Rajdowe
Mistrzostwa Polski Samochodów Terenowych (RMPST) są własnością
Polskiego Związku Motorowego. Organizatorem imprezy tej rangi może być
każdy Automobilklub lub Klub Motorowy sfederowany w Polskim Związku
Motorowym, który przedstawi swoją ofertę organizacji rajdu Głównej
Komisji Sportu Samochodowego ZG PZM i uzyska jej akceptację. Po
uzyskaniu akceptacji Klub może zorganizować rundę kandydacką, a po jej
pomyślnym przeprowadzeniu bez uwag Obserwatora PZM w następnym roku może
być już organizatrem pełnoprawnej rundy Rajdowych Mistrzostw Polski
Samochodów Terenowych (RMPST).
Automobilklub
Gorzowski Rajdowe Mistrzostwa Polski Samochodów Terenowych organizuje
już od prawie 20 lat. Doświadczenie i uznanie, doskonała współpraca z
Miastem Szczecin oraz Gminą Dobra pozwoliły w roku 2009 na
zorganizowanie po raz pierwszy rundy FIA Central European Zone Cross-Country Trophy (CEZ-FIA) pod nazwą BAJA POLAND. W roku 2011 Rajd BAJA POLAND 2011 jest rundą kandydacką Pucharu Świata FIA w Rajdach Terenowych.
Rajd BAJA POLAND 2011 jest rozgrywany w oparciu o następujące przepisy:
- Międzynarodowego Kodeksu Sportowego (wraz z załącznikami),
- Przepisów Ogólnych Zawodów Pucharu Świata Rajdów Terenowych FIA,
- Regulaminu Ogólnego Pucharu Europy Centralnej w Rajdach Terenowych FIA,
- Regulaminu Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych,
- Regulaminu Uzupełniającego Rajdu BAJA POLAND 2011.
Tegoroczny
rajd organizowany jest na terenie Miasta Szczecin, Gminy Dobra oraz
poraz pierwszy na terenie Poligonu Drawsko. Rajd odbędzie się w dniach
09-11.09.2011 r. i jest rozgrywany jako:
- RUNDA KANDYDACKA PUCHARU ŚWIATA W RAJDACH TERENOWYCH FIA,
- PUCHAR EUROPY CENTRALNEJ W RAJDACH TERENOWYCH FIA,
- OTWARTE RAJDOWE MISTRZOSTWA POLSKI SAMOCHODÓW TERENOWYCH,
- MIĘDZYNARODOWE MISTRZOSTWA REPUBLIKI CZESKIEJ W RAJDACH TERENOWYCH,
- PUCHAR REPUBLIKI SŁOWACJI W RAJDACH TERENOWYCH.
Charakterystyka BAJA POLAND 2011:
- Długość całkowita rajdu: 713,40 km
- Liczba odcinków specjalnych (OS): 8
- Długość całkowita odcinków specjalnych (OS): 408,00 km
- Liczba sekcji: 5
- Liczba etapów: 2
Grupy:
1. Grupa „T1” - samochody zmodyfikowane (załącznik J art. 285),
2. Grupa „T2” - samochody seryjne (załącznik J art. 284),
3. Grupa „T3” - samochody udoskonalone (załącznik J art. 286),
4. Grupa „T4” - samochody ciężarowe (załącznik J art. 287),
5. Grupa „TH” - grupa narodowa (załącznik nr 3 RMPST),
6. Grupa „O” - grupa otwarta (załącznik nr 3 RMPST),
7. Grupa „Q” - quady (zgodnie z Regulaminem Technicznym Quad Baja),
8. Grupa „M” – motocykle (zgodnie z Regulaminem Technicznym Enduro).
Serdecznie zapraszamy! |