trzeci na mecie zameldował się Robert Kois.
Quady napędzane na jedną oś, to teamowy pojedynek Piotra Pawłowskiego z Bartkiem Perdeusem na KTM-ach, których Daniel Kordaszewski ścigał Yamahą Raptorem.
 
W klasie quadów 4x4 zdominowanej przez pojazdy Can-am, „bandę” Janosików reprezentował na podium jedynie Andrzej Pieron zajmując drugi stopień ograny przez Fabiana Czaplę. Trzecim stopniem musiał się zadowolić Kornel Demianiuk.

Trzem pojazdom klasy UTV, od pierwszego Odcinka Testowego przewodził Waldemar Wojnar i to on został zwycięzcą klasy przed Janosikiem - Robertem Kudzią i Januszem Ruskiem.

Kamil Matyasik z Piotrem Rajem w Suzuki X90 przewodzili stawce samochodów Sport do 150 KM zostawiając za sobą Mitsubishi Pajero załogi Arkadiusz Leśniak / Rafał Leśniak. Klasa Sport pow. 150 KM to sukces Roberta Rożka pilotowanego przez Macieja Kulczyckiego. Zielono - czarna Vitara pokonała Dariusza Skubisa z Adamem Murzynem w Mitsubishi Pajero.
Marek Gajewski z Dominikiem Noconiem - Nissan Patrol w klasie Super Sport do 150 KM o 44.106 s wyprzedzili Suzuki Vitarę jędrzejowskiej załogi Daniel Witasik / Michał Poczęty.
Klasę samochodów ciężarowych, po wycofaniu się załogi czerwonej Scanii - Józefa Cabały, na podium reprezentowali Wojciech Bodziony z Mariuszem Gwizdowskim. I to także oni – ekipa Unimoga - odebrali nagrodę Fair Play Kager Terenowiec Super Rally - Sand Edition 2015.

Krzysztof Biel, współorganizator i komandor Kager Terenowiec SUPER RALLY Sand Edition: - Jak zwykle zostaliśmy bardzo serdeczne przyjęci przez mieszkańców i władze Bukowna. 64 załogi z całej Polski i z zagranicy przez dwa dni rywalizowały ze sobą i zmagały się z trudnościami na fantastycznych trasach koło Bukowna. Odcinki były wymagające, pogoda dopisała, co więcej, chwilami mocno grzało więc zawodnicy mogli poczuć namiastkę Dakaru.

Ciepłe słowa do organizatorów rajdu kierowali również gospodarze miasta. – Chcę podziękować organizatorom w imieniu burmistrza miasta Mirosława Gajdziszewskiego za dobrze i bezpiecznie przeprowadzoną imprezę – mówił podczas ceremonii dekoracji sekretarz miasta Marcin Cockiewicz. – Niektórzy zawodnicy zwracali mi uwagę, że są u nas w Bukownie po raz drugi, trzeci, czy czwarty… To cieszy. To oznacza, że w Bukownie im się podoba i że chętnie tu wracają. Te słowa to również potwierdzenie dobrej organizacji rajdu. Chcę podziękować również mieszkańcom naszego miasta za tak liczne kibicowanie uczestnikom rajdu, szczególnie na trasie pierwszego OS-u. Myślę, że śmiało możemy już zaprosić wszystkich do Bukowna, na kolejną edycję rajdu w przyszłym roku – dodaje Marcin Cockiewicz.

Rajd zbierał pozytywne oceny nie tylko wśród zawodników. - Mój synek nie mógł się doczekać przyjazdu do Bukowna takich wielkich samochodów. W piątek popołudniu byliśmy na placu przy urzędzie miasta, gdzie Krzyś pooglądał z bliska chyba wszystkie samochody. Ale najbardziej cieszył się oczywiście, gdy zrobił sobie zdjęcie za kierownicą takiego ogromnego quada. Za to w sobotę był już z tatą na trasie rajdu. Bardzo mu się podobało. Mężowi chyba też – mówi nam pani Mariola, mama 4-letniego Krzysia, którą spotkaliśmy też podczas niedzielnych dekoracji zwycięzców.

Rywalizacja w Bukownie to tradycyjnie niepowtarzalna okazja sprawdzenia się w ekstremalnych  warunkach. Głęboki kopny piach, zjazdy z wysokich zboczy niczym z wydm Sahary i wyjazd z kopalni, na którym wychodzą wszelkie słabości sprzętowe. Trasa w przemielonej, piaszczystej mące z okrążenia na okrążenie stawiała co raz większy opór. Niemal każde zawahanie i ujęcie gazu kończyło się kilkusekundową stratą a na podjazdach zakopaniem sprzętu. Warunki z głębokimi koleinami z grzbietami głaskanymi przez podwozia i z poprzecznymi garbami, które rosły w oczach zrobiły się ciężkie dla wszystkich. Słowa uznania należą się zawodnikom klas moto, motocyklistom i quadowcom popularnych osiek, który bardzo dobrze radzili sobie w tych warunkach. Kilka załóg miało problemy techniczne – jednostki napędowe pracowały na granicy przegrzania, strzelały węże i kończyła się rywalizacja. Nie brakowało też ukręconych półosi czy awarii układów przeniesienia napędów. Pomimo pustynnych warunków niejedna z załóg zdecydowała się na naprawę sprzętu bezpośrednio na trasie odcinka testowego! Tak poznaje się smak prawdziwej pustyni rywalizując w serii Kager Terenowic Super Rally.
Załogi walczyły o kolejne zestawy atrakcyjnych nagród przygotowane przez naszych sponsorów i partnerów serii: Kager, 4×4 Terenowiec, Penrite, TAG Heuer, Manta, iXXL, Ziaja Yego, Inflandia, Tubes International, Hotel Bania – Thermal&Ski, oponyquad, KH-Kipper, Kabanos, Karguii, eopony4x4.pl, Centrum Znakowania Zan, Gospoda „Echa Leśne”, Chochołowskie Zacisze, Motoproject.

Wypowiedzi zawodników:

Patryk Bielec  –  1. miejsce w klasie Moto
Patryk Bielec: - Jeszcze nigdy nie jeździłem po takim piasku! Trasa rundy w Bukownie przypadła mi do gustu. Była bardzo męcząca ze względu na ten piach i koleiny, które zostawiały samochody, po każdej pętli były głębsze. Na motocyklu w takim piachu jeździ się dość ciężko i w każdej chwili można popełnić błąd. W sobotę sam przedobrzyłem na jednym zjeździe i zaliczyłem wywrotkę przez kierownicę ;)
W takich warunkach trzeba unikać zbędnego ryzyka i uszkodzeń sprzętu. Na tak niedługich czasówkach liczy się każda chopka i każdy zakręt. Trzeba dobierać odpowiedni tor jazdy pomiędzy dziurami. Było też sporo pni i korzeni wystających z ziemi, więc koncentracja 110%. Piach i wysoka temperatura to też ciężkie warunki dla motocykli więc trzeba też kontrolować parametry żeby bez awarii dojechać do mety.

Pod względem organizacyjnym nie można nic złego powiedzieć ponieważ organizacja naprawdę na wysokim poziomie wszystko tak jak powinno być na paddocku. Ładnie i miła atmosfera. Zawodnicy i ekipa Super Rally - super!  Liczę na więcej takich edycji i do zobaczenia ;)


Robert Rożek / Maciej Kulczycki  –  1. miejsce w klasie Sport pow. 150 KM
Robert Rożek: - Trasa bardzo wymagająca dla samochodów - wręcz mordercza. Dla załóg, a zwłaszcza ich kręgosłupów nie mniej mecząca. Zaraz po ukończeniu rywalizacji zasnąłem z przemęczenia, co mi się nie zdarzyło do tej pory.
Na tej trasie można było zniszczyć auto w ciągu jednego kilometra! Jechaliśmy spokojnie i z wyczuciem każdej nierówności. Jadąc za wolno, można było się zakopać w piasku. Jak pokazał także ten rajd - walczyć trzeba do końca. Dramaturgię losów uczestników i zmian w kolejności idealnie oddał by wykres lokat po każdym OS, taki jak to się robi w rajdach WRC ;-)
Lubię te piaski w Bukownie. Sam rajd jest bardzo bezpieczny, ponieważ nie wymaga szybkości ponad 100 km na godzinę. Baza rajdu idealnie usytuowana. Atmosfera w Bazie taka, jakiej jeszcze nigdy nie było... Wszyscy wszystkim pomagali, a Aniołem stróżem potrzebujących był Cheetos, mechanik naszego teamu, który naprawiał wszystko co było w okolicy, bo dzięki Bogu, i naszej pracy przed rajdem, w naszym aucie niewiele się działo. Organizacja na 5 i wciąż jestem w szoku, jak się to zmieniło na korzyść w porównaniu z początkiem tej serii w przeszłości. Fascynuje także pewien luz organizatorów, który jednak nie przekłada się na chaos, a poprawia atmosferę imprezy. Zawodnicy w większości są już mocno wyszkoleni i nie wymagają nad sobą bata!
Dobrze że jesteście, i staramy się pomagać waszym rajdom i naszej rywalizacji jak tylko umiemy. Troszkę to czasem pewnie jest upierdliwe, ale musicie to wytrzymać ;-)

Wyniki:

Klasa Moto
1. Bielec Patryk
2. Sroka Daniel
3. Kois Robert

Klasa Quad 2x4
1. Pawłowski Piotr
2. Perdeus Bartłomiej
3. Kordaszewski Daniel

Klasa Quad 4x4
1. Czapla Fabian
2. Pieron Andrzej
3. Demianiuk Kornel

Klasa Sport do 150 KM
1. Matyasik Kamil / Piotr Raj
2. Leśniak Arkadiusz / Rafał Leśniak
3. Kowalski Michał / Sebastian Pietrzyk

Klasa Sport pow. 150 KM
1. Rożek Robert / Maciej Kulczycki
2. Skubis Dariusz / Adam Murzyn
3. Stala Wojciech / Krzysztof Jednoróg

Klasa Super Sport do 150 KM
1. Gajewski Marek  /Dominik Nocoń
2. Witasik Daniel / Michał Poczęty
3. Obroślak Robert / Andrzej Boguń

Klasa Super Sport pow. 150 KM
1. Stopka Szymon / Jacek Toporek
2. Niezabitowski Waldemar / Jacek Soboń
3. Kokoszka Leszek / Michał Kokoszka

Klasa Truck
1. Bodziony Wojciech / Mariusz Gwizdowski

Kager Terenowiec SUPER RALLY - sand edition
29-31 maja 2015

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
fot. Łukasz Łazarz rajdy4x4.pl
 
1 2 3


-lista galerii-

<< powrót
Dodaj do:






 Najnowsze produkty w ofercie naszego sklepu 4x4:

Zestaw ARB Bed Rack, Ford Ranger
Cena: 5763.65 zł

Zestaw ARB Bed Rack, VW Amarok
Cena: 5588.67 zł

Tylna szyba z ramką do hardtopu
Cena: 2103.00 zł

Zestaw mocujący bagażnik ARB Base Rack
Cena: 2393.16 zł

Zestaw montażowy do bagażnika ARB Base
Cena: 1896.82 zł

Pasy do wyciagania trapów ARB TRED
Cena: 86.00 zł



X